Permalänk
Medlem

Magnifikt! Som föregående talare sa, du är en inspirations- och motivationskälla.
Keep up the good work!

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem

Här kommer en liten kul fakta bit också. Jag har två system som jag kan arbeta på hemma.

1 år gammal Dual Opteron 242 1.6ghz, 1gb low latency ram, gf6800, dubbla 17", windows xp
3 år gammal Powerbook 15" 1ghz, 1gb ram, osx

Weapon of choice? The PowerBook. Varför? Operativsystemet och programmen faktiskt.

Den som säger att macar är för folk som inte kan något, think again.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Du får komma på Birdie så kan du sitta brevid mig och Teetow när vi skall göra demo

EDIT:

s.c.s.i.: Vet faktiskt inte. Ser ut som kommunikationen har abrupt tagit slut. Eller slut på diskspace.

Då kommer jag och knackar dig på axeln.

(förhoppningsvis kommer jag dessutom stå i en del i en monter under Birdie också )

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du är tamej fan ett geni matricks!

Permalänk
Medlem

Jävligt nice. Nästan så att man skulle åka till birdie i år igen bara för att se vem fan du är

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
matricks gör hela Swec en stor tjänst och kolla vad du kan göra med denna bild: http://www.siliconfactor.com/images.php/28/36 :D;)

EDIT:
http://www.siliconfactor.com/aimg/cesgirls/36-s.jpg
Den bilden är den enda man har att tillgå och den är så liten ju

http://www.siliconfactor.com/images.php/28/40 La upp den där, fixade till huvudet också, duger väl? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Jävligt nice. Nästan så att man skulle åka till birdie i år igen bara för att se vem fan du är

http://www.siliconfactor.com/images.php/28/40 La upp den där, fixade till huvudet också, duger väl? ^^

Tss har redan sett den bilden men vill ju se den bilden man inte kan se. Så lättlurad är jag inte allt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Tss har redan sett den bilden men vill ju se den bilden man inte kan se. Så lättlurad är jag inte allt

Fan då

Skulle iofs också vilja se vad han kan få fram från den bilden

Permalänk
Medlem

vad är det som är så jävla intressant med den?

Permalänk
Medlem

Elite skills, alltid kul när någon delar med sig och försöker förklara för oss "andra".

Känns inspirerande när man läst lite programmering o finner det kul

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Gumman utan text.

Fan. Jag kan verkligen inte bättre :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Gumman utan text.
http://www.netrogenic.com/sweclockers/swecbild.jpg
Fan. Jag kan verkligen inte bättre :/

Bra!... tackar för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Imponerande!

Fattas bara att slå ihop allt till ett enda program som automatiskt spottar ur sig thumbnails och andra interna bilder som kameran sparar. Det där skulle man också kunna använda för att blixtsnabbt skapa bilder av lagom storlek för t ex hemsidor.

Permalänk
Medlem

det finns enligt mig vettigare metoder för att ordna bilder av lagom storlek till hemsidor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
det finns enligt mig vettigare metoder för att ordna bilder av lagom storlek till hemsidor

Mjo men här behöver man ju bara läsa in en liten del i början av filen och få ut den i lagom storlek direkt, istället för att läsa in hela filen. Om varje bild är 1 MB så blir det 100 MB för 100 bilder som måste läsas från disk, jämfört med 100*150 KB = ~15 MB. Sen sparar man tiden det tar att dekoda jpegdatan och resampla den. Användbart om man vill göra ett quick-n-dirty-galleri av gårdagens festbilder t ex

Permalänk

Hittade den bilden på cplusplus.se

Matricks in action ;).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha, den där bilden är bra på så många sätt så jag vet inte vart jag skall börja

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Haha, den där bilden är bra på så många sätt så jag vet inte vart jag skall börja

Full tvättkorg, en tom fruktsoda? och en ramlösa Ikeaglas också?

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

haha, det där krossade helt mina visioner om matricks

hmm.. tänkte mig lång, ganska lång iaf, >=185cm (din längd är dock rätt klurig att bedöma där), supersmal (sådär datanördsmal, ni vet, man ser hela skelettets former väldigt tydligt, även i mörker och på avstånd och även då personen i fråga gömmer sig bakom ett tält), blond, glasögon, lite mer strikt och tråkigt utseende där det inte är aktuellt att försöka se ut som en orch på ett foto som ska ut på nätet. (referensperson som kvalificerar till hälften är J. Hellstedt, hihi)

I'm impressed! När fan är birdie? Hur är det på de lanen? Rent allmänt, är det 95% cs-noobs där också? uuh....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tynnhammar
Hittade den bilden på cplusplus.se
http://stats.cplusplus.se/matricks.jpg
Matricks in action ;).

HAHA fan det ser ju precis ut som en mongoliserad vattenskalle:p

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Är det såhär de gör på CSI när de tar en bild från en standard övervakningskamera och förstorar upp så man ser SPEGELBILDEN I PERSONENS ÖGA?

Imponerade jobb Matricks iaf.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
haha, det där krossade helt mina visioner om matricks

hmm.. tänkte mig lång, ganska lång iaf, >=185cm (din längd är dock rätt klurig att bedöma där), supersmal (sådär datanördsmal, ni vet, man ser hela skelettets former väldigt tydligt, även i mörker och på avstånd och även då personen i fråga gömmer sig bakom ett tält), blond, glasögon, lite mer strikt och tråkigt utseende där det inte är aktuellt att försöka se ut som en orch på ett foto som ska ut på nätet. (referensperson som kvalificerar till hälften är J. Hellstedt, hihi)

I'm impressed! När fan är birdie? Hur är det på de lanen? Rent allmänt, är det 95% cs-noobs där också? uuh....

Beskrivningen låter precis som mig fast jag inte har blont hår och är så lång

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha Jag skall ta en riktig bild på mig när jag kommer hem... om jag kan... Jag är strax över 180cm tror jag. Har egentligen blont hår men färgar det svart.. eller rött... beror på vilken flaska som trillar på huvudet. Bär vanligtvis svarta byxor, svart skorta eller polotröja och ljusbrun mocka kavaj. Smala glasögon med svart ram, klocka, dogtag och har grekiska bokstaven pi på höger underarm.

Det där fottot är taget av en sunkig webkamera med motionblur från helvetet och fel aspektratio.

Visa signatur

Permalänk

HAHA YEEs!! vi vill se "ett riktigt" kort på matricks!!!!

Underbart:D

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Får se om jag blir lika imponerad av utsidan!

Det du har innanför pannbenet är jag i varje fall grymt imponerad av!

matricks: Du har ingen persolig hemsida där du berättar lite om dig själv. Tipsar om bra litteratur, etc?

Permalänk
Medlem

Jag vill bli som dig när jag blir stor. Mycket imponerande!

Permalänk
Medlem

du har inte lust att släppa det som stand-alonde program i exe format?
så kan man helt enkelt bläddra fram en bild och reparera den me ett litet knapptryck ?

Permalänk
Medlem

Oj oj.. detta var inte lätt. Min kamera saknade timer funktion. Men med lite speglar etc så lyckades jag någorlunda. Lite för skakig på handen dock.

Profil:

I got a crazy idea!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kismo
du har inte lust att släppa det som stand-alonde program i exe format?
så kan man helt enkelt bläddra fram en bild och reparera den me ett litet knapptryck ?

Det går inte riktigt. Det hela beror väldigt mycket på vad det är för kamera som tog kortet etc.

EDIT:
Marwin: Det har jag inte. Närmaste du kommer är min weblog på http://teewars.com/blog

Visa signatur