Dessa spel kunde ha gjorts bätttre!

Permalänk
Medlem

Dessa spel kunde ha gjorts bätttre!

Ja, vilka spel är det som ni anser kunder gjorts bättre?
ALLA säger ni säkert... men det finns ju alltid nån LITEN detalj som man kanske stör sig på som tillverkarna inte brytt sig så mycket i eller nåt.

Så skriv gärna så hära:

Namn: <spelets titel>
<vad som kunde gjorts bättre...>

Kommer själv med inlägg snart...

//AJL

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Namn: Battlefield 2
Den inbyggda serverklienten kunde ha gjorts mycket bättre. Opatchad fungerar den inte för fem öre. Efter tre patchar, funkar fortfarande inte filtret i spelet någon vidare. Buggigare spel 2005 får man leta efter.

Permalänk
Medlem

Namn: Enter The Matrix
Hade de haft mer tid så hade de nog kunnat fixa alla buggar. Jämnare animationer och coolare moves. Det spelet kunde ha varit det coolaste spelet genom tiderna...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Grand Turismo 4
Rallydelen är ju ett riktigt skämt!

Splinter Cell
Fanns det en story?

Permalänk
Medlem

Namn: Vampire the masquerade : Bloodlines

Optimeringar borde göras , spelet laggar och läcker minne tex..

De spel-förstörande buggarna kunde de ha fått fixa , nu vet vi ju alla orsaken då spelföretaget gick åt skogen men iallafall , spelet är så underbart bra och förtjänar inte vad det råkat ut för nu , tur det finns så många som älskar spelet och har gjort egna patchar

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Namn: Vampire the Masquerade: Bloodlines (PC)
Buggigt och buggigt. Mera items, och mera customizable karaktärer hade varit fint.

Namn: Deus Ex 2: Invisible War (PC)
Dåligt optimerat.

Namn: Half-Life 2 (PC)
De kunde ha lagt till mer och bättre vapen. Och kanske varit tydligare med storyn.

Namn: Resident Evil 4 (GC & PS2)
Snackat lite mer om Umbrella. Tror de nämner Umbrella två gånger i spelet. Hade varit roligt med ett nytt virus.

Namn: Final Fantasy VIII (PSX)
Behållt materia-systemet från VII.

Namn: Tekken 5 (PS2)
Multiplayer.

Namn: God of War (PS2)
De kunde ha gjort snyggare hopp-animationer och lagt 10 timmar till på huvudstoryn. Spelet är så bra så man vill inte att det ska sluta.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Namn: Half-Life 2

Lite mer bakgrund till vapnerna.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Quake efter Q2..

Namn: Quake 3, Quake 4

Vart är quake-känslan?

Namn: HOMM 4

Vad hände?

Visa signatur

bomärke

Permalänk

väljer ett utav flera spel som kunde ha blivit bra spel OM dom hade gjort nått åt detaljerna:

battle field 1942
kunde ha blivit ett kanon spel om det inte var för alla frustrerande problem i spelet,ett av dom är att fienden kan stå flera kilometer bort och sen skjuta 1 skott på en(och man dog direkt) medans man själv ligger ner,väl gömd uppe på nån kulle och det som gör det ännu värre är att dom utan några som helst problem kan göra det medans dom springer och skjuter på andra fiender samtidigt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Vampire the Masquerade: Bloodlines

Jag undrar hur detta spel hade sett ut om dom hade fått 6 månader till på sig...

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Namn: HL2

City 17 suger.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Vampire the Masquerade: Bloodlines

Jag undrar hur detta spel hade sett ut om dom hade fått 6 månader till på sig...

Lite ot.
De hade 6 månader extra på sig men de använde inte dom alls. Bloodlines gick gold 6 månader innan Half-Life 2 kom ut och de fick inte släppa det innan.
Skulle verkligen varit skönt om de använde den tiden till att fixa till spelet. Man kan undra vad deras 50-tal betatestare gjorde...

Andra spel som kunde gjorts bättre är Battlefield 2, balansering skulle de ha gjort innan de släppte spelet till att börja med. Samt ta bort buggar, fixat så det inte går att exploita så lätt etc.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Namn: Star wars galaxies
Allt efter NGE, dem hadde det bästa mmorpg liret någonsin innan dem suckade det totalt och i botten.

Visa signatur
Permalänk

MTA: San Andreas
vilken besvikelse, det laggar,man kan bara köra race, riktigt tråkigt spel.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Rollercoaster Tycoon 3

Optimerat det mer. Det kräver ju hur mycket som helst. Gör nu ett RCT i 2d igen där man fortfarande kan åka med i 3d men du bygger allt i 2d!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

World of Warcraft.

Nu spelade jag inte så mycket, en lvl 60 och några runt 50, men om det är något som jag tycker dom borde gjort bättre så är det story-delen. I dagsläget läser ingen questerna, man skummar ibland igenom dem efter nyckelord som helst ska innehålla platsen där man befinner sig samt ett värdestreck.

Vad de BORDE ha gjort vore att läsa in questerna så man fick höra dem istället för att behöva läsa igenom eländet. Mycket jobb för 2500(?) quests men de borde ha börjat med de stora kedje-questerna och lagt till mer för varje patch. Det är iallafall något som jag tror skulle gjort stor skillnad för inlevelsen.

Oavsett så har jag slutat nu, och tänker inte återgå till att spela. För mig känns det som ett enda stort grindande. Det var mitt första riktiga mmorpg och mitt sista.

Permalänk
Medlem

Deus Ex 2 pga att de försökte göra ett multiformat spel och som vi vet får alltid PC versionen lida av att något "konsolifieras". Grafikmotorn var heller inte alls optimerad tyvärr =/ Förmodligen av samma anledning.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
World of Warcraft.

Nu spelade jag inte så mycket, en lvl 60 och några runt 50....

*fniss* ursäkta men.... spelade inte mycket? Det där borde vara minst 4 chars

sorry, såg så roligt ut bara----

*lämnar tillbax tråden till topic*

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

Heheh, allt är relativt. Jag spelar mycket annat.
Präst lvl 60, shaman lvl 50, och ytterligare en präst på 47 efter att några kompisar tvingade mig att byta server, jag tror det var det som fick mig att tröttna helt.

Ett spel till som nån gärna får ändra på helt:
Unreal II
Ahh, vilket bra spel. Helt super. Sen tog det slut. Efter 3 timmar? Borde man hyrt en film istället?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
MTA: San Andreas
vilken besvikelse, det laggar,man kan bara köra race, riktigt tråkigt spel.

Menar du multiplayer "tillägget" som fansen gjort? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Unreal II
Ahh, vilket bra spel. Helt super. Sen tog det slut. Efter 3 timmar? Borde man hyrt en film istället?

Så sant, så sant.
Kunde ha blivit ett så bra spel.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
MTA: San Andreas
vilken besvikelse, det laggar,man kan bara köra race, riktigt tråkigt spel.

Vet inte riktigt om man "får" klaga på MTA. Det är ju trots allt ett hobbyprojekt utan någon budget. Om du tycker de har dålig kod kan du säkert hjälpa till deras team. Jag tycker det är rätt imponerande ändå att lägga till multiplayer till spel som inte har det.

får väl själv säga...

Namn: Grand Theft Auto III, VC, SA.
VART ÄR MULTIPLAYER?!?!?! Tänk hur hur underbart dessa spel vore med riktigt multiplayer, kanske t.om ett "mmofps" skulle funka med olika gäng osv. Det skulle jag lätt spela, WoW kan slänga sig i väggen. Tror det även finns rykten om ett framtida multiplayer-GTA? Kanske är bekräftad t.om.

Visa signatur
Permalänk

FIFA 06: EA Sports skärpning! Konami sopar mattan med er. Skit att ni ska ha alla licenser också. Alltså publiken har sett lika livlös ut i 27 år i FIFA medans i PES5 så ser man nu läckra tifos i början på vissa stormatcher som t ex Inter - Juventus, kanon!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Namn: Grand Theft Auto III, VC, SA.
VART ÄR MULTIPLAYER?!?!?! Tänk hur hur underbart dessa spel vore med riktigt multiplayer, kanske t.om ett "mmofps" skulle funka med olika gäng osv. Det skulle jag lätt spela, WoW kan slänga sig i väggen. Tror det även finns rykten om ett framtida multiplayer-GTA? Kanske är bekräftad t.om.

Håller med till 100%

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Namn: Grand Theft Auto III, VC, SA.
VART ÄR MULTIPLAYER?!?!?! Tänk hur hur underbart dessa spel vore med riktigt multiplayer, kanske t.om ett "mmofps" skulle funka med olika gäng osv. Det skulle jag lätt spela, WoW kan slänga sig i väggen. Tror det även finns rykten om ett framtida multiplayer-GTA? Kanske är bekräftad t.om.

Tyckte först det här var en löjlig topic Men måste hålla med. Hade GTA VC funnits med riktigt bra multiplayer-del hade jag inte spelat något annat.

Permalänk

Deus ex 2:

Som många nämt tidigare så var spelet grymt dåligt optimerat och endast en skugga av vad ettan var.
Ärligt talat kommer jag inte på nåt som var positivt med tvåan, en av dom största besvikelser genom tiderna inom spelbrancshen!

Vampire the masqurade:

spelet var ju grymt härligt tror jag spelade om det minst 6-7ggr och det var lika kul varje gång!
Dock så led det ju av många buggar:mad:

Doom 3:

Snyggt och kul ett tag men enformigare spel får man leta efter.

Half-life 2:

Skitskoj spel med roliga miljöer och härlig känsla men ack vad jag hatade transportsträckorna med bilen och svävaren för det kändes som inget annat än just det.
Många verkar tycka handligen är bra i spelet..jag frågar mig: var finns den?
Inte i spelet iaf utan på massa sidor på nätet som man ska läsa sig till handligen.
Påminner om gamla amiga spel typ wingcommander som man fick med ett häfte där handligen och bakgrunden till spelet stod.
På den tiden var det ju okej men inte 2004 då ska man kunna kräva mer tycker jag.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

Namn: BF Vietnam
Hallåå?!
........
Jaha! det var ett spel......

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastdunk

Namn: HOMM 4

Vad hände?

Jag vet inte...
Men det var kul en stund, synd bara att det inte har ett skit att göra med oövervinnliga h3...

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

BF2 de där som du sa innan stämmer bra. Men jag störde mig mest på att de var så mycket arcade.

Typ 90% arcade 10% realism. Synd tycker jag när man gjort ett annars så bra spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Lite ot.
De hade 6 månader extra på sig men de använde inte dom alls. Bloodlines gick gold 6 månader innan Half-Life 2 kom ut och de fick inte släppa det innan.
Skulle verkligen varit skönt om de använde den tiden till att fixa till spelet. Man kan undra vad deras 50-tal betatestare gjorde...

Andra spel som kunde gjorts bättre är Battlefield 2, balansering skulle de ha gjort innan de släppte spelet till att börja med. Samt ta bort buggar, fixat så det inte går att exploita så lätt etc.

Riktigt så låg det inte till, dom hade inte dom 6 månaderna på sig utan pengarna tod slut och dom fick inga mer alltså hade dom ingen lust att jobba gratis på spelet och tryckte det istället.

Den officiella patchen gjorde dom dock gratis iallafall.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Vampire the Masquerade: Bloodlines

RIP Troika.

Hade fan kunnat bli det bästa spelet ever.

Visa signatur

I'm frantic in your soothing arms, I can not sleep in this down filled world.

Permalänk

namn: HL2

black mesa är half life inte city 17 som man inte ver ett jota av och visst det fanns roliga vapen men så förbannat lite ammo som man kunde ha till dom så ammon tog ju slut hela tiden och till sisst sprang man runt med kofoten.
handling? var tusan var den för någonstans? o combine slakt genom hela spelet gör det inte direkt kul =/.

de flesta spel

fixa coop för fan!

Visa signatur

flamin bag'o shit