Permalänk
Medlem

Ska införskaffa en 5024WLMI i veckan, den äldre modellen som jag tycker är mer prisvärd. Joinar klubben.

Nu ska jag skumma igenom 74 sidor tråd...

Permalänk
Medlem

Grattis och välkommen till "klubben"

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga, är det inte en 4.2k RPM disk i den burken?

Går det att lira på den då? Nu vill jag ha ärliga svar och inte några fanboy svar.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Absolut går det att spela på den. Så vitt jag vet så spelar inte hd-hastigheten så stor roll när man spelar förutom när man laddar och sparar, och där är nog inte skillnaden särskilt märkbar. Vad du kommer märka är att det kan gå segt att kopiera filer på hårddisken/partitionerna.

Permalänk
Medlem

Klart det går att lira på den , Jag var hemma hos en kompis med datorn han har en stationär, Båda spelade Bf2 på samma server, Det enda som man kunde märka någon skillnad på var laddningstiderna, Det är det enda du kommer märka ifall du köper en sån här.

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

74 sidor är lite väl mkt att leta igenom, någon som kan rekommendera bra minne att uppgradera med? Tyvärr verkar det inte gå att visa sökresultat som inlägg på swec :/

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheEddster
Startade en tråd om v 1.18 för ett par dagar sen men blev förvisad hit istället.

Hur får jag bort den "nya" BIOSen från min dator och/eller var hittar jag v 1.12 som var förinstallerat tidigare.

Allt sedan jag uppdaterade min BIOS har min dator fått fnatt och det tar en evighet att göra allt från att öppna program till att bara öppna en mapp i utforskaren (Ficklampan kommer upp varje gång den skall öppna något)

Så jag vore oerhört tacksam för någon hjälp nu istället för att bara bli hänvisad till andra trådar eller att leta upp inlägg själv, hittar inget som är av hjälpande natur.

Tack!

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_3020_5020/bio...
sry att du fått vänta på svar o så. ska lägga till din fråga i faqen på hemsidan.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuM
ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_3020_5020/bio...
sry att du fått vänta på svar o så. ska lägga till din fråga i faqen på hemsidan.

Gör det

Din sida kommer i dagens skepnad inte att vinna någon designpris men ack så värdefullt innehåll, framför allt för alla nybliva 5020-ägare. Måste ge dig lite cred för att du orkar ta hand om den.

Om man nu har 1.18 kan man bara installera 1.12 över den? Vilken version tycker du är bäst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon
74 sidor är lite väl mkt att leta igenom, någon som kan rekommendera bra minne att uppgradera med? Tyvärr verkar det inte gå att visa sökresultat som inlägg på swec :/

joo, Det är lite väl mycket

köpte nyss en Samsung 1 gb på webhallen men dom verkar ha tagit bort den ur deras lager nu

men dom här vet jag ska funka iaf http://www.webhallen.com/prod.php?id=48468

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Ska hämta min 5024WLMI imorgon.
Tänkta höra om någon vet vad acer har för död-pixel-policy?

Permalänk
Medlem

om du delar upp skärmen i nia lika stora delar så ska pixeln/pixlarna vara i mitten. Nått sant sa han till mig när jag ringde. Synd bara att min pixel va precis i den mittersta vänstra rutan.

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Så det räcker med en död pixel i mitten för att få den utbytt?
Hyfsat bra. Kunde varit bättre, men också värre.

Permalänk
Medlem

Haj. Fick hem min nya 5024 igår. Ni lckades skrämma upp mig ganska bra när jag läste här i helgen men det var lyckligtvis inga fel på min.

Fråga: Jag gjorde en defaultkörning i 3dmark03 utan att ha bytt några drivrutiner eller överklockat ngt, fick 5433. Tror ni att det borde finnas mer att hämta med drivrutinsbyte? Ramminnena går på sina 163Mhz redan med biosversion 1.13

Visa signatur

/AMD 2400+ 512MB Radeon 9600 PRO fireblade
//Acer 5024

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrNo
Gör det

Din sida kommer i dagens skepnad inte att vinna någon designpris men ack så värdefullt innehåll, framför allt för alla nybliva 5020-ägare. Måste ge dig lite cred för att du orkar ta hand om den.

Om man nu har 1.18 kan man bara installera 1.12 över den? Vilken version tycker du är bäst?

Jag tycker den är fin iallafall nu när jag ändrat den sen den tråkiga vita fan.
men jag anser att 1.12 är bäst. har aldrig krånglat för mig som dom andra har!

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem

Nån som kör linux på sin 5024? Har det isf varit några problem etc? Något speciellt man ska tänka på?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hämtade min 5024 igår.
Har en fråga; upplever ni någon skillnad på "musknapparna" när de trycks ned? Min högra knapp känns lite annorlunda än den vänstra. Det stör mig inte, men jag vill försäkra mig om att det inte är något fel på den.

Permalänk

Hej

Undrade om nån vet hur man gör så att mediaknapparna fungerar i winamp. FN+END t.ex. så ska det ju byta låt, får inte det att funka :S

Stolt ägare av en 5024 utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crystal method
Hej

Undrade om nån vet hur man gör så att mediaknapparna fungerar i winamp. FN+END t.ex. så ska det ju byta låt, får inte det att funka :S

Stolt ägare av en 5024 utan problem.

Jag har ännu inte hunnit testa, är på jobbet. Men la du till tangentkombinationen i "Hotkeys" eller liknande i Winamp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Hämtade min 5024 igår.
Har en fråga; upplever ni någon skillnad på "musknapparna" när de trycks ned? Min högra knapp känns lite annorlunda än den vänstra. Det stör mig inte, men jag vill försäkra mig om att det inte är något fel på den.

Har samma på min, den vänstra knappen känns softare och ger inget klickljud när man trycker på den till skillnad från den högra.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233
Har samma på min, den vänstra knappen känns softare och ger inget klickljud när man trycker på den till skillnad från den högra.

amen to that. blick inget klickljud i översta högra hörnet på vänster knappen på min.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdaaM
joo, Det är lite väl mycket

köpte nyss en Samsung 1 gb på webhallen men dom verkar ha tagit bort den ur deras lager nu

men dom här vet jag ska funka iaf http://www.webhallen.com/prod.php?id=48468

Kk, tackar

Ang. klickljud i touchpadknapparna så använder jag inte direkt den vänstra, tapping är så mkt bekvämare. På min acer är det dock ingen skillnad mellan dom, iaf ingen märkbar. Inte mer än det är i vilken vanlig mus som helst.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quack
Nån som kör linux på sin 5024? Har det isf varit några problem etc? Något speciellt man ska tänka på?

jag har testat linux på min 5021 allt funkade bra FÖRRUTOM det trådlösa nätverkskortet Linux var dock lite för svårt för mig, Men ska testa nu igen och installera Mandriva och se ifall de blir bra

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Kom precis hem, här ska formateras om och installera XP Pro ist. för det bloatade som satt i från början.

Edit: Har fått in nästan allt nu. Undrar en sak dock.
I enhetshanteraren finns det något som står listat med ett gult frågetecken, "SM Bus Controller", någon som vet vad det är?

Edit2: "SM Bus Controller" hade något med chipset eller grafikkortet att göra. När jag installerade "vga-paketet" så funkade det.
Har ännu en fråga. Vilket program är det man aktiverar styrplattan (den man kan scrolla åt fyra håll med)?
Tack på förhand.

Permalänk

Tänkte bara dela med mig av en erfarenhet, jag har haft problem med dvd-brännaren jäkligt länge. Den brände långsamt 2x eller oftast inte alls. Men för någon dag sedan så kom jag på att det var Starforce som hade fuckat up brännaren. Efter att jag hade rensat bort det så funkar brännaren bra.

Permalänk
Medlem

Angående styrplattan jag frågade om förut så var det självklart drivtrutinerna till touchpad som fattades.

Har en ny och förhoppningsvis en sista fråga, vad för drivrutin/program är det som behövs för att kunna använda Fn och F1-F6?
F7 och F8 fungerar, men inte de andra.

Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Angående styrplattan jag frågade om förut så var det självklart drivtrutinerna till touchpad som fattades.

Har en ny och förhoppningsvis en sista fråga, vad för drivrutin/program är det som behövs för att kunna använda Fn och F1-F6?
F7 och F8 fungerar, men inte de andra.

Tack!

dom kan vara lite kluriga att få in ibland. men efter att jag laddat hem nya launch manager så har jag aldrig haft problem med att få dom att fungera. Så jag tror det är launch manager som ska finnas. Det nya som finns på acers supportsida.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuM
dom kan vara lite kluriga att få in ibland. men efter att jag laddat hem nya launch manager så har jag aldrig haft problem med att få dom att fungera. Så jag tror det är launch manager som ska finnas. Det nya som finns på acers supportsida.

Tack! Jag märkte det igår när jag provade lite. Launchmanager behövs också för att kunna använda WLAN-kortet.

Permalänk

Jag har precis köpt en 5024 och är på det stora hela nöjd med den. Problemet uppstod (tror jag) när jag uppdaterade mitt BIOS. Nu går fläkten nästan konstant, vilket är väldigt irriterande. Temperaturerna i mobilemeter är 52/49/52, då skall väl inte fläkten vara igång? Jag har satt på att powerplay alltid kör på lägsta. Jag har ställt in i eSettings att fläkten inte alltid skall vara på. Jag använder RM Clock Utiliy och den körs nästan alltid på 800mhz vid 0.925 V.

Jag har försökt använda ett program för att ställa in fläkten (notebook hardware control eller nåt sånt), men min fläkt stöddes inte. Vet ni något sätt? Om jag hittar nåt program så undrar jag vid vilken temperatur fläkten bör gå igång. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

På min 5021 kör fläkten igång vid ungefär 59grader på cpu, och då ligger gpu också vid samma temp.Den kör sedan tills cpu:n kommit till ca 48. Så om den startat vid 52 då är det lite märkligt, men har den börjat köra vid högre temp är det inte konstigt att den inte slutar vid 52.

Om du tror att det är BIOS varför inte installera det gamla bioset? På denna eller föregående sidan hittar du länken till alla biosversioner till 5020-serien.

Annars kan du prova även att installera omega-drivrutiner, har sjäv gjort dig och jag kanske bara inbillar mig men det känns som om fläkten inte kör lika ofta nu.

Permalänk
Medlem

På min 5024 bios 1.18 går fläkten på (första nevån) vid 58 grader och slår av vid 48 grader Andra nevån slår på vid ca 64 grader.

Jag söker också efter ett program där man kan ställa temperaturen för vilken fläktarna ska börja snurra.