GoForce 5500 för mobiltelefoner

Permalänk
Melding Plague

GoForce 5500 för mobiltelefoner

<font style="font-size: 10pt"><b>GoForce 5500 för mobiltelefoner</b></font> <small class="small">tisdag 14 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Nvidia har i dagarna lanserat ett nytt mobilt grafikkort för hårdvara som mobiltelefoner. <u>Go</u>Force 5500 utlovar samma prestanda som PlayStation original för Quake 3 och kan dessutom hantera upplösningar upp till 1024x768 vilket kan jämföras med de flesta mobiltelefoner som klarar högst 320x240. GoForce 5500 har dessutom flera hårdvaruaccelereringar för videoavkodning. Uppspelning av H.264, VMW9 och MPEG4/DivX/XviD i realtid. GoForce 5500 kan även hantera fotografier på upp till 10 megapixel, utifall framtida mobiltelefoner nu kommer utrustas med en sådan kamera. Produkter som använder GoForce 5500 lär dyka upp till sommarn.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=766" target="_blank">DailyTech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Lite grymare grafik i mobilen är helt grymt!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

känns som om tiden för de verkligt utvecklade telefonerna kommer snart!

snart kan man säkert se ordentliga telefoner med en ordentlig kamera och en ordentlig mp3 spelare!

så vid nästa jul kanske det är dags att uppgradera min telefon från 1999!!

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

oh vad skönt ... äntligen kommer en kamera med höga kvalite tillsammans med en mobil

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Discokungen

Mys. Tror sånt här kommer bli stort, dock ett bra tag tills dess.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk

nästa jul?
~2år dit så visst

blir nog att uppgradera min från 2005 då med hehe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

100 kr på att detta bara gäller windows smartphones

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs

Sluta, säg inte så!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

haha, nice

Permalänk
Medlem

Jaha då var det kanske dags med ny mobil till sommaren då...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

jag är också bombsäker på det eller typ större mobiler som motorola a1000 eller telefon PDA

tror inte chansen är så stor att det kommer till SE och nokia telefoner iallflall

Permalänk
Medlem

Jag längtar tills det kommer GoForce i en fin VGA-handdator

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Jag längtar tills det kommer GoForce i en fin VGA-handdator

Goforce har funnits i smartphones/handdatorer i åratal. Goforce 4400, eller vad det heter, har ju mitac mio haft i sina ett tag nu..

Permalänk
Medlem
Citat:

Goforce har funnits i smartphones/handdatorer i åratal. Goforce 4400, eller vad det heter, har ju mitac mio haft i sina ett tag nu..

Jo, visseligen, men inte lika kraftiga som dessa verkar bli.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Suck....3-d i mobilen ochså....

Gammla goda tiden med 2-d tycks försvinna snabbare...

tänk er dom gammla spelen på Super Nintendo och Sega Mega drive.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash

Prövat med emulatorer?
Finns åtminstonde till nokian och till ms smartphones (vet dock inte hur det är med se)...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Varför 10 MegaPixel i en telefon?
När ska folk förstå att det i första hand är optiken i en kamera som avgör kvaliteten i en kamera?
Men en liten liten optik finns det ingen anledning överhuvudtaget att ha mer än kanske max 2 MegaPixel.

Om det det ska vara möjligt att ha brusfria bilder, med bra skärpa och bra färdjup med 10 MegaPixel så måste sensorn var över 1 cm * 1 cm. Och då måste man ha relativt stort objektiv.

Ser digitalkameror som är löjligt små med 8 MegaPixel, bilderna har varit otroligt mycket bättre om samma kamera med samma optik hade bara haft 4-5 MegaPixel.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Varför 10 MegaPixel i en telefon?
När ska folk förstå att det i första hand är optiken i en kamera som avgör kvaliteten i en kamera?
Men en liten liten optik finns det ingen anledning överhuvudtaget att ha mer än kanske max 2 MegaPixel.

Om det det ska vara möjligt att ha brusfria bilder, med bra skärpa och bra färdjup med 10 MegaPixel så måste sensorn var över 1 cm * 1 cm. Och då måste man ha relativt stort objektiv.

Ser digitalkameror som är löjligt små med 8 MegaPixel, bilderna har varit otroligt mycket bättre om samma kamera med samma optik hade bara haft 4-5 MegaPixel.

tycker de är lite fel av dig att säga att de är i första hand optiken, utan en schysst bildsensor så blir de inget i alla fall,

Jag är rätt nöjd me min k750i men som de är med alla telefoner med kamera så är den ljuskänslig, men men man får vad man pröjsar för de är ju liksom fortf en mobil med kamera inte en kamera med mobil

Permalänk
Medlem

Vågar inte ens att tänka på hur mycket en sådan mobil kommer att kosta:D

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Jag väntar på en mobil som man kan veckla ut så att man får en minst 5 tums spelskärm och med en grafik som slår dagens pc.
Varför nöja sig med lite.
Allvarligt så tycker jag att mobiltelefonerna börjar bli lite löjliga.
Vill jag spela så gör jag det hemma eller köper en portabel enhet gjord för spel. För ju mer skit under ett och samma skal ju fler kompromisser med kvalite. Så i slutändan blir det bara SKRÄP.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Jippie, då räcker det inte med 5000kr för senaste telefonen längre.
Hur mkt kan en sådan telefon kosta?, lär säkert vara brutalt mycket. Fast det kommer väll sjunka snabbt i pris oxå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash

Saknar det med MEN FAN INTE PÅ MOBILEN... (Skäller inte ut dig)
Har ett underliggande hat mot dålig kraft i mobilen...

Bättre 3D = Bättre 2D

Bättre 2D = JAG KAN KÖRA MINA NES ROMS FLYTANDE PÅ MOBILEN

Permalänk
Medlem

när kommer SLI ?? och DUALCORE CPU till handheld ??

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av troll_tomte
Saknar det med MEN FAN INTE PÅ MOBILEN... (Skäller inte ut dig)
Har ett underliggande hat mot dålig kraft i mobilen...

Bättre 3D = Bättre 2D

Bättre 2D = JAG KAN KÖRA MINA NES ROMS FLYTANDE PÅ MOBILEN

Stämmer inte för fem öre, ett 2d accelererat grafikkort är naturligtvis bättre (mer optimerat) på att hantera 2d grafik än ett 3d accelererat dito.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
jag är också bombsäker på det eller typ större mobiler som motorola a1000 eller telefon PDA

tror inte chansen är så stor att det kommer till SE och nokia telefoner iallflall

Vad snackar du om, SE var före motorola med smartphones, kolla bara p800, p900, p910, p990, m600 och det senaste tillskottet w950i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rizzly
Vad snackar du om, SE var före motorola med smartphones, kolla bara p800, p900, p910, p990, m600 och det senaste tillskottet w950i.

Vad har det med saken att göra? SE är envisa med att använda egen hårdvara

Permalänk
Medlem

Kanske hade varit något att spela cs på bussen med

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

inget man tackar nej till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
tycker de är lite fel av dig att säga att de är i första hand optiken, utan en schysst bildsensor så blir de inget i alla fall,

Jag är rätt nöjd me min k750i men som de är med alla telefoner med kamera så är den ljuskänslig, men men man får vad man pröjsar för de är ju liksom fortf en mobil med kamera inte en kamera med mobil

En K750i har en kamera med 2 Megapixel vilket var exakt vad Knashatt tyckte var lagom för en mobil.

Ont: Ganska tufft faktiskt. men är det verkligen nödvändigt? Isåfall är det väl i första hand bra för att kolla på filmer. Mobilspel är ju inte direkt kul, bara t.ex tetris och då behöver man inget 5500

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1nken
En K750i har en kamera med 2 Megapixel vilket var exakt vad Knashatt tyckte var lagom för en mobil.

Ont: Ganska tufft faktiskt. men är det verkligen nödvändigt? Isåfall är det väl i första hand bra för att kolla på filmer. Mobilspel är ju inte direkt kul, bara t.ex tetris och då behöver man inget 5500

För att spela upp filmer används nästan bara processorn.