Permalänk
Medlem

H-J-Ä-L-P med guide

FÖRHISTORIA:

Jag beställde en ny dator från Komplett.se och upptäckte efter mycket byggande & testande att det var fel på skiten.
Nu är detta åtgärdat av Komplett (nätagg och HD utbytta).
Jag kommer få hem hela datorn i början av nästa vecka - men självklart är den då uppstyckad igen, så jag får bygga den en gång till.
Nu vet jag att vi gjorde lite fel när vi byggde den förra gången (inga speciellt allvarliga sådana, dock) och det vill jag undvika nästa gång.

FRÅGA:

finns det någon väldigt bra, UPPDATERAD guide som håller måttet när det gäller att bygga nyare datorer också?
Guiden som Komplett rekommenderar känns cirka 2 år för gammal nämligen; den dög inte för att bygga min dator rätt och riktigt iallafall.

Tack på förhand!/ Jakob

Visa signatur

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Permalänk
Medlem

Denna har några år på nacken men jag tycker den duger fint fortfarande.

Lycka Till!

Mycket Nöje!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Hrm... det var just den jag använde.
Jag tyckte den var aningen oklar. Finns det några andra alternativ?

Visa signatur

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Permalänk
Medlem

Leta på någon som kan bygga datorn åt dig eller läs instruktionerna som följer med?

Permalänk
Medlem

Denna är skriven efter ett bygge av socket 939.

http://www.hardwarezone.com/guides/amd-socket939/

Den är 38 sidor och går igenom allt från val av delar till inställningar i bios

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Lorenz: Jo, jag kommer ha viss hjälp av min storebror som var/är rätt duktig på datorer. Problemet är att han inte är helt uppdaterad längre, därav behovet av en guide.
Sen vill man ju gärna lära sig om det... har velat kunna det här såpass länge nu, och det är ju ett bra tillfälle att ta till sig lite liksom.

Wixia: Jag blir nästan lite tårögd alltså - tack så mycket!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Din bror kan nog tillräckligt.. Se bara till att ha manualen för moderkort redo.. står steg för steg där...

Permalänk
Medlem

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=20832

Den kan vara till lite hjälp.. framförallt om du har ett dfi mobo av samma sort..

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp