OMG Världens bästa java mobil program är här!

Permalänk
Medlem

OMG Världens bästa java mobil program är här!

Ok. Jag har nyss upptäckt det, kanske har funnits länge men jag vill iaf tipsa er som inte vet om några skitbra java program. Jag vet att qtec telefonerna behärskar allt detta från scratch men har man en vanlig sony ericsson t.ex med java stöd så är detta guld värt. iaf för mig som har en nokia 6280 som inte har någon tilltalande webläsare

miniOpera(webläsare) - som gör om en vanlig html sida till en liten och smidig wap sida anpassad för telefonen så att du slipper höga trafikkostnader om du skulle vilja googla t.ex.

Phone Word - Jävligt bra att ha om man har det stressigt med t.ex skolarbete:P

miniExcel - Jaa, använder det knappt aldrig själv men lite kul att det finns=)

java MSN - Detta är grymmt! Funkar skitbra. Inga konstigheter med anslutningar, se bara till att ha dom rätt från början. Samma sak gäller miniOpera

Jaa. detta var allt för mig.

Permalänk

Re: OMG Världens bästa java mobil program är här!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yanki
Ok. Jag har nyss upptäckt det, kanske har funnits länge men jag vill iaf tipsa er som inte vet om några skitbra java program. Jag vet att qtec telefonerna behärskar allt detta från scratch men har man en vanlig sony ericsson t.ex med java stöd så är detta guld värt. iaf för mig som har en nokia 6280 som inte har någon tilltalande webläsare

miniOpera(webläsare) - som gör om en vanlig html sida till en liten och smidig wap sida anpassad för telefonen så att du slipper höga trafikkostnader om du skulle vilja googla t.ex.

Phone Word - Jävligt bra att ha om man har det stressigt med t.ex skolarbete:P

miniExcel - Jaa, använder det knappt aldrig själv men lite kul att det finns=)

java MSN - Detta är grymmt! Funkar skitbra. Inga konstigheter med anslutningar, se bara till att ha dom rätt från början. Samma sak gäller miniOpera

Jaa. detta var allt för mig.

En fördom ...

Permalänk
Hedersmedlem

yanki, länka gärna till programen tack.

Bredbandsbolag, vilken är fördomen? (http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rdom)

Permalänk
Medlem

Låter skit bra... men det är svårt när du inte länkar..

Permalänk
Medlem

Det är svårt när du inte kan stava eller länka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JvD
yanki, länka gärna till programen tack.

Bredbandsbolag, vilken är fördomen? (http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rdom)

Att det är världens bästa mobil program..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredbandsbolag
Att det är världens bästa mobil program..

Det är inte en fördom.

En fördom är en förutfattad mening/omdöme som inte nödvändigtvis har någon grund alls.

Här har han faktiskt testat det programmen och anser att de är de bästa som finns. Sedan var det faktiskt menat som plural och trådens syfte var nog snarare att vi skulle säga vilka program vi ansåg vara världens bästa javaprogram. D.v.s. en länksamling.

Det är inte en fördom, utan en högst personlig åsikt.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hth
länkar

Va?

Permalänk
Medlem

jag mötte lassie...

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

OJ! Sry för att jag inte länkade. svarade nog via mail på den första som ställde frågan:P Och sry för min överdrivna glädje över programmen:P Glömde skriva "enligt mig"

Jag vet inte om dessa program är freeware men jag antar det så moderator ber jag om ursäkt isf. OK Here it comes!

<EDIT>Ok vissa saker var tydligen copyright skyddade tyvärr så jag tar bort länken<EDIT>

Permalänk
Medlem
Citat:

OJ! Sry för att jag inte länkade. svarade nog via mail på den första som ställde frågan:P Och sry för min överdrivna glädje över programmen:P Glömde skriva "enligt mig"

Jag vet inte om dessa program är freeware men jag antar det så moderator ber jag om ursäkt isf. OK Here it comes!

http://thepiratebay.org/details.php?id=3463102

Hoppas att det är lagligt att ladda ner filen, så det inte är copyright skyddade bilder osv...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

trevliga program men oavsett om de är fria utgåvor eller ej, så är det väl inte så bra att länka till den sidan? jag menar, bara något klick därifrån finns ju saker så olagliga att de skulle göra spökplumpen mörkrädd :(. och då blir herr pontén inte glad

Permalänk
Medlem

Pontén

Ingen fara. Det är bra att veta! När man tankar med bit torrent så kan ingen se vad du tankar eftersom du tankar små segment från massa filer. det är även krypterat så att dom bara kan se ATT du tankar men inte vad eller varifrån om dom skulle titta på din trafik:=)

Permalänk
Medlem

Funkar dessa på Qtek 8310?

yanki- ouch @ your sign!

Permalänk
Medlem

qtec 8310

Om den har java stöd vilket bör ha. Alla färgskärms telefoner med java stöd funkar dessa apps på

Permalänk

Re: Pontén

Citat:

Ingen fara. Det är bra att veta! När man tankar med bit torrent så kan ingen se vad du tankar eftersom du tankar små segment från massa filer. det är även krypterat så att dom bara kan se ATT du tankar men inte vad eller varifrån om dom skulle titta på din trafik:=)

Du kanske ska läsa på lite.

Permalänk
Testpilot

Riktiga länkar till två av programmen:
Opera mini
MiniExcel OBS, ej gratis så du får nog ta bort länken till Pirate Bay

Några andra trevliga program jag använder:
jmIrc - IRC-klient, chatta med kompisar
MidpSSH - SSH-klient, styr din server

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Skön miniräknare med bra interface och massa funktioner.

http://midp-calc.sourceforge.net/Calc.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toody
Skön miniräknare med bra interface och massa funktioner.

http://midp-calc.sourceforge.net/Calc.html

åååh e den lika funktionell som en graf-räknare?

Permalänk
Medlem
Citat:

åååh e den lika funktionell som en graf-räknare?

nja... Den har ju nästan alla funktioner som du kan hitta på en graf-räknare men bristen av knappar på mobiltelefonen gör att det inte blir lika lätt att använda avancerade funktioner. Den använder inte samma logik som dagens morderna miniräknare där man matar in uttryck på samma sätt som man är van vid att skriva dom. Istället används RPN-logik som kommer ifrån HP's äldre räknare och kan kännas lite bakvänt till en början. Man får sitta och leka en stund för att vänja sig men när man gjort det så går det riktigt snabbt att mata in även ganska komplicerade uttryck.

För att vara ett javaprogram till mobilen så är det grymt smidigt att jobba med och överlägset bästa miniräknaren till mobilen jag testat.

Permalänk
Inaktiv

Så..var det nån som hade en länk till ett MSN-program till mobilen?

Permalänk
Medlem

fo shizzle. Ni är så sämst.