Permalänk

Partition Magic

Tjo, någon som vet om det går att skapa partitioner med demo-versionen av Partition Magic?
Om det inte går, finns det någon alternativ lösning utan att formatera?

Tack
/Jocke

Permalänk

ANVÄND INTE PARTITION MAGIC FÖRBÖVELN!!!! SÄMSTA JÄVLA MUPPPROGRAMET SOM FINNS! Det programet total förstörde min hårddisk, nu måste jag lämna in den å den fixad, kostar massor. Enda sättet att göra det på ett sätt som är hälsosamt för dator och som verkligen funkar är att göra om allt från början. Det kommer kännas bättre om du gör om allt från scratch än pajja hårddisken med en massa program.

Lycka till!

Mvh//Andreas

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Om man inte har något emot linux så kan man bränna en skiva med liveversionen av knoppix och använda medföljande program för att ändra partionsstorlekar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
ANVÄND INTE PARTITION MAGIC FÖRBÖVELN!!!! SÄMSTA JÄVLA MUPPPROGRAMET SOM FINNS! Det programet total förstörde min hårddisk, nu måste jag lämna in den å den fixad, kostar massor. Enda sättet att göra det på ett sätt som är hälsosamt för dator och som verkligen funkar är att göra om allt från början. Det kommer kännas bättre om du gör om allt från scratch än pajja hårddisken med en massa program.

Lycka till!

Mvh//Andreas

PM har då fungerat bra för alla i min närhet och mig. Har använd det rätt mkt. Det kanske var din hårddisk som var fel på och felet blev större när de försökte ändra partitionernas stolek? Finns liknande program som inte alls är lika bra. Skriv inte bara att det är dåligt. Han behöver det ju, skriv isåfall vad han kan använda istället.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber

Lycka till!

Mvh//Andreas

bara för att du är dålig och inte kan använda programmet betyder inte det att alla andra också kommer få problem

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

jag tycker att partionmagic är ett riktigt bekvämt progg...:P...har dock för mig att man inte kan göra särskilt mycket med demon.
jag har använt programmet massvis med ggr på olika hårddiskar utan några som helst problem...:P

Permalänk
Medlem

det bästa som hänt mig är patrition magiq..den gör de så fint

Permalänk
Medlem

Ja asså - låt oss nu reda ut detta.

Klart det finns användare som lyckats med PM8, däribland jag själv. Därtill en massa som misslyckats, däribland jag själv. Det finns många trådar här på swec som vittnar om det senare.

Jag använder mycket hellre Acronis DiskDirector Suite som är betydligt snabbare, billigare och säkrare än PM8 - en bättre produkt helt enkelt.

Jag varnar för att köra PM8 under Windows - ett gott råd är att köra från en bootbar CD.

Permalänk
Inaktiv

jag har använt både PM8 och Acronis DiskDirector Suite, båda fungerar asbra. PM8 går asbra ävenb i windows. dock ej till men sketna maxtordisk, men det är nog hårdvarufel:/

Permalänk
Medlem

Är som sagt inget fel på PM, men nu på slutet har jag börjat använda http://gparted.sourceforge.net/ mer och mer. Och det fungerar jäkligt bar.
Fördelen med det är ju att det är gratis också

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Inaktiv

hur använder man egentligen sånna filer? som slutar på typ .tar.bz och sånt? har aldrig fattat....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
hur använder man egentligen sånna filer? som slutar på typ .tar.bz och sånt? har aldrig fattat....

Jag använder Linux så för mig är det ganska självklart numera men jag har för mig att de gick att öppna i t ex WinZip när det begav sig, eller åtminstone WinRAR.

Att de slutar på tar (tape archive) betyder att man gjort många filer till en enda (ursprungligen för lagring på bandmedia) och att de sedan slutar på bz2/gz beror på att de är komprimerade med en viss algoritm.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Inaktiv

okey, så om man extraherar dom så kanske det finns en .exe-fil för oss n00bs?^^