Tas wow konton bort om man inte använder dom på ett tag?

Permalänk
Medlem

Tas wow konton bort om man inte använder dom på ett tag?

Tja. Min polare köpte wow för ett ganska bra tag sedan, men han slutade spela, för att hans bredband inte ville fungera, och nu när hans nya bredband är inkopplat så kan han inte logga in längre, inte kan det väl vara meningen att hans konto ska försvinna, då måste han köpa en nya kopia av spelet, och det är ju inte rätt. Någon som vet hur han ska få tillbaka sitt konto?

Permalänk
Medlem

Kolla account managment på blizzards sida?

Permalänk
Medlem

6 månader

Visa signatur

Manchester United

Permalänk

har han aktiverat konto med ny gametime?

Permalänk
Sötast

Om han har lyckats betala så är det ju självklart att kontot finns

Om inte så är det inte så konstigt att det inte går att logga in

Permalänk
Medlem

Alla "gubbar" man har försvinner om kontot varit inaktivt i 6 månader.

Men kontot borde man ju ha kvar, det är väl bara att aktivera den med tex ett gamecard och börja spela.

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Jag har vart icke aktiv längre än 6 månader och mina 2 karaktärer fanns kvar när jag öppna kontot nu för 2 veckor sen.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Jag har vart icke aktiv längre än 6 månader och mina 2 karaktärer fanns kvar när jag öppna kontot nu för 2 veckor sen.

Underligt, dom kan ju ha ändrat, men det senaste jag hörde var ca 6 månader, så det kan ju vara 8 månader iof

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk

Tror att dom typ sparar alla karaktärer för alltid nästan. Får då och då mail från gamla mmorpgs som jag inte spelet på flera år där det står att jag kan komma tillbaks och att mina karaktärer är kvar.

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk

Är det någon som upplevt att deras chars försvunnit p.g.a. inaktivitet?

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem

Senast jag läste så stod de att dom inte har några planer på att ta bort några karaktärer alls och när detta blir aktuellt så ska ett mail skickas ut.

Permalänk
Medlem

Jag skapade en karaktär när retail släpptes och spelade sen gratismånaden ut. Sen tog jag ett uppehåll fram till april det här året. Så ett års uppehåll och karaktären fanns kvar. Så det är nog ingen fara.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Dom säger att dom sparar dom i _minst_ 6 månader

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Dom säger att dom sparar dom i _minst_ 6 månader

Permalänk
Sötast

Pratade även med en GM om ämnet, som sagt så sparas gubben i MINST 6månader, och OM dom skulle nånsin ta bort någon gubbe så skulle det vara pg.a t.ex platsbrist eller liknande, vilket troligtvis aldrig kommer hända.

Alltså behöver man inte vara orolig.

Permalänk
Medlem

Haha platsbrist, så pinsamt.

Det är ju inte direkt så dom lider ekonomiskt av att införskaffa mera plats

Nu händer det väll aldrig skulle jag då tro men, lite småroligt om det hände.

Föresten vem slutar lira i 6 månader?

Lång utlandsresa?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Haha platsbrist, så pinsamt.

Det är ju inte direkt så dom lider ekonomiskt av att införskaffa mera plats

Nu händer det väll aldrig skulle jag då tro men, lite småroligt om det hände.

Föresten vem slutar lira i 6 månader?

Lång utlandsresa?

Trött på spelet?

Permalänk
Medlem

Det va inget, idioten kommer inte ihåg passet bara, och så kommer han inte ihåg svart på sin secret question heller. Det är ju ljuvligt för honom

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa

Båda aik:arna har rätt.

De kan endast garantera 6 månader.