Permalänk

Bygglogg "Aluminiumdator"..

Länken till byggloggen med MASSVIS av bilder..

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Kommentera gärna och i och med att bygget är i full gång och finns plats för förändringar så kom gärna med förslag...

Senaste UPDATE: 1/8-06

Smakprov på bygget för att det skall vara värt att gå in och kika:

//Dec..

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk

ser bra ut, men kan du inte lägga in större bilder? 600px breda ska de väl vara..? Lägg in bilden direkt istället, såhär:

Permalänk

fräsigt värre!

Visa signatur

den ä fin

Permalänk

chrille.. blir någe skit när jag skall lägga upp dom.. hur skall jag lägga in dom så bilderna blir större??

Tacksam för svar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fett nice

Men du har lagt upp thumbnailsen.
Du ska lägga upp den länk som de feta bilderna ligger på.
Kan man få en bild med hög upplösning på de borstade alu profilerna?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Jefflar vilket cleant och fresht bygge! Längtar till nästa update

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

Nuså... Ny Update runt byggloggen oh bilderna är fixade!!...
Och tack till er som pålpekade bildfelet..
Kommentera gärna...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

GJ

snyggt

Visa signatur

Kommande dator | WD harddisk 250 GB 7200 RPM | 2x 1 GB Apacer PC-400 DDR | Asrock 939NF4g | Asus VGA-card radeon RX1600PRO 256 mb | AMD athlon 64 3800 + 2,4 GHz BOXED |

Permalänk

Det var riktigt snyggt ;), VET du gjorde en tråd om detta projektet inte trodde jag på detta

Permalänk
Inaktiv

fan va najs de blir. längtar tills nästa update! ta de bara lugnt så blir de asperry. hur blir det nu med kylning, ska du ha i alla dom fläktarna du radade upp eller blir de vattenkylning?

Permalänk

duktigt, jag säger bara TRANSFORMERS. ena sidan ger mig vibbar från den serien jag såg på som liten

Visa signatur
Permalänk

B9... självklart är det TRANSFORMERS!.. ha ha.. Du har juh Autobots och Decepticons.. Och för att göra den lite personlig så gjorde jag givetvis Decepticons logga... he he.. Har hetat "Decepticon" som nick sen 88 då programmen gick på skyTV så.. det talar för sig själv..

Angående Alulisterna så skall jag fixa en närmare bild..

Angående kylning så NEJ, jag skal inte använda keff-fläktarna ni såg på bilderna utan det blir snyggare alternativ... Ha som sagt spekulerat kring vattenkylning eller liquida medel men skall i varje fall förbereda datorn för framtida vattenkylning.. he he.. mer kommer i updaten!..

Bonde.. hur går det med ditt bygge??

tack för positiv feedback i varje fall.. tacksam....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt - och värmer en gammal plåtbockares hjärta att se.. jobba på!

Mvh

Permalänk
Avstängd

Det där börjar se häftigt snyggt ut..

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk

BYGGLOGGEN UPPDATERAD 30/5-06 MED MASSOR AV BILDER!

Kommentera gärna...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det ser grymt bra ut, men får känslan av transformers Det ser lovande ut, antar att piggarna är till för fötterna på lådan?

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

Jag älskar ditt bygge !, fy fan vad skillat detta är så jävla avendsjuk, grym insperation xD

Permalänk

Satan va nice asså

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

LITEN UPDATE 31/5-06 MED BILDER... Håll till godo.. Mer kommer och kommentera gärna så jag kan uppdatera med jämna mellanrum...:D

Visa signatur

Permalänk

nice som faan jag ser att du dumpade iden nån kom med att göra ett stalker chassi som man skulle tända på

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk

UPDATE 1/6-06 PÅ PLATS MED FLER BILDER

Tackar återigen för kommentarer och ideér efterlyses...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De är mycket bra jobbat! Det jag inte gillar med chassit är sidorna, och att de e för högt .. Fronten e iaf döläcker..

Permalänk
Medlem

underbart

Visa signatur

det man inte ser det lider man inte av , för det mesta :P

Permalänk
Medlem

Phett nice det blir

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

nice nice

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

börjar se riktigt bra ut
Du skulle ju kunna göra en tank där du mixar alu och plexi lite mer, det vore nog rätt hett.. typ några sidor i tjock alu (kylflänsaktigt?) eller nånting..

Permalänk

PHET UPDATE 2 Juni 2006... Den här updaten kommer ni gilla.. he he.

Och tackar återigen för om som säger snälla saker om bygget

Visa signatur

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt med det blåa

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

"Robots in disguise"
Mycket hett detta, transformers är nog ett par av mina största barndomshjältar, så hur kan man inte gilla detta?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

omg va mäktigt ... vad tar du för ett sånt shasie?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.