Steel 5h USB problem
Hej,
Igår fick jag mitt splitter nya headset steel 5h USB men har fått en del problem jag även mailat deras support om,
Ljudkortet var nog ett misstag, jag använder micen rätt mycket över ventrilo o.dyl. och det knastrar, ekar och min kompis kan inte höra mig alls.
Dock om jag pluggar in det i mitt gamla ljudkort är det mycket bra ljud i micen men ljudet i spel och liknande är inte alls lika grymt som i medföljande usb ljudkortet. Efter att jag dessutom mailat deras support gav de mig svaret att ladda ner en beta driver från någon suspekt länk.
Jag gjorde så, men efter att ha installerat den kunde jag inte få upp programmet för att fixa inställningar o.dyl så jag försökte avinstallera det men det kommer tillbaka varje gång jag startar om datorn och när jag försöker installera över den gamla igen med den version jag fick medföljande (även provat versionen på deras hemsida) men med samma problem nämligen att felmeddelandet "Driver installation failed, Please re-plug-in Steel Sound 5H USB Device and Reboot system ", nu kan jag inte använda USB ljudkortet alls vilket är ytterst irriterande.
Någon mer som haft problem? Någon som vet hur man ska få ljudet från micen att bli bra i vent via usb:n och slippa eko, knaster o.dyl, och även hur man ska lösa driver problemet utan att behöva formatera hela datorn vilket jag gärna undviker då det inte var länge sedan jag gjorde det så svara gärna...
/Avetar