Permalänk
Medlem

Fonten

Jag undrar ifall någon vet vad fonten heter på den här texten; http://i82.photobucket.com/albums/j273/Slizen/Dump.jpg

Eller något liknande font

Visa signatur

------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Det vet nog AggeMannen.

Permalänk
Medlem

Snälla, kan vi inte alla komma överens en gång för alla att kalla saker för dess rätta namn?

Det heter typsnitt eller teckensnitt. Font är datorfilen som innehåller beskrivningar hur typsnittet skall visas på skärmen och skrivas ut på olika medier.

Så ja, då var jag klar med årets messerschmidt-attack!

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro att det är ett typsnitt, utan snarare ritat för hand.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax
Skulle inte tro att det är ett typsnitt, utan snarare ritat för hand.

Samma tanke här.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Skulle kankse kunna vara..

Om det är en font så kan ju den intresserade gå igenom t ex Tekno/Sci-fi på den här sidan: http://www.dafont.com/theme.php?cat=303

Det fanns 25 sidor så jag letar inte, men det är ett tips i alla fall

Permalänk
Medlem

skulle tro att den är ritad för hand. och isf är det nog aggemannen här på swec. som du ska höra av dig till eftersom det bara är honom jag sett i anslutning till typsnittet. Dessutom tror jag bara att det finns i form av just den loggan, men du kan ju alltid fråga.

Visa signatur

what's a buttfor?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av STFU
skulle tro att den är ritad för hand. och isf är det nog aggemannen här på swec. som du ska höra av dig till eftersom det bara är honom jag sett i anslutning till typsnittet. Dessutom tror jag bara att det finns i form av just den loggan, men du kan ju alltid fråga.

Det är ju tillochmed hans bild, så han måste ju veta.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Det är ju tillochmed hans bild, så han måste ju veta.

jo...men jag och mitt trevliga offentliga jag ville ju vara lite finkänslig..*slår C22H28N2O lite lagom hårt i huvudet* Men det är klart att du har rätt!

Visa signatur

what's a buttfor?