[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Halloj,
Jag laddade ner den där "Insomniax Ra......." (kommer inte ihåg vad den heter) men iaf, det är en allt iallo modd....

Resultat:
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=46248

Nu har jag två frågor...

1. Uppe i vänstra hörnet finns mitt porträtt, det är oerhört fult, måste bytas ut... jag skulle vilja ha den där 3D-porträtt saken.... Hade den i mitt gamla UI men har glömt bort vad den heter.... Frågan är alltså:
- Nån som vet hur jag tar bort det fula porträttet och lägger till ett nytt snyggare 3D porträtt?

2. Min actionbars ligger nu ivägen för castingbar grejen.... Den måste flyttas... Hur gör jag? Kanske det finns någon annan snygg castingbar? (inte eCastingbar)

Tackar på förhand!

9 dagar på lvl 41?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
9 dagar på lvl 41?

Nja, det står Total time played:9 days

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

^
Ingen som kan hjälpa mig?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

^
Ingen som kan hjälpa mig?

Jadu..

På din första fråga..

1. Du kan ju alltid spana in Perl om du inte har gjort de, kanske det kan vara något? http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-1381-1-nymbias-perl...

2. Ingen aning, jag använder mig utav eCastingbar, jag tyckte den var så fasansfullt ful i början, men när man ändrade till "hide outline" i menyn blev den ju plötsligt finare..

Sen vet inte jag (för jag har aldrig provat).. Men om man har addonen "MoveAnything!" så kanske man kan flytta den vanliga baren.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Jadu..

På din första fråga..

1. Du kan ju alltid spana in Perl om du inte har gjort de, kanske det kan vara något? http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-1381-1-nymbias-perl...

2. Ingen aning, jag använder mig utav eCastingbar, jag tyckte den var så fasansfullt ful i början, men när man ändrade till "hide outline" i menyn blev den ju plötsligt finare..

Sen vet inte jag (för jag har aldrig provat).. Men om man har addonen "MoveAnything!" så kanske man kan flytta den vanliga baren.

1. Jora, jag har PERL nu men jag måste fortfarande få bort dom befintliga porträtten.
2. Kan testa om jag hittar något...

Ska testa Move Anything...

Tackar ändå!

-------
EDIT: Fixade det där med castingbaren! Move Anytinhg funkade perfekt Tack för tipset...

Men porträtten är fortfarande ett mysterium!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Jora, jag har PERL nu men jag måste fortfarande få bort dom befintliga porträtten.
2. Kan testa om jag hittar något...

Ska testa Move Anything...

Tackar ändå!

Jag kör med den Perl jag länkade och jag har tagit bort porträtten =/

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Jag fick allting o fungera, tog bort en modd och då fick jag det o funka

Tack ändå!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu behöver jag hjälp, efter lite titt i trådens första sidor blev jag inspirerad utav trådskaparens Interface, alltså den här: http://x7.putfile.com/9/24410453317.jpg

Jag laddade hem Discard Actionbars.. Hur mycket jag än petar och fixar får jag det inte så som han har det? Det ända jag vill ha hjälp med på bilden är hur hans Actionbars är utsatta, Jag är Rogue själv, och vill också ha en stor Stealth knapp i mitten sådär, och sedan resten av skillsen runt om.. Hur får jag det då? Någon som kan förklara.. eller ge mig en "Save fil" utav Discard Actionbars som är inställd såhär...

Vill verkligen ha hjälp.

EDIT: Nu har jag grejat ytterligare en stund, har kommit såhär långt: http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/en_borjan.JPG

Nu vill jag bara ha det som på ovanstående länk, alltså att actionbarsen är samlade runt om Stealth ikonen, checkarn i länken fattar ni vad jag menar. Hoppas nån vet hur jag ska gå till väga.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Nja, det står Total time played:9 days

Ja, menade det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Ja, menade det.

e väl bra att han tar sig tid att spela lite
min mage blev lvl 60 först efter 25 dagars speltid han

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Har precis installerat MiniGroup som unitframes men problemet är att Blizzards standard unitframes ploppar upp bakom ibland störande står inget på dom dom bara finns där. inte bakom min egen utan bara i party, lr snarare när jag är i Raid-group i WSG men bara dom för min grupp i raiden.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
e väl bra att han tar sig tid att spela lite
min mage blev lvl 60 först efter 25 dagars speltid han

Ja klart: Brukar ha runt 10 dagar på 60 men sen är jag ju nörd med.

Btw, någon som vet om det på något sätt går att få ner antalet meg addonsen kräver, mitt spel hackar ganksa mycket nu när jag har insomniax installerat. :/

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

liten fråga var hetar barsen på sidan av gubben? vet att det ska finnas en mer genomskinlig också som har mana/liv/petets liv?
http://i18.photobucket.com/albums/b110/Belmoria/newUISmall.jp...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
liten fråga var hetar barsen på sidan av gubben? vet att det ska finnas en mer genomskinlig också som har mana/liv/petets liv?
http://i18.photobucket.com/albums/b110/Belmoria/newUISmall.jp...

DHUD

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu behöver jag hjälp, efter lite titt i trådens första sidor blev jag inspirerad utav trådskaparens Interface, alltså den här: http://x7.putfile.com/9/24410453317.jpg

Jag laddade hem Discard Actionbars.. Hur mycket jag än petar och fixar får jag det inte så som han har det? Det ända jag vill ha hjälp med på bilden är hur hans Actionbars är utsatta, Jag är Rogue själv, och vill också ha en stor Stealth knapp i mitten sådär, och sedan resten av skillsen runt om.. Hur får jag det då? Någon som kan förklara.. eller ge mig en "Save fil" utav Discard Actionbars som är inställd såhär...

Vill verkligen ha hjälp.

EDIT: Nu har jag grejat ytterligare en stund, har kommit såhär långt: http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/en_borjan.JPG

Nu vill jag bara ha det som på ovanstående länk, alltså att actionbarsen är samlade runt om Stealth ikonen, checkarn i länken fattar ni vad jag menar. Hoppas nån vet hur jag ska gå till väga.

Det är floaters han använder. Kolla in det i DAB, en floater är en enskild ruta som du kan lägga var du vill. Men nu med det nya systemet med pages så blir det en jävla massa småpill för att det ska funka med din shapeshiftning (stealth/unstealth), och det vet jag inte riktigt hur man gör. Men kolla in floaters.

Permalänk
Medlem

Okey, ska kika på det, brorsan tar studenten om en stund, ska åka in till stan. Men kollar på det ikväll tack darkmoon

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

hallo hallo..

Är jakt på nått VÄLDIGT användbart när man är pally..

Är level 59 så det är ju snart dags för att endast köra backup healing och decurse o.s.v...

Finns det nått bra o ha? typ som en liten ruta som visar vilka som behöver healing/decurse?

Jag gillade den som PaE hade, tror jag ska skaffa den också..

Är där något som gör att man får fler actionbars också? rätt trevligt och kanske ha en rad till höger/vänster ifrån alla andra "spells" som man bara har till macro's..

Tacksam för svar..

Den första jag sökte, healing/decurse saken nånting. Den vill jag gärna ha så fort som möjligt om det går. Ska kanske köra MC på Söndag så.. hehe

Tack o hej..

*Edit* Har nu fått tag på många Actionbars..

Nu behöver jag bara Healing/decurse, sen är jag nöjd..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweeXic
hallo hallo..

Är jakt på nått VÄLDIGT användbart när man är pally..

Är level 59 så det är ju snart dags för att endast köra backup healing och decurse o.s.v...

Finns det nått bra o ha? typ som en liten ruta som visar vilka som behöver healing/decurse?

Jag gillade den som PaE hade, tror jag ska skaffa den också..

Är där något som gör att man får fler actionbars också? rätt trevligt och kanske ha en rad till höger/vänster ifrån alla andra "spells" som man bara har till macro's..

Tacksam för svar..

Den första jag sökte, healing/decurse saken nånting. Den vill jag gärna ha så fort som möjligt om det går. Ska kanske köra MC på Söndag så.. hehe

Tack o hej..

*Edit* Har nu fått tag på många Actionbars..

Nu behöver jag bara Healing/decurse, sen är jag nöjd..

Decursive tror jag det heter, och sen healingen kan du använda CT_RAid till den har en funktion som heter Emergency Monitor. Mitt bästa vapen i MC som Präst

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Hur sjutton får man targets hp att visas om man kör med discords unitframes? Kan se %, men jag vill se exakta hp'n alltså. Läst att många har problem med det, men inte läst mig till någon lösning, nån som vet?
Partymembers hp ser jag, men inte mobs.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Hur sjutton får man targets hp att visas om man kör med discords unitframes? Kan se %, men jag vill se exakta hp'n alltså. Läst att många har problem med det, men inte läst mig till någon lösning, nån som vet?
Partymembers hp ser jag, men inte mobs.

inte säker men jag tror att du behöver MobHealth till det, tror inte att det finns inbyggt i Discord

Mitt Gamla UI, använde det ett bra tag sen tröttnade jag och tog bort hela skiten och körde default, men nu har jag börjat på ett nytt UI igen
Gjort med Discord, Unitframesen hittade jag på Discord forumet och ändrade lite på dom för att passa mig bättre (såg att nån annan använde dom också )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lille7
inte säker men jag tror att du behöver MobHealth till det, tror inte att det finns inbyggt i Discord

Mitt Gamla UI, använde det ett bra tag sen tröttnade jag och tog bort hela skiten och körde default, men nu har jag börjat på ett nytt UI igen
Gjort med Discord, Unitframesen hittade jag på Discord forumet och ändrade lite på dom för att passa mig bättre (såg att nån annan använde dom också )

http://img145.imageshack.us/img145/1030/mittgamlaui9pe.th.jpg

Glömde nog skriva att jag kör med Mobinfo/mobhealth också Funkar inte då heller alltså.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Glömde nog skriva att jag kör med Mobinfo/mobhealth också Funkar inte då heller alltså.

hmm, väldigt skumt för jag är helt säker på att jag ser current/max hp på mitt target, men i så fall har jag ingen aning om hur man ställer in det i discord

EDIT: kom på det du får gå till en text box och gå in på special eller vad det heter och lägga till $hc på text variables för att få Current HP, och $hm för max, du kan alltså lägga till $hc/$hm för att se det 1234/3242 hp du måste dock ha Mobhealth eller MobInfo installerat för att det ska fungera

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lille7
hmm, väldigt skumt för jag är helt säker på att jag ser current/max hp på mitt target, men i så fall har jag ingen aning om hur man ställer in det i discord

EDIT: kom på det du får gå till en text box och gå in på special eller vad det heter och lägga till $hc på text variables för att få Current HP, och $hm för max, du kan alltså lägga till $hc/$hm för att se det 1234/3242 hp du måste dock ha Mobhealth eller MobInfo installerat för att det ska fungera

Hmm.. Jag har MobHealth installerat och har skrivit $hc/$hm i textbox 2, men den visar ändå det i procent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phen
Hmm.. Jag har MobHealth installerat och har skrivit $hc/$hm i textbox 2, men den visar ändå det i procent.

och du har tryck ur Hide rutan? och kollat så att just den textboxen ligger på ett bra ställe och inte utanför bilden? ibland tycker dom om att lägga sig på lite konstiga ställen, bakom rutor/actionbars och sånt

Permalänk

Nix, Hide-rutan är urklickad. Jag ser ju hälsan i procent (och det försvinner om jag klickar i "Hide").

EDIT: Fick det att funka nu. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Får man fråga vems bilden är? Känner igen en massa folk därifrån, en kompis, Leoon spelar också i Nordic Crusaders.

hehe lite sent svarat kanske, men bilden är min egen.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Någon som känner till ett bra rogue paket man kan köra med?
Just nu kan jag inte ta något screenshot eftersom jag är på jobbet...

Kör med NurfedUI iaf, och börjar trötta rejält på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Någon som känner till ett bra rogue paket man kan köra med?
Just nu kan jag inte ta något screenshot eftersom jag är på jobbet...

Kör med NurfedUI iaf, och börjar trötta rejält på det

Nu är du antagligen inte på jobbet, ge screenshot

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu är du antagligen inte på jobbet, ge screenshot

Haha, joo.. nu är jag faktiskt på jobbet igen

Slutar vid 6 idag så då kanske jag kommer ihåg det

Men det är inget fancy direkt.. Har stora funderingar på att ta bort alla mina addons och lägga in RebornUI... Verkar fett nice

Någon som kör med det?