Har precis köpt ett nytt Powercolor Radeon x850xt agp. Det har fungerat felfritt i 3-4 dagar, men idag så har alla 3dspel börjat flimra. Allt börjar när man spelat i ca. 5 min. Det börjar med små små grafikbuggar eller småflimmer på skärmen och sen kommer det mer och mer och efter ungefär 30 sec så är hela skärmen fylld av sträck o fyrkanter av olika färger och jag måste starta om.
Tabbar jag däremot ut till windows precis när det börjar flimra så kan jag vänta 10 sek och sedan tabba tillbaka till spelet, efter några min kommer det dock tillbaka.
Grafikkortet är inte klockat, processorn har varit klockad men ingenting är klockat längre.
Datorn är en P4 3 GHz med 1024 ram.
Har provat att installera om drivrutiner, plocka ur och sätta i kortet igen, kollat strömkontakter etc. Har ett 500W nätagg så där ska det inte vara några problem.
Temperaturen ligger på ca. 40 grader idle och 60-70 grader i spel. Kör med öppet chassi och fläktar mot grafikkortet så värmen borde inte ställa till det.
Är det någon som har en aning om vad det kan vara för fel och hur man rättar till det?