Antec P180 med passande nätagg?

Permalänk
Medlem

Antec P180 med passande nätagg?

Har precis köpt mig ett "Antec Performance One P180 SPCR" och skall iväg och hämta det snart, men nu är det så att jag tror inte min nuvarande nätaggregat har tillräkligt långa kablar. Tänkte på den lilla 4-pins kontakten man kopplar in i moderkortet.

Har ett Asus A8N-E socket 939 moderkort och där sitter den där lilla 4-pins kontakten upp i vänster hörne, precis brevid processorn. Har funderat på att införskaffa ett "Tagan Easy Connect 530/580W nätaggregat, men det står inget på deras hemsida om hur långa kablarna är, så är det någon vet om kablar är tillräkligt långa för just dom komponenter jag har? Annars får ni gärna tipsa om ett stabilt nätagg med tillräkligt långa kablar.

Det nätagget jag isf kommer köpa skall passa till min uppgradering till conroe sen också, jag vet inte vilka kablar som skall finnas på ett nätagg för att passa till moderkort som stödjer conroe. (Om någon vet?)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Inaktiv

Råd jag kan ge är att fråga deras support om kabelns längd, så mäter du bara upp hur långt den behöver vara från nedre kammaren i P180:n, tycker de brukar svara nästan direkt på utländska supports.

Permalänk
Medlem

Fixa bara en förlängningskabel så är problemet löst. Finns på komplett etc. för runt en hundralapp. Då får du med både för 4-pins samt för 20/24-pins.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att det va inga som helst problem med mitt fina FSP nättagg på 400w, kan förövrigt säga att det va ett jävligt schysst chassi, blev förundrad av all ljuddämpning för hårddiskarna och nätagget osv. Helt klart bästa köpet i år, rekommenderas starkt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag tror det rekommenderas ca. 50 cm för kablarna. Mitt Tagan funkar bra med DFI iaf. 4-pin sitter högt uppe till höger på moderkortet.

För att vara på den säkra sidan, köp förlängningsskabel.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310589

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem

Kan säga att Hiper Type-R 580w passar inte riktigt....

som tur var kan man modda chassit ASBRA (alltså ta ut vilken del som helst i princip som man inte vill ha)

För det första fick jag byta plats på en tjock 120mm fläkt.. 20/24 pins kabeln räckte ganska bra, men 4pin kabeln var sitter råtajt... köpte en förlängningskabel på mycom för runt 50 spänn.. så egentligen vem bryr sig?
bränna 50 spänn för o fixa det problemet tyckte jag iaf var fullt värt priset..man kan säkert få kabeln ännu billigare ngnstans...

själv var jag dock halvt besviken på ljuddämpningen iaf... kan ju iofs bero på att jag än så länge bara kör stockkylning och det finns ju 3x 120mm fläktar i chassit oxå...

De av er som är grymt nöjda får gärna skriva vad ni kör för fläktar... ska ju eventuellt in 1 till 120mm och sen en 80mm för grafikkortet oxå

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
De av er som är grymt nöjda får gärna skriva vad ni kör för fläktar... ska ju eventuellt in 1 till 120mm och sen en 80mm för grafikkortet oxå

Jag kör med 3st Nexus 120mm, Scythe Ninja på processorn och en VF-700 på grafikkortet. Nätagget är ett Seasonic S12, och med alla fläktar nedsatta till 5-7V (bortsett från nätagget) så är burken knappt hörbar. Det enda som låter är raptorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
Kan säga att Hiper Type-R 580w passar inte riktigt....

som tur var kan man modda chassit ASBRA (alltså ta ut vilken del som helst i princip som man inte vill ha)

För det första fick jag byta plats på en tjock 120mm fläkt.. 20/24 pins kabeln räckte ganska bra, men 4pin kabeln var sitter råtajt... köpte en förlängningskabel på mycom för runt 50 spänn.. så egentligen vem bryr sig?
bränna 50 spänn för o fixa det problemet tyckte jag iaf var fullt värt priset..man kan säkert få kabeln ännu billigare ngnstans...

själv var jag dock halvt besviken på ljuddämpningen iaf... kan ju iofs bero på att jag än så länge bara kör stockkylning och det finns ju 3x 120mm fläktar i chassit oxå...

En dator är ju aldrig tystare än sina komponenter. Det ljuddämpningen i P180 kan göra är att minska vibrationerna från komponenter och hårddiskarna, inte ta bort luftburna ljud.

Kör du stockkylning på allt plus standardfläktar så blir det inte tyst alls. Byter du däremot till tysta kylare + nya chassifläktar så kan du få det riktigt tyst.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

jag kör med antec's Phantom 500 i mitt P180 ... fungerar hur bra som helst och inga direkta problem med kabellängden...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Finns det en sån förlängningskabel på jmedata? hade tänkt beställa ett likadant chassi därifrån så man skulle ju passa på med en förlängningskabel på samma gång.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e