Permalänk

Kan man gör en egen dimmlampa?

Funderar om man kan göra en sådna här lampa själv? eller iaf få reda på hur dom funkar.

http://www.blocket.se/vi/8663069.htm?ca=1_9_s

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem

tror det är ultraljud som gör att de blir på de viset

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Japp det stämmer.
Det är ultraljud som slår sönder vattnet så att säga.
De är ganska tuffa faktiskt, jag har en själv.

Permalänk

kan man fixa en sån själv??

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrland2k
kan man fixa en sån själv??

Det är jätteenkelt. Ta en jätteliten kille/tjej, och sätt honom/henne på en lampa som är under vatten, sen säger du åt honom/henne att slå som en galning på vattnet. Borde fungera. Se bara till så att din lilla människa inte drunknar!

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Man kan ju annars göra en budget variant om man kör på frostat plexi och sen kör med vattnet nedan , sen någon liten klump som med lim eller silicon, oxå någon diod där i. sen belyser man vattnet med. Jag har aldrig sett denna typ av ljus i verkligheten

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

Finns ju luftfuktare som använder ultraljud, men då blir det itne budget... Tror en sån kostade nästan 1000:- på Kjell och Company..

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

bättre då o köpa en sån billig lampa o bygga om istället för vem vill ha originalutseende?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Fan vad redneck.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Rusta sålda sånna förut (kanske finns kvar) som man bara stoppade ner i vatten . Har för mig att dom kostade typ 50 kr

Permalänk

Jag släppte faktiskt tanken om att ha en sån i datorn rätt fort... Men måste erkänna att tanken slog en för en hundradels sekund...

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decepticon
Jag släppte faktiskt tanken om att ha en sån i datorn rätt fort... Men måste erkänna att tanken slog en för en hundradels sekund...

HAha, den tankenn slog mig också i sisådär 5,4sek, sen släpte jag den iden hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decepticon

Det är nog smartast att inte enns testa

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosmoz
Rusta sålda sånna förut (kanske finns kvar) som man bara stoppade ner i vatten . Har för mig att dom kostade typ 50 kr

Hittar ingen på deras hemsida
hade vart kul å bygga en egen.

Permalänk
Medlem

Var jätte sugen på att ha sån när rusta sålde dem men var försent framme.

gogglade lite snabbt på dimmgenerator och fann direkt

http://www.willabtradgard.se/artiklar/artikelfullpost.asp?Art...
300kr kanske inte är så farligt, eller en värsting en MAXI för 1500kr
http://www.willabtradgard.se/artiklar/artikelfullpost.asp?Art...

Permalänk
Medlem

Membranen är även förbrukningsvara som måste bytas då och då.

http://www.willabtradgard.se/search/Searchfullpost.asp?ArtID=...

Permalänk

skulle inte vilja ha en sån i närheten utav min dator då de drivs med vatten komer det in i burken skulle ja gissa på Knasster å sprak frå div komponenter!!

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Funkar det med olja???
Då är det juh iaf ingen risk för kortslutning.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrland2k
Funkar det med olja???
Då är det juh iaf ingen risk för kortslutning.

Nope, men skulle det göra det så blir det oljadimma som klibbar sig överallt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.