Widescreen-skärm - bilderna utdragna

Permalänk
Medlem

Widescreen-skärm - bilderna utdragna

Jag har en bärbar dator med widescreen (1680x1050). Vissa bilder på hemsidor blir utdragna i sidled pga att det är widescreen, hur kan jag lösa detta?

Permalänk
Medlem

Menar du som på bakgrundsbild? ladda ner större bilder:) men det borde väl finnas någon inställning för det tror jag.

Visa signatur

/The_Ogre

Permalänk
Medlem

Det där låter ju som en felaktig inställning eller bugg i browsern, vilken använder du?

Permalänk
Medlem

stäng av stretch to fit window

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
stäng av stretch to fit window

Var finns detta? Kommer nämligen att köpa en laptop realtivt snart med Widescreen, då vill jag inte råka ut för det där Det gäller att vara förebyggande

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Ställer man bara in rätt upplösning i Windows så får man inga sådana problem, jag har åtminstone aldrig haft det och jag kör också 1680x1050

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Det är inte bakgrundsbilden jag pratar om. Jag pratar om bilder i Internet Explorer. Sweclockers logo är tex lite utdragen och så även "profil", "PM" och de bilderna.

Unit01: Var ändrar jag det (eller pratar du om bakgrundsbilden på skrivbordet)?

Permalänk
Medlem

Har du ställt in rätt upplösning i Windows?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Ställer man bara in rätt upplösning i Windows så får man inga sådana problem, jag har åtminstone aldrig haft det och jag kör också 1680x1050

Gör som gramner sa så ska det gå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner

Jag sitter med den upplösningen ja. Min kompis har också köpt en bärbar dell med widescreen-skärm (dock med 17" och högre upplösning jämfört med min 15,4"-skärm) och han har samma problem.

Exempelbild:
http://www.freewebs.com/aglo-crap/widescreen.jpg
(kolla de små bilderna högst upp)

Permalänk

Ser inget fel på bilderna. Tänk på att många som tidigare använt vanliga skärmar har kört på 1280x1024 som inte är en äkta 4:3 upplösning och därför är vana vid att bilder är ihoptryckta i sidled. Det du ser på din widescreenskärm är alltså de korrekta proportionerna.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Jag har en 15.4"-skärm och jag kör på 1280x800 och jag gick in på den där sidan och jag såg inget fel på dessa bilder, nog för de blir mindre på min skärm och kan vara därför de ser bra ut på min...

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk

Ser inte heller nåt fel. Har du nåt annat exempel

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lidas1557
Ser inte heller nåt fel. Har du nåt annat exempel

http://www.freewebs.com/aglo-crap/download%2Dcom.jpg
Ser ni nu då?

Permalänk

Den bilden har också rätt proportioner.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem

Fotografera din skärm med en kamera, när du har en sida uppe.
Posta bilden.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
Fotografera din skärm med en kamera, när du har en sida uppe.
Posta bilden.

Sådär:
http://www.freewebs.com/aglo-crap/widescreen2.jpg

Det verkar vara IE som är buggat. När jag öppnar bilden ovan i t.ex. "Windows Picture and Fax Viewer" ser de undre bilderna ut som de ska, men när jag öppnar i IE ser alla bilder fel ut (så som ni ser de övre).

Det måste ju finnas nån inställning man kan göra i browsern nånstans... Sitter på IE 6.0 btw.

Permalänk
Medlem

Testa Mozilla firefox då;)

Permalänk
Medlem

Kolla så DPI-inställningarna är korrekta.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Kolla så DPI-inställningarna är korrekta.http://www.student.hig.se/~kp02dan/DPIbild.JPG

Ja, jag kom på det. Det var inställt på stor. Tack iaf.