Forskare upptäcker ny metod för lagring

Permalänk
Melding Plague

Forskare upptäcker ny metod för lagring

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

50Tb... sjukt mycket

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Medical school? Ok, då är jag nog mer intresserad av vad detta ämne var tänkt att användas till från början.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Känns tryggt att ha sin backup hos genmodifierade proteiner.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

wohoo, säkerhetskopiera 50TB några timmar senare är det borta haha....

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Känns som att det dröjer ett par år innan vi får smaka på denna nya tekniken

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Om en 5 år kanske det här kommer i användning eller så hittar dom på något annat

Någon mer än jag som bara tittade på hans namn lite snabbt dvs inte läste det

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

w00t!
Snacka om coolt bortom ord
eXistenz here we come ^^

Skulle vara rätt fränt dock... Man skulle ju inte behöva oroa sig för att bli av med saker mellan omformateringar ^^ Och vem vet, det kanska är möjligt att frysa dem för att förhindra dataförlust... känns som en rätt spejsad idé... typ RAM-kassetter fast med kvävekylning åt protein-dvd:n hehehe

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv

vänta nu protein dvd?? Låter som någon hälso kost vara
om nu detta kommer så kanske dom kan sätta in denna teknik i hårddisken med.

Permalänk
Medlem

grümt

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Yes, äntligen kan jag få plats alla mina "semesterbilder" på en skiva! woho!

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Netjamo
vänta nu protein dvd?? Låter som någon hälso kost vara
om nu detta kommer så kanske dom kan sätta in denna teknik i hårddisken med.

Om APB kommer är det ju bara till att käka upp skivan/hårddisken.

Permalänk
Medlem

yum yum, genmodifierade bakterier fastklistrad på en plastskiva.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Om APB kommer är det ju bara till att käka upp skivan/hårddisken.

haha! jo skönt med lite lagrad quake 4 i blodet

Permalänk
Medlem

man ka nju typ lagra allt man någonsin kommer att lyckas samla på sig

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk

Hoppas vi får se hjärn-monster snart... ^^

...Hur som helst, bara för att det är biologiskt betyder det inte nödvändigtvis att det går sönder väldigt fort. Inte så hemskt mycket verkar ju vara forskat än, så vi får se.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Får ju termen "data-virus" att verka mycket mer hotfullt helt plötsligt.

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondskan
Får ju termen "data-virus" att verka mycket mer hotfullt helt plötsligt.

det ka nman ju typ säga men man kan ju alltid skydda sig bakom en liten hårdvaru brandvägg

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk

Fatta defragtiden på en sån sate?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

det blir nog ganska känsligt för repor...

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondskan
Får ju termen "data-virus" att verka mycket mer hotfullt helt plötsligt.

hehe. blir illa det, trojaner & sånt.

mögel då?
eller nedkylning som föregånde föreslog?

hittils har spel bara dödat en person, av hjärtattack (och ja, jag har glömt vilket spel), men detta då?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Ja trodde gränsen gick vid sojamjölk...proteindvd...

Visa signatur

Det finns bara 10 sorters människor - Dom som förstår binära tal och dom som inte gör det.

Permalänk

Känns som att detta är en teknik som bara kommer vara med i ett part nyhetsartiklar och sen försvinnar för evigt som många andra tuffa saker har gjort. Det är för bra för att vara sant

Permalänk

Majestic XII: Självklart. Lite synd dock.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

50TB är nog inget fantastiskt, för20 år sen hade inte många hört talas om en GB, idag har många flera hundratals.

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Medlem

-"Öh, belga, kan du ta med dig lite av dina tecknade semesterfilmer från japan och komma över?"
-"Nej, tyvärr, skivan har blivit förkyld..."

Jag kommer och tänka på de där försöken som görs med att integrera levande vävnad med kretsar... hade de inte lyckats med en råtthjärna eller nått?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

låter riktigt sci-fi influerat. jag gissar att snubbarna får nobelpris om 10-20 år då vi strutsar runt med några petabyte insprutat i nacken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av billybomb
Ja trodde gränsen gick vid sojamjölk...proteindvd...

Det finns mycket genmanipulerat i vårt samhälle, insulin för diabetiker t ex.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Minns ett program där de körde en flygsimulator via en utvikt råtthjärna. Nej, jag är inte hög, och det var inte bollibompa.

Nån som minns?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter