Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Vet någon när/om NHL 07 demo kommer på Marketplace?

Permalänk
Avstängd

Mitt intryck av Dead Rising demot är, enformigt. Blir nog inget köp för mig.
Karta över demot så man inte går fel och avslutar i förtid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
tråkigt för microsoft att xbox360 har floppat.

Tråkigt för dig att du är korkad

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
tråkigt för microsoft att xbox360 har floppat.

Hur drar du den slutsatsen?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Hur drar du den slutsatsen?

den säljer sämre än den första boxen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
den säljer sämre än den första boxen

Så om PS3 säljer sämre än PS2 är det också en flopp?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Så om PS3 säljer sämre än PS2 är det också en flopp?

jag sa inte att 360 var en flopp

även om ps3 bara säljer hälften så bra som ps2 så är det ändå ~50m vilket inte borde klassas som flopp för då var både xbox och gamecube en enorm flopp då dom bara sålt 25m och 20m

Permalänk
Medlem

Allt är relativt, säg om 360 säljer 75% av Xbox volym medans PS3 säljer 60% av PS2:ans volym?

Kanske finns det en mättnad bland vanligt folk som köper spelkonsoller, de behöver inte HD-spel och senare Blu-ray.

Vi får väl se hur det går för dem båda.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att det går så trögt för 360n egentligen. Jamenar, var är alla spelen?
I höst och fram mot juletiderna kommer det nog ta fart, vet att det är många nu som sommarjobbar ihop pengarna till en 360. Och spelutbudet får väl sig en vändning förhoppningsvis.. det är många lovade titlar som är på ingång!

Test Drive, Gears of War, Splinter Cell, Raindow Six, Dead Rising mfl..

Visa signatur

They made me do it.

Permalänk

Jag ska då inte köpa nått förens runt jul, har inte cpu tillverkarna (dom som bygger 360's cpu altså) sagt att dem kommer fixa svalare prollar runt jul, eller i januari.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Fasen vad Dead Rising var roligt och snyggt. Verkligen nextgen med massor av varierade zombies och detaljer. Kan bli ett riktigt bra och blodigt hack&slash-spel.

*** Mini-spoiler ***
Testat ta upp stekpannan och sätta den på spisen? Sen gör man specialattack genom att hålla ner knappen lite längre. Garva högt varje gång jag gjorde det tills stekpannan gick sönder.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Jag ska då inte köpa nått förens runt jul, har inte cpu tillverkarna (dom som bygger 360's cpu altså) sagt att dem kommer fixa svalare prollar runt jul, eller i januari.

japp

jag kommer sälja min gamla och köpa en ny när 65mm versionen kommer

förhoppningsvis så har 360 även fått inbyggd hd-dvd spelare vid det laget

Permalänk
Medlem

Dead Rising var ju riktigt nice, helt enligt mina förväntningar Blir ett köp där.

Permalänk
Medlem
Citat:

japp

Inbyggd HD-DVD ska ju enligt MS inte vara troligt? Dessutom om dom gör det är dom ju bara dumma. Nån snubbe har ju visserligen gått ut och sagt att OM dom ändrar nånting i 360 så kan man lämna in sin gamla och få utbytt (till ett mindre förmånligt pris). Detta gäller antagligen inte processorn dock

Jag kommer antagligen köpa HD-DVD tillägget förr eller senare (om inte BD vinner formatskriget väldigt fort vilket det inte ser ut som) och självklart skulle det kännas bättre och smidigare om den var inbyggd.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem
Citat:

MS dementerar ju det hela tiden, fast det kan ju också vara marknadssnack (dvs de skulle tappa försäljning om folk visste att en ny version kom början av 2007).

Bästa vore om det kom en ny version med HD-DVD inbyggd, större hårddisk, HDMI inbyggd, svalare CPU (65nm). Sen skulle de ta bort den utan HD från marknaden (varför de släppte en sån överhuvudtaget, det förstörde mer för dem än de tjänade på det imo) och sälja nuvarande Premium billigare (även den med 65nm CPU fast utan det andra extra).

När det gäller PS3 så hoppas jag att den extra tid det tog att få Blu-ray färdigt även gjorde att de kunnat finpolera alla andra delar också så relaseversionen är intrimmad redan.

Permalänk

Men om man tänker till lite så är MS inte så dumma, geom att inte skicka med en hd dvd spelare inbyggd i i 360, o "låsa" den till det formatet. Om blue ray vissar sig va bätte så kan dom ju släppa en lös enhet som "fixar" det problemet.

Visa signatur

Jobb jobb mera jobb!😒

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nalle6killer
Men om man tänker till lite så är MS inte så dumma, geom att inte skicka med en hd dvd spelare inbyggd i i 360, o "låsa" den till det formatet. Om blue ray vissar sig va bätte så kan dom ju släppa en lös enhet som "fixar" det problemet.

Bluray är SONYs
Tror du verkligen de kommer sälja enheter till konkurrenten som gör deras produkt samma skit som PS3, men billigare?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Bluray är SONYs
Tror du verkligen de kommer sälja enheter till konkurrenten som gör deras produkt samma skit som PS3, men billigare?

Blu-ray är inte Sony's egna format. Formatet är utvecklat av BDA.

Peter Moore har redan uttalat sig om detta och en Blu-ray uppgradering kan komma att släppas ifall formatet blir lyckat.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Blu-ray är inte Sony's egna format. Formatet är utvecklat av BDA.

Peter Moore har redan uttalat sig om detta och en Blu-ray uppgradering kan komma att släppas ifall formatet blir lyckat.

men sony är en del av BDA tillsammans med ett gäng andra företag

källa:
http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_developers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
men sony är en del av BDA tillsammans med ett gäng andra företag
http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_developers

VC1 är ett av formaten som Blu-ray supportar, vilket är MS's WMV för hårdvara. Fast nu har de kört MPEG2 på de första releaserna ändå, och eftersom Sony har ett finger med i spelet så tvivlar jag på att VC1 kommer användas på Blu-ray. Blir snarare MPEG4 (H.264).

Vad jag förstått så är alla HD-DVD filmerna som släppts kodade med VC1 hittills.

Permalänk
Citat:

Bluray är SONYs

Dom har inte så mycket val. Dom andra företagen kommer vilja sälja till MS och Sony skulle nog få konkurensverk och annat roligt på sig. Och även om företag konkurerar med en produkt samarbetar dom om andra. Som redan nämnts kommer alla BD-spelare, inkl PS3 stödja VC1 som är en codec från MS. Sony säljer datorer med Windows på. Sony samarbetar med Toshiba på Cell trots att Toshiba står bakom HD-DVD.

Och eventuell BD-spelare till 360 skulle ju enbart handla om filmuppspelning, Sony ser nog bara positivt på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bluray är SONYs

Nä men det är skitsamma för gamersen för spelen kommer inte att brännas på Blurays till 360n ändå. (Ren spekulation)

EDIT: What he said *pekar på sprucetwig*

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
VC1 är ett av formaten som Blu-ray supportar, vilket är MS's WMV för hårdvara. Fast nu har de kört MPEG2 på de första releaserna ändå, och eftersom Sony har ett finger med i spelet så tvivlar jag på att VC1 kommer användas på Blu-ray. Blir snarare MPEG4 (H.264).

Vad jag förstått så är alla HD-DVD filmerna som släppts kodade med VC1 hittills.

warner kommer släppa alla sina framtida blu-ray filmer med vc-1

sony själva är dom enda som sagt att dom kommer hålla sig till MPEG2, vilket inte kommer vara något problem när väl dual layer discarna blir klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dx.
Dead Rising var ju riktigt nice, helt enligt mina förväntningar Blir ett köp där.

Skriv en liten resention här sen, så jag vet fall det blir nått köp eller inte, tyckte det verka bli rätt enformigt efter någon times bankande.

Permalänk
Avstängd

Lite spel som tydligen inte kommer att komma ut till PS3 och 360 då dom har lagts ner.
http://xbox360.qj.net/Axed-Box-Titles-Sorry-These-Games-Have-...

Jag skrev i bägge trådarna Hoppas det är OK

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

warner kommer släppa alla sina framtida blu-ray filmer med vc-1

sony själva är dom enda som sagt att dom kommer hålla sig till MPEG2, vilket inte kommer vara något problem när väl dual layer discarna blir klara

Warner är väl ett av bolagen som ger ut på båda formaten och då är det väl smidigt för dem att använda ett samma kodning av filmen. Med andra ord ser deras filmer lika bra ut på båda varianterna (utan att räkna med dekoderns kvaliteer förstås).

Så Blu-ray kör inte dual-layer än? Det innebär ju att de är efter HD-DVD i kapacitet just nu.

Har spelat sönder demon på Dead Rising, fixat allt man kan i den tror jag. Ser fram emot spelet! Eftersom jag gillar zombifilmer och även hack&slash spel så passade det mig perfekt.

Permalänk
Medlem

Tja Xboxyde postade 2 filmer med lite saker ¨^ Man kan göra ^^ vet inte om det finns mer men värkar som det finns massor av saker att se ifram imot i spelet ^^.

http://www.xboxyde.com/news_3278_en.html
http://www.xboxyde.com/news_3275_en.html

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

He, någon annan som har sett bilderna till "New Two Worlds"? Verkligen skriker Oblivion om dom, nästan så är det löjligt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Monsterdesignen är inget att hurra över heller, riktigt fult och oinspirerande.

Visa signatur

.

Permalänk

Nu är jag på vippen att beställa en 360 med tre spel (Perfect Dark, GRAW, Far Cry) men jag har lite frågor innan jag riktigt bestämmer mig...

1. Någon som vet när det nya paketet kommer till Sverige? (inga nödvändiga extra grejer förutom pg3 men inget som jag hurrar över eller väntar länge på)

2. Kan man använda marketplace och ladda ner demos/extramaterial med Live Silver (som jag förmodar inte kostar något?)

3. Har hört lite snack om framerate problem, men gäller det även när man kör på en vanlig tv (inte hd-tv) ??

tack på förhand...