Capcom gör Resident Evil för snabbt?

Permalänk
Medlem

Capcom gör Resident Evil för snabbt?

Satt och såg att dom tänker släppa Resident Evil 5 till Xbox360 redan i år?!
hur bra kan det bli egentligen?
om man kollar på Resident Evil 1, 2 och 3 så var dom faktiskt skitbra...
kan det ha med att dom tänkte igenom spelen mer då (var ju iaf 2 år mellan releaserna)?
eller har dom fler som jobbar med storyn (eller projektet) över huvudtaget?
någon som har en aning om hur det ligger till?

om dom skickar ut ett bara för att visa att "WOW! ett nytt resident evil!" men så kommer det floppa lika som RE4, då tror jag inte att jag kommer köpa fler Capcom spel

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

Man vet inte hur länge de har utvecklat spelet annat än att det är minst ett år sen.
Troligen började de utveckla spelet redan innan 4:an var släppt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

RE4 floppade väl inte?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Var har du läst att dom tänkt att släppa RE5 i år ? Vad jag har läst så kommer det inte komma ut förrens nästa år som tidigast+om det skulle släppas redan i år hade vi nog fått mer information om spelet än det som finns ute nu

Permalänk
Medlem

Som sagt, RE4 floppade? Det är som att säga att internet bara är en fluga....

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk

tyckte RE började gå utför efter 2:an.
kändes som att spel skaparna hade tänkt "åhå,mer zombier,mer blod och mer vapen gör nog spelet ännu bättre,så låt oss ösa på med det och strunta i det andra" när man spelade dom andra RE spelen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

RE4 är de bästa i serien.. än så länge ivf..
Dom hittade verkligen vars serien skulle gå blev rätt så utjatat när man lirade igenom 2 och 3:an, när man lirat 1:an

Visa signatur

det är ingen riktig dator föränn du har sligt en buckla :D

Permalänk
Medlem

RE4 är ett mycket bra spel, men hör inte till Resident Evil serien.
RE4 borde fått ett helt nytt namn och blivit en helt ny serie.
Ja menar, vart är Lickers, zombies och Wesker?

Bästa i serien är klart RE1 och därefter RE:CV.

Hoppas 5an blir en återgång till pussel och klurigheter, istället för hysteriskt skjutande, men chansen är minimal tror jag.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

Hysteriskt skjutande? Haha, Resident Evil 4 är klart bäst i serien, även om någon nu väljer att kalla det "hysteriskt skjutande". Det är iaf en fungerande spelkontroll, något som föregångarna saknar, även om de spelen håller mycket hög klass ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
RE4 är ett mycket bra spel, men hör inte till Resident Evil serien.
RE4 borde fått ett helt nytt namn och blivit en helt ny serie.
Ja menar, vart är Lickers, zombies och Wesker?

Bästa i serien är klart RE1 och därefter RE:CV.

Hoppas 5an blir en återgång till pussel och klurigheter, istället för hysteriskt skjutande, men chansen är minimal tror jag.

Wesker var med =). Men ja, Resident Evil 4 var inte värd namnet. Kunde lika gärna heta något annat.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

RE4 var faktiskt ett helt annat spel från början, varför de dumpade den ursprungliga versionen vet inte ens zombierna.

finns nån video på konceptet, mycket snyggare än hur det blev sen tycker jag. (men också mer instängt som de tidigare iof)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

resident evil gick iofs utför redan i ettan när monstren ersatte zombierna.
Vafan... jag vill ha spel med bara zombier...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
RE4 var faktiskt ett helt annat spel från början, varför de dumpade den ursprungliga versionen vet inte ens zombierna.

finns nån video på konceptet, mycket snyggare än hur det blev sen tycker jag. (men också mer instängt som de tidigare iof)

http://www.youtube.com/watch?v=jGRZwypXMFg

där har vi den ju.. andra versionen iof.

och ser inte denna vyn bekant ut så säg. (REOF2)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Redan i år??? De datum jag har läst är hösten 2007 våren 2008.

Inget annat, var läste du dina siffrer från? Kan låva att spelet INTE kommer i år. Sen har de ju redan förstört serien totalt endå med RE4, saknar de äldre spelen som fan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
Wesker var med =). Men ja, Resident Evil 4 var inte värd namnet. Kunde lika gärna heta något annat.

Ja se där, hade ingen aning orkade aldrig spela spelet mer än nån timma.
Så bra ansåg jag att RE4 var. ^^

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

hur kan ni tycka att Re4 är ett dåligt spel? Spelet är ju ett klart framsteg mot de äldre med bättre grafik kontroll och även desigmässigt med miljöer osv.
efter man kört RE4 så känns ju de äldre i serien som stenålder med sina fasta kamera vinklar och jobbiga kontroll. Nä RE4 är ett framasteg för serien och jag hoppas att RE5 kör vidare på samma concept och utvecklar det vidare till en ännu bättre version. och att klaga på att inga zombies är med när många fiender i spelet ofta beter sig som zombies med vapen tycker jag e fel. my 2 cents

Permalänk
Medlem

PC-porten till RE4 är de inte snabba med, iaf. Skulle kommit i våras, sedan september 30, och nu har det skjutits fram långt in i december.

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem

Jag är ett stort fan av RE-spelen trots att jag bara har spelat genom delarna 0-3.

Dock är jag besviken på handlingen i RE4, baserat på det jag har hört och läst. Resident Evil är för mig just Umbrella Corp., T-viruset, m.m., och om jag förstår det rätt så finns inget av de originalinstalgen kvar i 4:an.

Men jag längtar tills det släpps på PC så att jag äntligen får chansen att köra det. Sägs ju vara ett otroligt bra spel, men verkar tyvärr ligga helt utanför RE-konceptet.
Hoppas att jag har helt fel, och att det visar sig (för mig, ni som har spelat vet ju redan) vara en värdig del av RE-historien.

Det känns ju ganska löjligt att uttala sig om 5:an när man inte ens har kört 4:an, men "preliminärt" så hoppas jag verkligen att det blir troget sina rötter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.

Hoppas att jag har helt fel, och att det visar sig (för mig, ni som har spelat vet ju redan) vara en värdig del av RE-historien.

tyvärr har du inte fel. det enda det har gemensamt med de andra spelen är sina underbart pinsamma dialoger. (RE ska ju vara som interakiva B-filmer)

fortfarande ett bra spel dock, men som du antog så har handlingen absolut 0 att göra med de andra delarna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

såg det senast igår på webhallen att dom tänkte sälja det i December 2006 :/
vet inte om dom ändrat det nu?

angåeende att spelet floppade så menade jag att det INTE var Resident Evil, mer nåt "wanna be" spel, var lite tråkigt att man kunde kolla runt så mycket också, låsta vinklar var nästan det bästa med resident evil-serien, inget att man kunde kolla runt hörnet vad som finns där, utan att man MÅSTE gå fram för att kameravinkeln ska ändras, och så kommer nåt och hoppar fram och man måste gå och byta blöja (nej men ni fattar )
Men håller med Mangemani, FÖR mycket slice and slash i 4:an, alla nycklar var ju i princip 1-2 rum före, kolla t.ex i Resident Evil 1 och 2... måste springa genom hela huset efter en nyckel i första, sen i RE2 så måste man kämpa sig ända ner i källaren för att få tag i nyckeln man behöver för att komma åt alla Club-rum
BAH! fick lust att springa igenom nu
men har det inte här

AndreaX:
ursprungliga versionen såg(Resident Evil-mässigt ut) ju SÅ mycket utbättre ut än vad det blev...
synd att dom skippade den :(:(

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 är ett utav de bästa spelen som släppts de senaste 5 åren (enligt min egen lilla åsikt). Jag tycker bara det är bra att de ändrar på det lite, bara så att det inte blir samma skit om och om igen. Jag gillar de äldre RE-spelen också men lite förändring och förnyelse skadar väl inte? Sen kan jag hålla med om att det vore kul att ha mer skräck och mindre action (som i de tidiga filmerna av spelet) men slutresultatet blev ändå ett riktigt bra spel som jag iaf känner att man kan spela igenom hur många gånger som helst. Oavsett vilket, förändring förnöjer tycker jag, och jag hoppas att RE5 fortsätter i samma spår. Vad som händer efter det får väl Capcom avgöra :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Ett Resident Evil-spel ska ha följande:
*Fasta kameravinklar
*Autoaim
*Zombies

"Resident Evil" 4 har inget av dessa...

Visst får folk tycka att det är ett bra spel men man ska inte jämföra det med de andra spelen i serien.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

tycker RE4 var rätt bra faktiskt, var lite skeptisk till ändringen i början men spelet var faktiskt bra.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

RE4 floppade ju knappast men sen så kan man inte riktigt kalla det för RE heller tycker jag men fortfarande ett mycket bra spel.

Sen att dom släpper för många RE spel med så kort varsel kan jag inte riktigt hålla med om då Code Veronica och Outbreak inte riktigt tillhör RE1-5? Sen så är Umbrella Chronicles en spin off om jag har förstått det rätt.

Umbrella Chronicles släpps väll 2007 någon gång och RE5 slutet på detta år? RE4 släpptes 2004?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Re5 har inget releasedatum än, så fasta datum är bara gissningar och det lär knappast bli i år då capcom inte visat något av spelet på någon spelmässa efter e3 förra året.

Från gamespot.

Game: Resident Evil 5 (X360)
Release Date: TBA

Game: Resident Evil 5 (PS3)
Release Date: TBA

Permalänk
Medlem

Tycker RE4 var ett skitbra spel men sen så har jag aldrig gillat Resident Evil nämnvärt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ett Resident Evil-spel ska ha följande:
*Fasta kameravinklar
*Autoaim
*Zombies

"Resident Evil" 4 har inget av dessa...

Visst får folk tycka att det är ett bra spel men man ska inte jämföra det med de andra spelen i serien.

Exakt, bränbollsträd i nacken på dom som säger annat

Men jag väntar på "resident evil" 4 ska komma till PC:n

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Men jag väntar på "resident evil" 4 ska komma till PC:n

Jag också, det måste vara bra mycket roligare att spela det med mus.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag också, det måste vara bra mycket roligare att spela det med mus.

Kan säga att kontrollen, iaf på GC-versionen, var riktigt bra. Då är jag en ganska inbiten FPS-spelare sen många år tillbaka. Man saknar inte mus och tangentbord. Kontrollen har de lyckats riktigt bra med.

Visst skiljer sig RE4 rätt mycket från de tidigare spelen, men det är fortfarande ett riktigt bra spel. Det enda jag har att klaga på är att det kan vara något enkla pussel i det.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Tror man kan finna lite mer svar ang. att spelen kommer ut på löpande band.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Det är just Xbox360 ägarna som drabbas mest.