Permalänk
Medlem

annorlunda tangentbords lösning?

Hej.

Jag jobbar ganska ofta på en nattklubb och sköter både ljus och video.
Använder programvara på en dator för att styra detta.

Problemet är att jag behöver ha ett tangentbord för att styra programet (varje tangent blir ett kommando i programet),
men det finns inte riktigt plats för ett vanligt tangentbord.

Så jag undrar om någon har någon lösning på detta???
Typ trådlöst tangentbord på armen vore ju trevligt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk
Medlem

det är en sak jag funderat tidigare på att köpa själv.
Men problemet är att jag inte har plats för en sådan, då man måste ha plats på t.ex. ett bord för att projecera tangentbordet.

Så någon typ av "tangentbord" som jag kan bära på mig är vad jag behöver... vet bara inte om det finns något sådant..

Permalänk

Kan detta vara något?

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p...

Skulle väl kännas lite som början till att bli som skurken i Bondfilmen - Die Another Day?

Permalänk
Medlem

Det skulle kunna vara något..
måste bara isf bygga om den till trådlöst..

Permalänk

numpad annars? om man nu kan binda knapparna till det du vill så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

har tänkt på den varianten också. men jag behöver fler knappar än det finns på en numpad.
isf skulle man ha två st numpad som man kan programmera om så att varje knapp är en vanlig bokstav.
finns det såna numpad??

Permalänk

går gör det alltid.. bara viljan som sätter stopp men kan du inte köra på någon slimmad variant av tangetbord? biltema har några små.. visseligen inte de bästa men de kanske duger? annars så om finns det tillräkligt med komandon du kan göra via ett fåtalknappar..

tex om du binder någon knapp att när den är nerdtryckt så blir övriga knappar något annat... tex alt och f4 på ett vanligt funkar ju inte alls ihop men tillsammans har de dödande krafter

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

saken är ju den att jag gärna vill hitta en lösning så jag kan ha ett "tangentbord" på armen, trådlöst..
Och jag har tyvärr inte hittat ett trådlöst tangent bord som är typ max 20 cm långt..

Permalänk

Om det går att programera knapparna på denna så borde den vara idealisk, den sänds ju med radio och inte ir som de flesta produkterna på marknaden gör,dvs avstånd etc blir inget problem(nästan). Snygg är den också^^

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG