Farsans gamla Rockwell 63R

Permalänk
Medlem

Farsans gamla Rockwell 63R

Slängde mig efter farsans miniräknare fårn gymnasiet när han just slulle slänga den.

Det är en Rockwell 63R I så gott som nyskick med orginal läderimitationsfodral och instruktionsbok.
Tyvärr så saknas nätadaptern.

Jag undrar bara om någon kan uppskatta ett värde på denna?
Har kollar på eBay, men där fanns inget.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Avstängd

Hmm. Den är tyvärr inte värd speciellt mycket tror jag. Värdet är väl ungefär som en motsvarande miniräknare idag. Men kolla på samlarsidor, har du tur så är det någon som är intresserad av just Rockwell.

Släng den INTE! Gamla miniräknare är i allmänhet mycket trevliga, inte minst när det har vakuumflorucerande skärmar, vilket denna tycks ha.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

appropå gamla miniräknare så har jag min fina;
En TI-pryl, den med röda siffror, vinklad display och körs på 9v bat.
Mycket trevlig maskin.
Kommer inte ihåg vad den heter, ska väl leta upp den och leka lite.
Kan köra paranteser med den! Nästan lika bra som min lite nyare TI-83/84:a!

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
appropå gamla miniräknare så har jag min fina;
En TI-pryl, den med röda siffror, vinklad display och körs på 9v bat.
Mycket trevlig maskin.
Kommer inte ihåg vad den heter, ska väl leta upp den och leka lite.
Kan köra paranteser med den! Nästan lika bra som min lite nyare TI-83/84:a!

Är den snorgrön? Jag hade en som passar din beskrivning som jag *tror* var TI.
Snorgrön.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pocki
Är den snorgrön? Jag hade en som passar din beskrivning som jag *tror* var TI.
Snorgrön.

nope. den är svart. silver vid knapparna.

EDIT:
Letade upp prylen.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Är en Canon Palmtronic LD-81 något att spara på?

Ser ut såhär... http://www.vintage-technology.info/pages/calculators/canon/ca...

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.