Permalänk
Medlem

Trådlös router som räcker 50m

Tjena. Jo nu är det såhär. Har precis fått mitt bredband från BBB med modem med inbyggd trådlös router, vilket inte är någon höjdare direkt. Det står att den har en räckvid på ca. 20m. Men jag behöver en som räcker, ca 50m ut till ett annat hus. Jag har kollat runder lite på komplett, men det står inget om räckvidd på dem direkt. Har ni några förslag? Ska ju helst gå att spela också utan totalhaveri. Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Måste det vara trådlöst? jag hade nog kört på homeplugs annars. Sitter byggnaderna på samma elkabel eller har ni separata el räkningar per hus?

Permalänk
Medlem

Homeplugg? Vad är det?.. Är det smidigare och billigare? Behöver ju inte nödvändigtvis vara trådlöst, bara det fungerar.

Permalänk
Medlem

Homeplug är nätverk över det befintliga elnätet. Och ja det jag testat funkar det klockrent. Finns i upp till 200Mbit.

Permalänk
Medlem

Okej, ja jag kollade runder lite om det. Men då måste man ha 2 st "enheter" va? en till datan och en till routern. Eller 3st i mitt fall för vi har 2st datorer. Och med lite snabb huvudräkning så blev det genast ganska dyrt:) Men vad tror du om en D-Link RangeBooster N 650? När man läser om den så verkar det som den kan funka perfect för mej. Men som sagt, det står inget om hur lång räckvidden är.

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag köpt linksys om det gället trådlöst. Dom har överlägset bäst trådlöst enligt min erfarenhet. Har testat en hel del märken. 3com är även bra grejjer det.

Permalänk
Medlem

Antenner har en del med detta att göra.
Kolla här, ftp://ftp.dlink.se/Products/Antenna_Guide.pdf

Visa signatur

MVH
Peter

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
Jag har kollat upp lite om en linksys WRT54GS med 2 antenner, verkar vara ett klockrent köpt. Har fått massa utmärkelser och dyl. Skickade även ett mail till linksys och frågade om räckvidden, för att vara på säkra sidan. Verkade även finnas en massa trevliga firmwares till den att ladda ner:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C-Bird
Tack för svaren!
Jag har kollat upp lite om en linksys WRT54GS med 2 antenner, verkar vara ett klockrent köpt. Har fått massa utmärkelser och dyl. Skickade även ett mail till linksys och frågade om räckvidden, för att vara på säkra sidan. Verkade även finnas en massa trevliga firmwares till den att ladda ner:)

Låter som ett utmärkt köp!