Bärbar dator under 2kg + bra batteritid?

Permalänk
Medlem

Bärbar dator under 2kg + bra batteritid?

Hej,

Är ute efter en bärbar dator och har i princip bara två krav, den ska väga under 2kg och ha bra batteritid.

Har tittat lite på den här: http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097197 men om någon har något annat förslag är det uppskattat.

Gustav

Permalänk

Finns ingen dator på din länk..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Finns ingen dator på din länk..

Nu så ska det funka...

Permalänk
Medlem

Jäklar vilken ful dator, den är ju helt oproportionerlig!

När det gäller andra tips så vet jag dock inte, MacBook väger ju 2,36 kg.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

Ja det var inte vacker, men det är ändå du som ska ha datorn
Men hade jag varit dig så hade jag köpa ngn Mac istället då dem är stilrena och verkar vara trevliga att arbeta med

Beräknad batteritid på MacBook är 6 timmar

Permalänk

Dock så väger macbooken som sagt över 2kg, vilket gör att den går bort.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Äh, så ful är den väl ändå inte?

En Mac är inte aktuellt tyvärr.

Några fler förslag?

Permalänk
Medlem

Olika Vaios ? Både bättre och snyggare än Ferrarin. LG har några små (ännu mindre på ingång).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Någon Xmodell utav thinkpadsen då? De väger väl inte så mycket de där 12"arna.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk

macbooksen har inte en batteritid på 6h! snarare 3-4 enligt en kompis som äger en sådan!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaka_the_kaka
macbooksen har inte en batteritid på 6h! snarare 3-4 enligt en kompis som äger en sådan!

Ja men enligt mac så har den det, och ja jag vet hur mycket det brukar dra ner på tiden så jag skulle skrivit det. Satt nämligen på jobbet och jag fick en kund då så jag skrev inte klart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaka_the_kaka

Beror väl visserligen helt på hur man använder den, och det gäller verkligen inte bara för Apples datorer. Jag har lyckats få ner batteritiden på min MacBook till mellan en och en och en halv timme en gång, när jag pushade den till max konstant.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB