Permalänk
Medlem

microsoft habu mus problem :(

"Mouse not found " får jag efter installation av drivrutiner. Vilket gör att jag bara kan använda den som en vanlig standardmus.
Jag har försökt installera manuellt i enhetshanteraren också men inget hjälper. Har slut på idéer. Nån som kan hjälpa?

Visa signatur

amd x2 5600. 2 gig, 320+160 hdd, gf 8500gt

Permalänk
Medlem

M$ + göra hårdvara till sitt eget os = Kaos

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Du funderade inte på att det brukar stå att man inte skall trycka i musen innan man installierar drivrutinerna då?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

unikum, du har lika mkt problem som typ 70% andra användare har med den musen. Det e ren bullshit att man inte ska stoppa in musen innan drivrutiner. Det har testats fram och tillbaka.. Det e nånting med musen's firmware, som e fucked up. Jag kör nu oxå den som en standard mus, och det suuuger verkligen. Jag tror jag satt 1-2 dagar, med att försöka få den att fungera som den skall. Och ingen ny hjälp har man fått...
Om du får skiten att fungera, så säg till..

Permalänk
Medlem

Jag som tänkte precis fixa hjälp från sweclockers, men ser att alla har samma problem tydligen, det går ju inte updatera firmwaren heller.

vad gör man då ? får man lämna tillbaka musen ?

Visa signatur

-= TeknikMonstret.com =-

Permalänk
Medlem

Habu mus e ju så bra.....

Hallo

Har precis samma problem som ovanstående, datorn startar dessutom om vid olika tillfällen och beter sig märkligt om jag vill köra en del program, som till exempel 3D mark 06 ( med senaste patch)

Installerade drivrutinerna med en annan mus ( USB ) och pluggade glatt in min nya dyra leksak...för att upptäcka att firmware inte funkar och att musen inte finns i någon USB port....sedan blir det ett jäkla hallo i XP som säger att det inträffar allvarliga problem och programmet måste avslutas, vill du skicka en felrapport till MS ?

Javisst vill jag.....

Nu har jag prövat alla möjligheter, musen sitter i en USB port där också den gamla musen gjorde installationen av drivrutinerna, men inte f*n funkar den ändå....XP är nervöst, startar om ibland, ger mig ett elakt meddelande och tycker att jag ska slänga Habu i sjön( tror jag)

Är nu i det läget att det är en spänd vapenvila, jag använder den häftiga musen som en vanlig 99 kronors mus ( för musen finns ju inte )

Firmware funkar inte, jag orkar inte bry mig just nu om DPI settings och mouse config.

Men den lyser ju fint i mörkret förstås....tröttnar man på det kan man ju slå av den funktionen....om datorn hittar musen vill säga.

Om ni vet en lösning, så var inte blyga.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem

idag så kom det upp nya drivrutiner & firmware till musen. är på jobbet har ingen möjlighet att testa det, men ni kanske kan.

Microsoft Habu Driver/Firmware v2.01 07 Dec 2006 03:15 AM

den finns här:

http://www.razersupport.com/index.php?_m=downloads&_a=viewdow...

Visa signatur

-= TeknikMonstret.com =-

Permalänk
Medlem

R-TIN: Bra initiativ att berätta att dom släpt nya drivisar idag! Det tackar vi för!

Permalänk
Medlem

Hittat lösningen! OBS, ha Musen inkopplad från början!

Det man ska göra är såhär

1. Först och främst avinstallera alla drivrutiner till HABU och starta om datorn.
2. Koppla in musen till datorn så den funkar.
3. Installera drivrutinera från CD-Skivan man får med!
4. Starta om datorn.
5. Installera Firmware update v2.01 (alltså den senaste som finns på hemsidan)
http://www.razersupport.com/index.php?_m=downloads&_a=viewdow...

6. Koppla ur din HABU mus, koppla in den igen till datorn.
7. Avinstallera dem gamla drivrutinera till HABU
8. installera dem nya drivrutinera v2.01, sen omstart

sen ska det funka ! Gjorde för mig !!

det som är viktigt är att musen ska vara inkopplad första gången du installerar drivrutinerna från skivan!

lycka till !!

Visa signatur

-= TeknikMonstret.com =-

Permalänk
Medlem

Fy fan va omständigt det ska vara för att installera en mus! Pluggade bara in min MS 3.0 Black och installerade drivisarna, inga problem där inte.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Avstängd

Ett ord: Razer.
Knappast deras första mus som inte fungerat direkt, tar många firmwares innan dom kan bli någerlunda stabila och fungera som dom ska.

Permalänk
Medlem

Har varit i kontakt med MS usa supporten, väntar på svar av mitt maill #2 och förhoppningsvis ska jag få hjälp med den sista biten.

Har lyckats få av/på av glow delarna funka nu, med driver 1.0,
så nu vill jag inte stoppa i 2.01.
Däremot går det fortfarande inte uppdatera FW'n..
Får hela tiden 'error while updating, please restart computer and try again',
och självklart funkar inte det alls. Inte med nån driver, 1 2 eller 2.01..

Satt och funderade på att testa en 'brute force' uppdatering,
kopiera filerna för hand, men väntar först på mailet från MS få se om
dom har nån idé.

Permalänk
Medlem

SweZooT

det jag skrev tidigare, gör du det, så ska det funka.

Visa signatur

-= TeknikMonstret.com =-

Permalänk
Medlem

jag har gjort det, men FW update funkar i allafall inte!

Permalänk
Medlem

SweZooT

om du avinstallerar alla drivrutiner, och sen kopplar in musen och kör först drivrutinerna från cd skivan, och sen kör du nya firmware versionen som finns på nätet. då funkar det.

Visa signatur

-= TeknikMonstret.com =-

Permalänk
Medlem

Allt funkade hur bra som helst för mig... trist att ni har problem.

Tänk på att byta FW först innan man installerar nya drivrutinerna.

Visa signatur

i7 930 | Corsair H50 | Gigabyte X58A-UD3R | 3x2GB Corsair XMS3 | Gigabyte 9800GT Silent Cell | Fractal Design R3 | Seasonic S12 | Samsung 226 BW | HS Habu | G15 v2 | Win7 Ultimate |

Permalänk
Medlem

R-tin, finns det nån speciell orsak till att du inte litar på mitt ord?

DET FUNKAR INTE..!

Har fan hållt på med datorer i snart 20 år och aldrig varit med om maken till strulig hårdvara, får verkligen hoppas att det är fel på musen,
eller nån puckad drivis som ställer till det..

Permalänk
Medlem

SweZooT

jag lämna tillbax min mus, fastän jag fick allt att funka. inget o ha fan.

Visa signatur

-= TeknikMonstret.com =-