Permalänk
Medlem

Jag gjorde lite som Infa gjorde för att få min o funka!

Jag tog med mig musen till farsans dator (nästan nyformaterad burk med inga speciella musdrivisar eller annat som skulle kunna störa).
Jag kopplade in musen innan jag installerade drivrutinerna som va på cd:n.... och startade om.... och alla inställningar os.v. fungerade!
Sen laddade jag ner dom senaste drivrutinerna och uppdaterade firmware på musen.... gick kanon.... sen installerade jag dom nya drivrutinerna och drog en reboot.... och allt funkar/inställlningar! ....Sen plockade jag bara med mig musen och kopplade in den i min egna dator som redan har dom nyaste drivrutinerna... och så funkar den även här oxå!

Min slutsats är alltså att man ska installera musen och uppdatera firmware:et på en hyffsat nyformaterad dator med så lite skit/program/musdrivisar som möjligt så bör det fungera!

GL med att få dom att fungera! Kan lova att ni inte blir missnöjda med musen när ni väl fått den att fungera!

Permalänk
Medlem

Mjo, den är nice i smooth heten hehe ...fast ...stor omställning i spelandet för mig ..kommer ta ett tag innan jag blir bra igen (ra3)

men hade trådlöst innan , o det är ju ingen gaming mus direkt ..så tänkte prova detta nu ..hoppas det blir bättre

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk

Habu strul fixat !

Hallå allihopa!
Fick en Habu av gubben med röda kläder. Det går bra att installera 1.0 drivarna om man har musen inkopplad INNAN man gör det. Sedan har jag strulat som alla andra med firmware updaten som failat. Men jag lyckades till slut få allt att fungera Jag installerade 1.0 drivarna, sedan skall man köra 2.01 firmware update. När datorn sedan hittar Freescale ICP device och vill leta drivrutiner så skall man hitta fram till mappen där man sparat firmware 2.01 och markera den. Uppdateringen går i timeout efter ca 20 sek och meddelar att "Habu synaps update failed !" så det gäller att vara snabb. Om det skiter sig och man inte hinner innan 20 sek är det bara att avinstallera 1.0 drivarna och börja om. Men när firmwareuppdateringen lyckas så pluggar man ur musen och pluggar i den igen, sedan avinstallerar men 1.0 drivarna, startar om datorn, installerar 2.01 drivarna, startar om igen och sen skall det vara klart

Visa signatur

Core I7 920 - Asus P6T SE - 12gb ram Samsung 1333mhz - Asus DC II GTX 580 - Intel SSD 330 120gb OSdisk - Intel SSD 330 120gb speldisk - Seagate Barracuda 2tb lagringsdisk - X-FI titanium - Corsair GS 800w - Noctua NH-U9B SE2 - Antec Eleven Hundred w Noctua S12B FLX fans - Scythe KS01-BK - Razer Naga Molten - Qpad MK-85 MX Red - Win 8.1 Pro 64 Bit med Media Center

Permalänk
Medlem

Bedrövligt av M$ att släppa hårdvara som inte fungerar
med deras egen mjukvara.
Man skall inte behöva hålla på att mixtra med andras
möss drivrutiner för att få det att fungera.

BEDRÖVLIGT!

Gjorde misstaget att köpa denna musen.
Men nu slipper jag iaf att se den, ligger på tippen.
Nästa gång kommer jag ihåg att inte köpa M$
skräp. Lärpengar.

Permalänk

Jo Jag håller med om att det är bedrövligt att man måste lägga en massa timmar på att få nåt så enkelt som en mus att fungera. Men nu när den fungerar är den så enormt bra som jag hoppades från början.
Jag spelar BF 2 och BF 2142 så jag har börjat vänja mig vid drivrutins och patchstrul.

Visa signatur

Core I7 920 - Asus P6T SE - 12gb ram Samsung 1333mhz - Asus DC II GTX 580 - Intel SSD 330 120gb OSdisk - Intel SSD 330 120gb speldisk - Seagate Barracuda 2tb lagringsdisk - X-FI titanium - Corsair GS 800w - Noctua NH-U9B SE2 - Antec Eleven Hundred w Noctua S12B FLX fans - Scythe KS01-BK - Razer Naga Molten - Qpad MK-85 MX Red - Win 8.1 Pro 64 Bit med Media Center

Permalänk
Medlem

köpte denna underbara mus idag o allt funkade som det skulle på en gång...så jag kan inte vara annat än nöjd...mycket bra i spel osv

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Säger bara: Stort tack till zatanX och Infa!

Följde era anvisningar om att flasha musen i en annan dator med XP, fungerade klockrent, kopplade sedan tillbaka musen i min Vista-maskin, och vipps så fungerade allt!

Nu mycket nöjd me musen