Vad är detta? (hp dtc 16ix)

Permalänk

Vad är detta? (hp dtc 16ix)

Jag hålle rpå att rensa förrådet och hittar en jäkla massa gammla dataprylar som man samlat på sig genom åren.
Anyway, nu har jag hittat en grejj som jag inte vet vad de är så därför vänder jag mig till er, datorproffs, för att förklara för mig va de är för makkapär!
Liten beskrivning: på fronten står de HP dtc 16ix och det finns tre lampor, fault, active och power.
Har googlat lite, men trög som jag är så fattar jag inte va de är för nått.

Finns en bild här:
http://hem.bredband.net/b154438/IMG_0783.JPG

Tackar på förhand för svar.

Permalänk
Medlem

Finns det inte portar på baksidan ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaff
Finns det inte portar på baksidan ?

Jodå, för ström, en rs-232 port, ett tp-uttag som de står diag på, 18 ethernet portar å nån koax anslutning.
Även en display som visar nummret 8.

Permalänk
Medlem

En switch kanske?

Permalänk
Medlem

Det är en multiplexer. dvs en enhet för att skicka flera signaler över en TP-kabel. ofta med mindre förlust än om du t.ex skulle köra med switch.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Det är en multiplexer. dvs en enhet för att skicka flera signaler över en TP-kabel. ofta med mindre förlust än om du t.ex skulle köra med switch.

Jahaja, sedär.
Vad tor du en sånhära grejj kan vara värd?

Permalänk
Medlem

Visa gärna en bild på baksidan med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herr_persson
Jahaja, sedär.
Vad tor du en sånhära grejj kan vara värd?

Beror helt o hållet på hur populär modellen är, vilken teknik som används och vilka överföringshastigheter den klarar.

Mitt intryck från min cisco-utbildning i gymnasiet är att man inte använder multiplexors särskillt mycket längre (jag kan dock ha fel, hängde kanske inte med på alla lektioner direkt)

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5