Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!
Säljare med IQ som en badanka
Visa signatur
Visa signatur
Lenovo T60 2007 - 15" SXGA+ - T2400 - 2GB - 100 GB
/stef-n - www.motofoto.se
Jag var på en välkänd stor elektronikkedja idag och kikade lite på deras utbud av bärbara datorer. Och medans jag stod där så kom en säljare fram till en en dam som stod bredvid mig och frågade om hon ville ha hjälp.
Hon förklarade att hon skulle köpa en bärbar dator till sin dotter som skulle börja studera. Hon ville veta vilken burk som skulle passa då den skulle användas till studier. Office program och lite internet sa hon.
Säljaren började med att tala om att den datorn som han rekommenderade hade ett minne på 40gb, och då undrade hon om inte dom där 512mb var minnet. Nej svarade han, det är det som säger hur snabb en dator är. Vad gör processorn då, frågade hon. Nja, den räknar mest lite grann sa han då. Det är inte så noga med vad det är för processor man köper, tyckte han sen.
Hon ställde ett par frågor till som hon fick riktigt korkade svar på, jag hade god lust att ge säljaren svar på tal och tala om för damen hur det funkar.
Om hon sen köpte någon dator eller inte vet jag inte. För jag orkade inte lyssna på den idiotiska säljaren, så jag drog.
Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!
Ursprungligen inskrivet av BulKatho
Jag var på en välkänd stor elektronikkedja idag och kikade lite på deras utbud av bärbara datorer. Och medans jag stod där så kom en säljare fram till en en dam som stod bredvid mig och frågade om hon ville ha hjälp.
Hon förklarade att hon skulle köpa en bärbar dator till sin dotter som skulle börja studera. Hon ville veta vilken burk som skulle passa då den skulle användas till studier. Office program och lite internet sa hon.
Säljaren började med att tala om att den datorn som han rekommenderade hade ett minne på 40gb, och då undrade hon om inte dom där 512mb var minnet. Nej svarade han, det är det som säger hur snabb en dator är. Vad gör processorn då, frågade hon. Nja, den räknar mest lite grann sa han då. Det är inte så noga med vad det är för processor man köper, tyckte han sen.
Hon ställde ett par frågor till som hon fick riktigt korkade svar på, jag hade god lust att ge säljaren svar på tal och tala om för damen hur det funkar.
Om hon sen köpte någon dator eller inte vet jag inte. För jag orkade inte lyssna på den idiotiska säljaren, så jag drog.
Lustigt du tar upp just detta, i dag så var jag nere på Computer City på Kungsgatan i Stockholm. Jag kollade på en dator och tog en nummerlapp för att fråga om grafikminnet då det inte stod på specen och det inte gick att starta datorn. När det efter typ 20 minuter blev min tur så frågade jag den trötta säljaren om hur mycket minne det var på grafkortet ? Han bara tittade på mig, sedan säger han "Jag vet inte men jag tror inte det är en burk att spela på", jag svarar då att det spelar ingen roll men att jag vill veta hur mycket minne det rör sig om, säljaren suckar och säger att "det är nog typ kanske 64 eller kanske 256..." , då jag påpekar att skillnaden är ganska markant så säger han "sådant där vet faktiskt inte jag, är det inget annat du undrar över"....
Jag bara skakade på huvudet och gick, vilken sorglig kedja där inte säljarna som säljer dessa produkter inte kan svara på en enkel fråga.
Att dom på Siba inte kan starta en dator före man köper den så att man kan få se hur skärmen är ger ett sorgligt intryck det med..
Påminner mig om när jag kikade på bärbar dator till min tjej för några år sedan. Kom då i samspråk med en säljare gällande en viss dator och då jag tyckte att skärmen hade lite väl låg upplösning så sade han "-jag har då aldrig hört talas om någon som valt bärbar dator efter vilken skärm den har". Nähä?
Normalt undviker jag stormarknaderna som pesten, det bästa är att informera sig själv och sedan handla på nätet. Synd bara om de som inte har den möjligheten.
Lenovo T60 2007 - 15" SXGA+ - T2400 - 2GB - 100 GB
/stef-n - www.motofoto.se
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.