Permalänk
Medlem

Kassettspelare

Det här bör väl gå under udda hårdvara.

http://www.firebox.com/product/1700?src_t=wnw&currency_conver...

Onekligen en rätt rolig grej. Man kanske skulle bygga om en gammal freestyle och sätta in, bara för skojs skull?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
öhh, lås tråden.

Det är en udda pryl

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

ingen som har kvar sånna gamla saker?.. har min själ alldrig sett de i rl men på gamla tv program har man sett några o de var rätt gamla burkar då med

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag hatar kassetband! Ger mig bara usla minnen av trassel å uselt ljud! Ne aldrig mer!

Permalänk
Medlem

låte skumt att de går från högklassigt ljud (vinyl) till the worst (kassett) till medelmåttiga (cd)

Permalänk
Medlem

synd att man inte har någon 5.25-plats över.

och att man slängt bort alla kassettband för flera år sedan.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Undrar om det går att spara data på kasetterna istället för att bara hämta musiken från dem

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Undrar om det går att spara data på kasetterna istället för att bara hämta musiken från dem

Hur gammal är du? Bara undrar

Det var precis så man gjorde för inte alltför många år sen.. även om det är stenåldern för vissa här. Till min Commodore 64 använde jag kasettband för att lagra spel och program på. Det var dock en speciell kassettspelare som kopplades digitalt till datorn.

Ahh.. nostalgiska minnen av att justera tonhuvudet med en skruvmejsel för att få den att ladda besvärliga kassetter, och sedan gå och hinna käka en måltid medans spelet laddade...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor-SWE
Hur gammal är du? Bara undrar

Det var precis så man gjorde för inte alltför många år sen.. även om det är stenåldern för vissa här. Till min Commodore 64 använde jag kasettband för att lagra spel och program på. Det var dock en speciell kassettspelare som kopplades digitalt till datorn.

Ahh.. nostalgiska minnen av att justera tonhuvudet med en skruvmejsel för att få den att ladda besvärliga kassetter, och sedan gå och hinna käka en måltid medans spelet laddade...

Jag är över medelåldern här iaf, men C64 och Amiga använde disketter då jag såg dem först. Använde man samma typ av kasetter till C64 som till musikanläggningen?

Att det finns bandanläggningar har jag varit väl medveten om, men inte att det gick att köra med exakt samma band.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Jag är över medelåldern här iaf, men C64 och Amiga använde disketter då jag såg dem först. Använde man samma typ av kasetter till C64 som till musikanläggningen?

Att det finns bandanläggningar har jag varit väl medveten om, men inte att det gick att köra med exakt samma band.

Helt riktigt så användes vanliga s.k Philipskassetter även för datalagring på hemdatorer på 70- 80-talet. Har själv haft flera olika, PET2001, ZX-81, C64 m.fl. Amiga var den första Commodore-maskinen med inbyggd diskettstation och den använde såvitt jag kommer ihåg aldrig kassettband.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Band är ju kickass för backup :). NÅ, går det använda den där prylen till att säkerhetskopiera data?

Att det gick med commodore and shit vet jag.

Eller kanske man skulle köra växlingsfilen på den? Lite slött kanske?

edit: "This device can not used as an external drive"

damn..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rotten
Band är ju kickass för backup :). NÅ, går det använda den där prylen till att säkerhetskopiera data?

Att det gick med commodore and shit vet jag.

Eller kanske man skulle köra växlingsfilen på den? Lite slött kanske?

edit: "This device can not used as an external drive"

damn..

lol, ja det had evatt nåt, växlingsfil, vända på bandet lite då och då

Permalänk
Medlem

åååh.... det var ju det bästa med c64.... att man piratade spelen med dubbeldäckaren...

men om man körde på hi dub speed kunde det strula...

och om man säger att kasset suger så körde man inte på min gamla philipsdubbeldäckare, tdks crome band 100 minuters och en panasonic rx 1 (om jag inte kommer ihåg fel, en av de första med 1 batteri) ingen ipod kommer i närheten av den ljudupplevelsen...

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem

(Någon måste ju säga det)

Amatörer, så här ska det se ut

http://nyx.bogg.org/files/dcr64s_large.jpg

(Digilog tapedrive till C64)

Någon med Original-enheten får gärna posta en sån också

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.