Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

problem med processor?

Har en amd 64 x2 3800+

2 gig ram

kn8-sli socket 939 och en 8800gts

jag vet att min processor är en kraftig flaskhals. Problemet är att jag inte får mer än ca 5000 på 3dmark06 vilket är väldigt lite med detta system. installerade speedfan och såg att graffen inte får mer än 11.55v då den behöve 12v.

kan detta påverka?

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk
Avstängd

vad har du för AAG?

Permalänk
Avstängd

8800gts vill ha mycke ström så vad har du för agg !!!!!

Visa signatur

Phenom 2 4 GHZ Graffe 6950 900 / 1375 resten är tiptop. väntar på nästa cpu av AMD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the pingvin
8800gts vill ha mycke ström så vad har du för agg !!!!!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=41722

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krumpli
http://www.webhallen.com/prod.php?id=41722

Q-tec är det absolut sämsta inom nätagg nu för tiden.
Du borde koppla ut den och investera i ett nytt innan nätagget dör och tar med sig några datordelar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Q-tec är det absolut sämsta inom nätagg nu för tiden.
Du borde koppla ut den och investera i ett nytt innan nätagget dör och tar med sig några datordelar!

Några tips?

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk
Medlem

Tagan är stabilt och välbyggt, men vill du bara ha ett billigt agg med stabil ström föreslår jag FSP, dom är stabila och har bra prislapp.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Det är ett under att du kan köra datorn överhuvudtaget med det agget.
Själv gillar jag Antec, dom gör bra och stabila nätagg!

Permalänk
Medlem

Man få la tacka, processorn är klockad från 2 ghz till 2.5ghz kanske jag ska säga också

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk

Q-tec aggen borde inte ens få säljas... huuu

Corsair och Cooltek verkar annars vara populära agg nuförtiden, ska tydligen vara prisvärda, tysta och stabila.

(och köp absolut inte north-q heller, rent skräp. Köpte i alla fall mitt billigt begagnat i och med att jag behövde ett fort o hade lite $$ Men det är i alla fall tyst)

Permalänk

OCZ är bra agg. men dom kostar väl lite mer också. Mitt på 450, eller om det var 480w har pallat med mycke klock i 2 år nu så!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoppatorsk
Text...

(och köp absolut inte north-q heller, rent skräp. Köpte i alla fall mitt billigt begagnat i och med att jag behövde ett fort o hade lite $$ Men det är i alla fall tyst)

North-Q funkar fint för mig =/
Kör deras 500W med 140mm fläkt. Blir som mest lite ljummet vid belastning. Iofs, så har dator min varit underlig ett tag, men jag tror mer det är moderkortet och inte PSU. Men det är offtopic.