Permalänk
Medlem

Problem med BF2

Hejsan!
Har försökt med en massa , och lyckas inte installera spelet, thats right, kan inte installera det

Jag kör in Orginal Skivan i DvD spelarn , får upp installera osv ..Battlefield 2 rutan kommer upp sen ser jag hur den loadar installen sen försvinner allt och jag är i windows igen.
Förstår inte vad problemet är, vill tillägga jag har haft det installerat förut, men har kikat i regedit efter kvarliggande filer men verkar inte hitta nått.

Nån som har nå tips? tankar eller ideer? Är desperat så tar emot allt, vill helst undvika att formatera bara för att kunna lira ett spel

Tack på förhand, teh orcen!

Permalänk

Re: Problem med BF2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Hejsan!
Har försökt med en massa , och lyckas inte installera spelet, thats right, kan inte installera det

Jag kör in Orginal Skivan i DvD spelarn , får upp installera osv ..Battlefield 2 rutan kommer upp sen ser jag hur den loadar installen sen försvinner allt och jag är i windows igen.
Förstår inte vad problemet är, vill tillägga jag har haft det installerat förut, men har kikat i regedit efter kvarliggande filer men verkar inte hitta nått.

Nån som har nå tips? tankar eller ideer? Är desperat så tar emot allt, vill helst undvika att formatera bara för att kunna lira ett spel

Tack på förhand, teh orcen!

Vet ej om det kan hjälpa, me testa att dra ut nätverks kabeln samt avaktivera både brandvägg och antivirus program, så testar du lägga in det igen.
Tänkte att brandväggen eller antivirus programmet kanske blockerar något i installationen.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Försökte det några gånger men funkade inte, den stängs bara ner fortfarande: /

Permalänk
Medlem

Är det så att innan introt kommer så stängs det av, för så blev det för mig helt plötligt igår spelade jag normalt men idag när jag skulle starta datorn startar battlefield 2 laddar stängs av jag har också det felet, kan någon hjälpa mig ifall det inte är felet du har.

Edit oj glömde läsa stängs av vid installationen jag lånar tråden lite så kan nånn hjälpa mig med mitt fel.

Permalänk

formatera/kör en backup, det gjorde ja så funka det, antagligen nån bugg med directx eller grafikdriverN (brukar få sånna fel med EA spel sedan 8 år tbax) och det är "#¤% jobbigt

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk

Polaren hade samma problem, han löste det genom att tvinga upplösningen 800x600 att köra i 60Hz (via reforce)

Hoppas det hjälper.

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem

jag har samma problem men för mig ä det grafikortet som ä för dåligt det står på baksidan vilka grafikort som funkar om det skulle va problemet

Permalänk
Medlem

Jag kan inte installera mitt BF2 igen sen jag uppgraderade till 8800 kort.
Stannar på ca 20% så får jag ett felmeddelande. Var tvungen att ladda hem cd 1 olagligt (Vet att jag bryter mot reglerna) men funkar inte skiten så bryr jag mig inte. iaf så funkar det.
Min cd är inte korrupt då jag kan installera det på laptopen, men om jag delar ut dvdnn på laptopen och försöker så funkar det inte iaf. Så fastän jag är lite anti mot nerladdning av spel så orkar jag inte med proceduren att skriva och tjata för att få en ny CD1.

Nu säger jag inte att det är det som är felet för dig, men kolla på EAs forum om du hittar en lösning, eller kontakta dom. om du gör det så dela med en eventuell lösning så vet man det till nästa gång.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::