Permalänk
Robot

hemmabyggd htpc

detta är mitt senaste bygge och jag är riktigt nöjd med det, delarna är gamla men det funkar till att titta på film/bilder på tvn som var tanken:) kommentera!!!

Besök albumet: hemmabyggd htpc av tubbää

Permalänk
Medlem

Ganska snyggt, men skulle föredragit att se knapparna på sidan/baksidan, och inte på framsidan.
Samma sak med fläkten.
Sen gärna en LCD i fronten.

Och slutligen så skulle jag sätta in mer RAM istället för att oroa dig om att byta till en CPU med 300Mhz mer kräm

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

very good. men vaaaaaaaaaaaarför sätta fläkten på framsidan?

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Tror du att du kan ta reda på vad det är för ngn agp liknande kontakt i bottnen på moderkortet? det är alltid intressant att veta vad tillverkarna har för grejer på sin kort

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Säger samma sak, släng in mer ram istället. Så ska du se att den blir mkt piggare : )

BTW: Väldigt nice bygge. 9p

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
very good. men vaaaaaaaaaaaarför sätta fläkten på framsidan?

Han skrev ifall han skulle ha den i bokhyllan så kyler den ju bättre än att ha fläkten emot väggen i bokhyllan.

Permalänk
Medlem

Rättså snyggt :), men flläkten!?, vad är det för svart kant runt locket? annars fint:)

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Hedersmedlem