Varför kan aldrig Mac-ägare hålla käften?

Permalänk

Varför kan aldrig Mac-ägare hålla käften?

Det finns många som jag som tycker att vissa Mac anädare skryter hela tiden om hur bra mac är och att win s*ger.
Visst är det inte j*vligt störande och är man inte trött på det?

En kille verkar nu har retat upp sig ordentligt på Mac-skrytare och skapat en hemsida som protest (äntligen säjer jag).

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=macs_cant

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Ontopic: Ja det är så jeffla störande..

Offtopic: Samma med hårdrockare

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Agree, jag sitter inte och skriker ut att jag har en PC, men MAC användare tycker tydligen att det är jättekul att känna sig "speciell"

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Avstängd

Haha

Permalänk

De vill ha värva fler användare så de får ett större och bättre programutbud eller åtminstone behålla det de har för mac os, jag tycker inte det är så konstigt med det.
Vi pc ägare ja vi behöver knappast springa runt idag och tala om att vi har en pc hemma, då det nästan är lika vanligt som att ha en tv. hehe Likaså har de flesta erfarenhet av Windows för- och nackdelar, så det är inget som behövs informeras om. Linux däremot finns det många fanboys till.

Det var för övrigt inte många år sedan (90talet) de ”flesta” unga pcägare hånade macägarna, för att de hade ett stort behov att göra det så fort någon på ett forum eller liknande sa att han/hon hade en mac. Vad det nu var för mening med det?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Samma sak gäller Linux användare har jag märkt.
Kör man OS X, världens modernaste operativ system så kan man få skryta lite.
Inte sagt att windows är dåligt snarare riktigt bra men har sina brister på sitt sätt.
Sen är det alltid så att har man nått bra vill man att andra ska upptäcka det också.
Ni kommer inte märka detta förens vid bytet.
Sen är Mac, *NIX comunityn lite annorlunda också.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Det där om att tillverka vapen kan man läsa på http://images.apple.com/legal/sla/itunes.pdf sidan 2 punkt 10.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Det där om att tillverka vapen kan man läsa på http://images.apple.com/legal/sla/itunes.pdf sidan 2 punkt 10.

Det hade varit roligt om det nu hade varit unikt för apple att göra så på sina programvaror. Men när det finns flera andra Oracle, Sun, HP etc. så försvinner det roliga.
Sök på nuclear:
http://66.102.9.104/search?q=cache:zD04_qnim48J:www.oracle.co...
http://www.hp.com/products1/unix/java/TZupdater_license.html
Eller varför inte bara googla på +"nuclear, chemical" +license och få upp en massa företag.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jovisst blir man lite ibland. För mig e mac'-folk något speciellt. De jobbar lite halvt på nått reklam/design företag, sen går de ut o äter sushi på lunchen och disskuterar med sina kolleger vilka färger som gäller denna sässongen. Vid en abstrakt sak som en hårddisk-krasch så raseras hela deras värld, och förstår inte hur något sånt hemskt kunde ske.

Permalänk
Medlem

Allvarligt, det mest absurda är att inte många mac-ägare klockar sina datorer

Skumma människor ...

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk

Hehe har både Win och OSX på min Mac där jag använder Win mest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Offtopic: Samma med hårdrockare

Offtopic: Och samma med fjortisraggare som lyssnar på fjortistechno eller "coola" innekillar som lyssnar på "alternativ" musik. Eller Volvo-fanboys som trackar oss som kör Saab, eller göteborgare som tycker Stockholm suger så hårt.

Det finns sånna människor överallt, inget specifikt för varken Mac eller hårdrock.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Avstängd

Men stockholmare suger faktiskt. Det finns ju en anledning till att resten av Sverige skrattar åt dem/er

Mac- användare känns mer som "Hey, jag har gjort ett aktivt val och valt bort skräpwindows som jag aldrig förstod - därför är jag bättre"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred

Mac- användare känns mer som "Hey, jag har gjort ett aktivt val och valt bort skräpwindows som jag aldrig förstod - därför är jag bättre"

Jag var mer "Hey, jag förstår windows precis men kännde för att testa något nytt. "

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Re: Varför kan aldrig Mac-ägare hålla käften?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R

En kille verkar nu har retat upp sig ordentligt på Mac-skrytare och skapat en hemsida som protest (äntligen säjer jag).

jo precis, för maddox finns ju enbart för just den där artikeln... kolla http://maddox.xmission.com/ så ser du att det där bara är en i mängden..

Permalänk
Citat:

Men stockholmare suger faktiskt. Det finns ju en anledning till att resten av Sverige skrattar åt dem/er

du menar väll skåne?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Hahahaahahahah fyfasen villken rolig sida! tack för den

ps. Mac är skit, bara att förstå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, det blir väl så när man inte har något bättre för sig.

Permalänk
Medlem

Haha, kommer ihåg när min polare skulle spela upp en film på sin Mac som hans mamma hade köpt. Det gick inte ^^, den spottade ut skivan

Vanlig DVD var det..

Men, men, kul sida

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Kul att dåren klagar på iTunes med uppgraderingen från version 4 till 7

Bara det att han installerar det på Windows, klart det krånglar då

Visa signatur

Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Inaktiv

maddox är så skön, allt han klagar om är roligt

sen borde väl ganska många PC användare stfu också

Permalänk
Medlem

"Vissa macanvändare" skryter/klagar bevisligen inte mer än många PC-användare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CharlaN
ps. Mac är skit, bara att förstå.

ps. PC är skit, bara att förstå.

Get the point?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
"Vissa macanvändare" skryter/klagar bevisligen inte mer än många PC-användare.

ps. PC är skit, bara att förstå.

Get the point?

Vissa flygande hamstrar skriver tydligen lika mycket som andra flygande hamstrar.

ps. En Mac är en PC, bara att förstå

Får jag en poäng?

Permalänk

Även om Mac är "mycket bättre" så finns det ingen chans för dem när det gäller ungdomar, för de bästa spelen släpps inte till mac. (Tydligen har vissa utvecklat någon kod för att vissa spel ska fungera, men ändå..)
HAr själv använd Mac och det fungerar bra, men det är lite ovant om man jämför med gamla hederliga XP :).

Citat:

Gissa vad vi stockholmare tycker om er bo*dlurkar ;)?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier

HAHA

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Det hade varit roligt om det nu hade varit unikt för apple att göra så på sina programvaror. Men när det finns flera andra Oracle, Sun, HP etc. så försvinner det roliga.
Sök på nuclear:
http://66.102.9.104/search?q=cache:zD04_qnim48J:www.oracle.co...
http://www.hp.com/products1/unix/java/TZupdater_license.html
Eller varför inte bara googla på +"nuclear, chemical" +license och få upp en massa företag.

Stod något liknande i manualen jag fick med min Amiga.. Jag var för övrigt också sådär på tidiga 90talet, "pc suger! min plattform är såå mycket bättre." men till skillnad från macanvändarna mognade vi med åren. gb2 R20_DATORER.DATORKRIG

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier

Bor det några stockholmare i sthlm längre? Bara en massa "bönner" som flyttat dit ju

OCH alla Mac talibaner kan dra nått gammalt över sig, fjolla runt med sin elit attityd & tro att dom är nått bara för dom har sitt lilla "comunity" där dom dyrkar Jobs och allt Apple spottar ur sig. VAKNA det är en jävla dator/os för helvete....

(säger jag som drar med mig min iPod överallt )

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
du menar väll skåne?

http://www.gravbortskane.se/?p=info

Citat:

2004 startade föreningen Gräv bort Skåne och fick snabbt ett rykte som den mystiska föreningen som bestämt sig för att för hand gräva bort ett helt landskap.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
Bor det några stockholmare i sthlm längre? Bara en massa "bönner" som flyttat dit ju

OCH alla Mac talibaner kan dra nått gammalt över sig, fjolla runt med sin elit attityd & tro att dom är nått bara för dom har sitt lilla "comunity" där dom dyrkar Jobs och allt Apple spottar ur sig. VAKNA det är en jävla dator/os för helvete....

(säger jag som drar med mig min iPod överallt )

Ditt sätt att utrycka dig blir för många svårt att ta något du säger på allvar. Tona ner lite och skriv inte så jäkla barnsligt du röjer bara din låga ålder.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Någon som tog illa vid sig...