En gång för alla: Vilken spelmus är bäst?

Permalänk

Jag lägger min röst på MX518, en riktigt skön spelmus måste jag säga.

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Logitech G1, gillar inte att spela med ergonomiska möss

Den har jag också, och jag kan bara hålla med dig. Möss ska vara stilrena.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

1.0an står i topp på min lista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAdoxx
Jag skulle gissa på Logitech G5 eller den där tramsiga Deathadder. Personligen hade jag nog inte valt G5 för den har bara 1 sidoknapp.

Spana in nya Logitech G5 Mecha07, den har jag och den är en dröm att leka med

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Jag har en Razer Copperhead så jag la såklart min röst på den men jag har testat G5 och det är också en väldigt bra gaming mus.

Visa signatur

Jag är AnkExpert!

Permalänk
Medlem

Jag röstade på G5, den har fungerat väldigt bra med Qpad XT-R. Jag hade en MX510 och var nära på att köpa en MX518 istället för G5 men jag valde G5 pga. att den har laser. Sen var lite mer nöjd med G5 än min MX510.

Jag köpte den för spel mus, men jag spelar inte så mycket längre.

Permalänk
Avstängd

Röstade på annat! dvs logitech mx510 är skit bra har haft den i många år nu men kan tänka mig att det är princip likadant som mx 518!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

sj tkr ja ime 1.1 o 3.0; den gamla silvriga versionen

Permalänk
Avstängd

varför finns inte "Microsoft Intellimouse Explorer 3.0" och "Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 Black" med?

Gillar orginalet, inte så förtjust i black.

vetefan om jag ska rösta på chopperhead eller 3.0...

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

Detta är väl egentligen en fråga på hur dina händer ser ut.
Jag har rätt stora händer så för mig så har det antingen varit IE eller MX serien. Nu har jag MX510 men om jag skulle byta i dagsläget skulle det nog bli en G7 för att den ligger bäst i min hand.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag har och använder en Logitech MX1000. helt okej mus prestandamässigt, dock är det drygt att behöva ladda den... Därför köpte jag en till som jag har på laddning hela tiden. Skönt utan sladd tycker jag, plus att jag inte spelar så mycket, mest photoshop och filmredigering för min del.

Permalänk
Medlem

Intelli 3.0an såklart, har båda versionerna och båda är lika bra.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem

nya 3.0 och Deathadder är bra enligt mig.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Kör med Logitech MX518 funkar riktigt bra

Permalänk
Medlem

Logitech G5 ligger mig varmt om hjätrat,. ihop med mitt logitech G15 keyboard, enda nackdelen med musen är att det bara är en knapp på sidan, men ett starkt plus är dom fem olika mushastigheterna du snabbt kan växla mellan och ställa in själv. De 5 hastigheterna är överlägset sköna att ha i många spel, framförallt FPS där det är väldigt bra om du tex använder sniper vapen på extremt långa avstånd och med ett par snabba tryck kan sänka muskänsligheten.

Iofs är det med muskänsligheten förmodligen inget unikt med jut G5, men gillar hur mussen passar i min hand med

Edit: Kallade musen för G15 med först.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
enda nackdelen med musen är att det bara är en knapp på sidan

Nya versionen av G5 har både framåt och bakåt-knappar, har den och jag <3 den =P

Dessutom faen så mycket snyggare om du frågar mig

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

brorsan ha en mx518 och jag har en diamondback och jag måste säga att diamondbacken ligger bättre i handen då man spelar och har iaf en grymt mycket bättre inställning för sensen isf att välja typ 4 val och sen flippa runt på dom så är det bara att snurra på scrollen så ändrr du sensen med 1/20 del varje gång,
bästa som finns xD

Permalänk

Jag kör med en standard Ligtech mus och den gillar jag mer än min CopperHead just för att den är skön att hålla i, "Det ska vara skönt att ta på musen" haha.... ursäkta....
Ne men jag har aldrig använt en egen köppt mus från MX serien men jag har testat ett par och de är för stora tycker jag, Razer däremot är lagom men ändå lite för ..... liten, spettsig iaf Razer CH, Habu fick jag rysningar av, för den låter som Habo, där jag bodde innan... usch vilken ful mus, säjer däremot inte att den är dålig, den är ju gjord av 2 av de 4-5 bästa företagen Microsoft och Razer....
Min standard mus passar dessutom bra ihop med mitt Logitech Ultra-X, Bässta tangent ord jag haft, det är tunt (host host, G15) det är snabbt och stilrent passar de som har CM stc-t01 (chassi).... (offtopic det sissta, men ändå)

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Har testat alla möss i omröstningen förutom LX7, MX Revolution och Habu. Idag spelar jag på en Microsoft Intellmouse Explorer 3.0 Black, vilket jag tycker är den bästa och mest prisvärda spelmusen. MX 518 är också en bra mus som ligger väldigt skönt i handen, men den kostar lite mer, och mjukvaran med alla inställningar är inte så lätt att ta med sig till IT-cafén och liknande när man lånar någon annans dator. Dessa nackdelar gör 3.0 mer köpvärd.

Permalänk

åfan ser att de flesta har röstat på Logitech MX518.. min brorsa har en sån men trodde fan g5:an var bättre... ??(röstade på den iaf) själv har jag razer krait som jag var jäävligt nöjd med men gick sönder efter ett halvår :S tror fan ja ska köpa MX518 eftersom så många tycker den är bra.. tänkte köpa g5 innan.. dyrare högre dpi, laser..

Permalänk

Jag använder en A-Tech X750-F och klagar inte över den inte
Valet stod mellan denne och Razer men Techen vad fett mkt skönare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Jag köpte den när en affär i Sthlm hade öppningserbjudande första dagen så dem sålde ut G5: or för 99 kr och man kan säga att det var ett bra klipp.
Dem hade totallt 50 st G5: or och dem gick som kranvatten. Slut på 5 min.

Jag fick den näst sista.. dvs klipp nr 49. I stort sett alla krystade "en G5" vid disken haha.

Har själv en copperhead. Snygg å snabb, bättre än g5:an. Mjukvaran är inte den bästa men slår logitech crappet. MS laser 6000 har annars alternativen hålla ner eller av på.. skulle behövas för smidig DPS-byte.

Köpte en deathadder till polaren.. mer low-sens stuk.. han är nöjd.. hade en gammal MS IE 3, vilken är den formmässiga anfadern.

Saknar Creative Fatal1ty 2020 på listan... verkar vara bra efter tillvänjning. Ngn som har den?

Permalänk
Medlem

haft en mx510 som har gjort sitt, köpte en razer deathadder plus razers exactmat X.

skönare å hålla med denna nya samt att knapparna är "mjukare" att trycka av med.har stora labbar.

var lite skumt när man skulle uppdatera musen, jag fick använda tangentbortet för att styra dit filen låg men annars så har musen fungerat överförväntan

lite bilder på musen

http://img257.imageshack.us/img257/1403/11ck7.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/1202/36972581sq3.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/6572/42054187ma6.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/9744/34099304bk8.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/9338/38349869to2.jpg

//lexus

Permalänk
Medlem

Min röst faller på Razer db för att jag har haft min i över 2 år och den är som ny.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Jag röstade på G5 för att jag har haft den i ca 1 år och den goda orsaken till att jag köpte den är för att den kostade 99 kr helt ny i affär
Det där med vikter i musen är lite överdrivet men när det gäller att använda knapparna att ändra sin DPI så är det superskönt att snabbt ändra sesitivity i spelet t.ex. när man åker i en pansarvagn i Battlefield 2 så vill man snurra runt snabbt och när man går ut från pansarvagen så ändrar jag tillbaka sensen till "normal".

jag hade köpt 2 dussin:D älskar g5an

Permalänk

Razer diamondback helt klart!
Även om sidoknapparna på höger sida är svåråtkomliga.
Bra glid, skön form. Varken för stor eller för liten. Snyggaste musen. Hyffsat pris.

Har spelat med en 518 men Razern är mycket skönare

Visa signatur

Workstation: MSI P55 CD53 :: i7 860 2.83GHz :: 2x2GB 1600MHz :: 8600GT :: Intel 80GB X25-M G2 + 3,5TB :: X-Fi XtremeGamer :: Antec 550W Modular :: Fractal Design Define R2 ::
Bärbar: Intel Macbook 13,3" ::
HTPC: Fusion Black :: 4400+ :: 2x1GB :: 500GB :: X-Fi XtremeMusic :: Win 7 :: XBMC Mediastream ::

Permalänk
Avstängd

Röstade Razer Krait, den är väl antagligen inte bäst, men den funkar bra för mej iaf. Lagom dyr, och lättryckta knappar, fast helst skulle jag vilja ha en större mus, alla jag provat hittills är så småa för mina stora händer.
Hur många som röstar har öht hållit i alla modeller som radas upp? Jag har nog bara hanterat 2-3 stycken av dom.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Lätt Dimondback vem annars skulle det vara ?

Permalänk

En sak som inte förklaras här är skillnaden mellan IE 3.0 och 4.0. Är inte den senaste bättre? Den är iaf 50-lappen dyrare.

Sedan undrar jag ifall det är så viktigt vilken mus man har om man spelar t.ex CS: S. Jag menar; går det inte i princip lika bra att ha en prisvärd mus för c:a 250 kr istället för en psykfallsnördmus som de där flashiga razers?

Slutligen: Hur viktigt är en musmatta och är det stora skillnader? vilken anses vara "bäst" och vilken är mest prisvärd om man inte vill lägga ut alltför mycket pengar på en sådan.

P.S: När ni skriver RDB, vilken av de flera olika menar ni och vad är skillnaden mellan dessa?

Vore tacksam om någon förklarade lite.

Permalänk

Jag äger en mx518 och Jag är mkt kränsen när det gäller datamöss.

Musen är riktigt stabil... men ändå om jag inte hade köpt den så skulle jag till 100% köpt razer deathadder pga av alla tester jag läst. Den är helt överlägsen alla möss vad jag har läst. Och nej jag gillar inte egentligen razer pga av att deras möss alltid har haft någon stor nackdel tillskillnad från deathaddern. Bara för att det är en razer så ska man inte undvika den!