Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

erfarenheter av clockhouse.se?

Permalänk
Medlem

erfarenheter av clockhouse.se?

Hej,
Någon som har handlat av www.clockhouse.se?
Deras priser på digitala systemkameror är ju så oslagbara att man blir misstänksam...

Någon som vet nåt?

/Q

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

dom verkar ju ha faktura i alla fall...

*edit 1*
dom är med på prisjakt också...
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=3043

*edit 2*
och pricerunner
http://se.pricerunner.com/retailer/25818/

Permalänk
Medlem

Jag såg oxå att de var med på prisjakt och pricerunner... man hoppas ju att de granskar vilka företag de släpper ut "reklam" för.

Permalänk
Medlem

Teknikboom var också med på en massa sidor. De gjorde även reklam över hela sverige. De var INTE seriösa.

Edit: Jag hittar ingen som helst företagsinformation på hemsidan.
Bara vart styrelsen har sitt säte. Hittar ni något? Telefonnumret är inte tillgängligt på tex hitta.se.

Domännamnet verkar ägas av privatperson:
name: M***** H****
org: Clockhouse

En sökning på perssonnamnet ger inga träffar. Jag får dock en träff på efternamnet med ett väldigt likt förnamn i Alingsås. Måste vara samma person eftersom sätet är samma som orten. Inga betalningsanmärkningar.

En sökning hos Creditsafe på "clockhouse" ger inga träffar.
Inga träffar hos bolagsverket heller.

Kanske oregisterad enskild firma men jag skulle dra öronen åt mig.
Kanske är allt som det ska. Det kan alltid löna sig att kolla upp om det är väldigt bra priser.

Permalänk
Medlem

Re: erfarenheter av clockhouse.se?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quasili
Hej,
Någon som har handlat av www.clockhouse.se?
Deras priser på digitala systemkameror är ju så oslagbara att man blir misstänksam...

Någon som vet nåt?

/Q

Nu kikade jag bara på Canon 400D och 40D, men så jäkla bra priser har de inte.

Clockhouse: Canon EOS400D Utan objektiv 6589:-

På Pricerunner hittar jag fyra butiker som är konsumentbedömda och som dessutom har lägre priser. Totalt fem butiker med bättre priser.

Edit: Cyberphoto.se, som är en känd butik, säljer samma kamerahus för 6990:-. Helt klart värt att lägga ett par hundringar extra för att få köpa från ett företag som har god service, goda produktbeskrivningar och som antagligen överlever morgondagen.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur dålig, yxig svenska som förekommer så är det troligtvis ingen seriös site.
Det verkar dessutom som förskottsbetalning gäller och det skulle jag absolut avråda ifrån.
Vänta på att ngn annan köper och faktiskt får sina varor innan ni handlar.

Permalänk

Jag hissar den stora varningsflaggan!!!!

Jag brukar hitta de flesta företagen men detta verkar inte existera.
Ett företag som inte anger några uppgifter som kan leda till att man kan hitta företaget är till 90% ett bluff-företag. Resten är amatörer som man ska akta sig för ändå.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Citat:

[i]

Edit: Cyberphoto.se, som är en känd butik, säljer samma kamerahus för 6990:-. Helt klart värt att lägga ett par hundringar extra för att få köpa från ett företag som har god service, goda produktbeskrivningar och som antagligen överlever morgondagen. [/B]

Handla av dem idag och jag nöjd med mina produkter av cyberphoto, kompis har aldrig haft strul med dem med.

Permalänk
Medlem

Såg att de senare samma dag höjde priserna... måste ha gjort misstaget att skriva in dem utan moms eller liknande. Inte lika billigt längre

Permalänk

Clockhouse.se har en grossist avdelning i frankrike. Där finns tillgång till bland annat lägsta priser i hela EU.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triumf500
Clockhouse.se har en grossist avdelning i frankrike. Där finns tillgång till bland annat lägsta priser i hela EU.

Här har vi ägaren?

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

Följande företag (Enskild firma) finns reggad iaf;

Företagsuppgifter

Organisationsnummer: 710810-1218
Företagsnamn: HEALE, MARTYN
Gatuadress: MJÖRNGATAN 3 D
Postnr och ort: 441 55 ALINGSÅS
Kommun: Alingsås
Län: Västra Götalands län

http://yreg.se/info/show/201544880/content%7C710810-1218%7C%7...

Och telenr. på sidan (Clockhouse.se) går mycket riktigt till samma adress som firman är reggad på..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxOne
Följande företag (Enskild firma) finns reggad iaf;

Företagsuppgifter

Organisationsnummer: 710810-1218
Företagsnamn: HEALE, MARTYN
Gatuadress: MJÖRNGATAN 3 D
Postnr och ort: 441 55 ALINGSÅS
Kommun: Alingsås
Län: Västra Götalands län

http://yreg.se/info/show/201544880/content%7C710810-1218%7C%7...

Och telenr. på sidan (Clockhouse.se) går mycket riktigt till samma adress som firman är reggad på..

Verkar vara densamme som driver www.m25.se
Tänkte lägga en order och just det namnet (Martyn Heale) dök upp.
M25 finns även på prisjakt och pricerunner.

Permalänk
Medlem

Du menar väl www.m25.nu Bliff cranes?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!