Svensk teckenuppsattning i XP...

Permalänk
Medlem

Svensk teckenuppsattning i XP...

Har precis tagit hand om en extradator som har windows xp pro US installerad. Vad jag kan se finns inget stod for svensk teckenuppsattning. Gar det att installera pa nagot satt? Jag vill helst slippa att installera om OS.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Om det är en OEM-licens så är du rätt kört (tror jag) annars så kan man ladda ner ett språkpaket, heter MUI.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Svensk tangentbordlayout går att välja genom att högerklicka på aktivitetsfälltet sedan på verktygsfällt (antagligen Tols för dig) sedan språkfältet. Sedan klickar du på det och väljer svenskt tangentbordlayout.

Det RobbaZ91 talar om är språkpaket för att byta hela operativsystemets språk, tror jag.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampesweden
Svensk tangentbordlayout går att välja genom att högerklicka på aktivitetsfälltet sedan på verktygsfällt (antagligen Tols för dig) sedan språkfältet. Sedan klickar du på det och väljer svenskt tangentbordlayout.

Det RobbaZ91 talar om är språkpaket för att byta hela operativsystemets språk, tror jag.

Ja det var det jag menade:), var lite snabb att svara, tack för rättningen.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Jo, insåg det.
Men tyvärr gick det inte att ändra till svensk teckenlayout fullt ut.
Det gick att lägga till svenskt inmatningsspråk men det gick inte att välja svensk tangentbordslayout.

Förmodligen var den tangentbordslayouten helt enkelt borttagen. Killen jag köpte datorn (som var jänkare) hade gjort en slipstreamad version av XP Pro som han skickade med.

Nu har jag hur som helst installerat om OS:et...

Visa signatur

---