S/V övervakningskamera, fantomspänningsmatning ?

Permalänk
Medlem

S/V övervakningskamera, fantomspänningsmatning ?

Lade vantarna på en svartvit kamera på jobbet, en philips VK4902/20

Den har spänningsmatningen, 10-15V och 2,7W via antennsladden.
Frågan är hur man löser detta, misstänker att det inte är så lätt som att applicera en spänning på signalledningen ?

Enligt hemsidor på nätet så är den RF modulerad på 5,5Mhz, anslutningen ser ut som till en vanlig TV och kameran är svartvit med inbyggd microfon.
Frågan är om en Tv kan ta emot och avkoda denna signal eller om det finns en egen standard för sådanhär utrustning ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

har en som är liknande, men gör en dcinjekt, helt enkelt en lagom spole som man ansluter mellan matningspänningen och koaxialkablen, sedan så gör man ett dc avkoppling mot det man ska ha för att kolla med, en kondensator i serie mot monitorn

antingen har du komposit videosignal ut eller en hf signal, min har en hf signal , med en egen rfmodulator i kameran

kan du ge en länk där man kan kolla specarna på din kamera?

Permalänk
Avstängd

Det är standard, fixade en sådan kamera idag genom att löda loss ström delen från kameran och löde fast en kontakt så den får ström genom den istället.

Kameran är menad att kopplas mot en monitor som ger ström genom "antensladden"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.