Permalänk
Medlem

Köpa extern hd

Hej, jag skaffade laptop för några månader sen och p.g.a. bristen med lagringsutrymme på den så funderar jag på att köpa en extern hårddisk. Jag har ingen brådska med att införskaffa en men jag har sett LaCie 500Gb USB 2.0 F.A. Porsche en antal gånger med mycket lagringsutrymme till ett lågt pris (1080+frakt på datorbutiken.com), jag undrar om någon har erfarenhet av den här eller andra LaCie externa hårddiskar.

https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LAC301...

Jag skulle gärna höra om ni har andra tips på externa hårddiskar med ett pris runt 1000 kr, jag vill gärna ha en med mycket lagringsutrymme och helst inte mindre än 300-400 Gb.

Permalänk
Medlem

Jag har en WB western digital 500 gb den är bra och låter nästan ingenting. köpte min för 1450 kr då det var rea men nu kostar de runt 1200 kr.

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

Polare har en Lacie och rekommenderade mig att köpa en.
Däremot så har jag plats så det räcker och jag behöver inte mobiliteten med en portabel hårddisk.

Jag går i god för polaren och rekommenderar Dig Lacie.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Hörde att Lacie skall bli riktigt varma, men det kanske alla externa hdd's har en tendens att bli

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Jag har två Lacie Porsche Diskar. Min 250 GB har jag haft i över ett år, Fungerar fint ännu! Min 320 GB har jag haft några månader, och den blir något varmare. Den har också ventilationshål i sidan som 250 GB modellen inte har.

Stort plus är att Lacie Porsche diskar har en knapp bakom som man slå av och på disken när man inte använder den så den inte står och genererar värme i onödan!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det någon 3.5" extern som inte har av/på knapp?

Visa signatur

Gammal är gubbe