Permalänk
Medlem

Lg R405

Någon som har en LG R405 eller liknande? Tycker den är i lagom storlek, precis något större än Macbook (Macbook: 2,75 x 32,5 x 22,7 cm .. LG: 340 x 236.5 x 33.8 mm)

Intel® Core™2 Duo Processor T7300 (2.0GHz/L2 4M/FSB800)
1GB Intel® NAND flash memory (Robson Technology)
2GB(1,024MB x 2) DDR II (667MHz)
14.1˝ Fine Bright(Glare) WXGA(1280 x 800)
NVIDIA® GeForce® Go 8400M GS (128MB VRAM, 895MB TurboCache)
160GB SATA (5400RPM)
DVD Super Multi Dual Layer (DVD-R/RW, +R/RW, RAM)
Webcam 1.3M pixel w/LG Smart Cam application
340 x 236.5 x 33.8(mm)
2.3 kg (with a standard 6cell battery)

Går på ca 12,000kr. Verkar vara väldigt fin. Liten dator, bra prestanda. Bara lite större än Macbooken men kör Windows native vilket är ett plus för min del. Ska användas till främst skolarbete + se på film + surf. Hur är grafikkortet? Kul att kanske kunna dra igång något spel på det, men har en annan dator (i signaturen) som kan köra spel bra. Hur hade ev. WoW fungerat?

Vad tycker ni? Vill inte ha en större dator. Inte särskilt mycket dyrare heller. Macbook, denna, eller Dell XPS X1330 (som säkerligen kommer vara mycket dyrare) är kandidaterna.

Permalänk
Medlem

Jag har också funderat på att köpa en r405
Nån vet som hur mycket flashminnet ger i ren prestanda?
Gärna andra synpunkter också

Permalänk
Inaktiv

XPS1330 eller Macbook tycker jag :p. Ett 8400GS bör räcka till det mesta.

Permalänk
Medlem

röstar på XPS1330 , har inte den bättre graffekort om man ska spela ?

Permalänk
Medlem

Jag tycker ändå att LGn känns som ett mycket bättre köp än dellen.
Om man konfigurerar dellen till samma specs som 405:an så hamnar priset nåra tusingar högre. Dock har ju dellen mindre skärm och hetare design men det beror ju på vad man värderar.

Permalänk
Inaktiv

Du kan alltid få bättre pris än vad som står på sidan med. Det kan du däremot inte med LGn vad jag vet + det kostar att få mindre datorer.

Permalänk

Vad du än bestämmer dig för så fundera alltid på hur maskinen låter, inget kul att ha en fläkt som går på högvarv jämt och inte heller en fläkt som blåser ut sin värme i 30 sek var 5 minut, bättre då att ta reda på hur dom beter sig vid allmän surfning, spel m.m.

Det som oftast fått mig att inte byta märke från Dell är att efter recensioner så piper det fram till slut att maskinen kan vara högljudd eller extrem högljudd.

Stefan

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Inaktiv

stefannorr, ajdå hoppas jag verkligen att den inte är :). Dock har ingen Dell jag stött på tills nu varit högljudd (en 6st... lite olika modeller och år), i min mening. Men NBR skrev om XPS1330, tror inte de nämnde något om att den va högljudd iaf.