Lian Li PC7A-Scand V3, får 8800GTS plats?

Permalänk

Lian Li PC7A-Scand V3, får 8800GTS plats?

Hej o hå, jag tänkte köpa mig ett Lian Li PC7A-Scand V3 chassi och då undrar jag om mitt 8800GTS får plats utan att gå in i HDD "racket"?

Har frågat på massa ställen fast inte fått något svar.. tänke då skapa en tråd.

Så hur är det nu? Går 8800GTS in i HDD-racket eller klarar jag mig?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det ska inte vara några problem, men jag är lite tveksam till om en hårddisk även får plats precis framför grafikkortet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

OK, tack för svar, det chassit jag har nu har dålig kylnings förmåga (luften går inte runt så bra i burken) och mitt GTS går in i 2 HDD platser så jag får bara plats med 2 HDDs. Om jag köper ett Lian Li så vill jag absolut att jag ska få plats med fler än 2HDDs då jag inte gillar externa hårddiskar (använder en nu.. ).

Om det är någon som vet svaret så snälla berätta! xphaze du har möjligtvist inte ett GTS kort som du kan testa eller om du kan mäta om det går? Får inte svar på detta någonstans, någon måste ju ha detta chassi med GTS!

Permalänk
Medlem

Jag blir så trött på alla Chassi-tillverkare..

Fattar de inte att det finns gf-kort som är längre än 21cm???

Hur fn tänker dem??

Permalänk

Mm, jo man blir lite sur faktist! Det finns inget midi-tower som är både snyggt stilrent och har bra kylnings förmåga som passar mig då GF8800GTS alltid kommer ivägen. Trodde att detta Lian Li chassi kanske var något för mig då men nu värkar det ju inte vara så!

Är det någon som kan svara på frågan? Nån som är säker??

Permalänk
Medlem

4 hdds i ett sonata 3...

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P MAX, 12600K, Z690M-ITX, Arc B580 Challenger, SKC2500 500GB, Fury 16GB||

|| TerraMaster F4-424 Pro, TrueNAS ||

Permalänk
Medlem

Jag har fått mitt Lian Li PC7A-Scand V3 chassie idag, får resten av delarna dvs ett 8800GTS nästa vecka. Orkar du vänta tills dess så kommer du får svar om det gick eller ej.

Permalänk

Ett Lian Li PCV1000+ kan du ju köra på. 3.5 racket sitter i den nedre delen så ditt gkort kommer garanterat inte i vägen där. Bra avstånd till 5.25 racket med så jag tror du kommer kunna använda alla dom med.

Permalänk

OK, ska kolla det chassi datorsaker.

milliway, det vore schysst, jag kan vänta.. själv ska jag inte uppgradera förrän 26:e så det är lugnt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredPeace
OK, ska kolla det chassi datorsaker.

milliway, det vore schysst, jag kan vänta.. själv ska jag inte uppgradera förrän 26:e så det är lugnt!

Japp då har jag monterat mitt kort och det vart tight vid översta hddplatsen i hdd racket. Kablaget strulade till det lite men det löste sej. racket går fortfarande ta ut utan bekymmer och det va viktigast.

Jag vart nöjd

Permalänk

Så det får alltså plats plus med HDDs (kör man SATA borde det väl inte vara något vidare problem med kablar/ström)? Jag har bestämt mig för att köpa men blev tveksam på om platsen finns eller inte där man sätter GPU:t alltså..

Kan du ta en bild så jag får se hur tight det blev? Vore väldigt tacksam.

Permalänk
Medlem

Det är inga problem att få in det. Som sagt det blir tight men det går. Jag har fått in mina grejer i burken iaf.

Tyvär äger jag inte någon kamera så det blir svårt att lösa en bild.