Permalänk
Robot

Nya fläktar nätagg och låda

Fläkten i Nätdelen dog så de var att införskaffa ny och byta ut. Nätdelan är en Hiper Type-R 430W.
Fläkten var ju inte dirket tyst innan, så jag besluta att köpa Noctua 120mm 1200rpm. Köpte en extra för lådan så jag pumpar in lite mer frisk luft.

Satte in en temp.probe från en vanlig utomhustermometer i nätdelen när fläkten dog, för att se om fläkten behövdes. Och JA den behövdes, hela systemet började att sega och skärmen flimmra och tempen var över 60 grader. Nu med utbytt fläkt ligger tempen mellan 40-45 grader.

Systemet
Chassi: Antec P180B
Mobo: Abit KN8 Ultra med passivt kyld nordbrygga (Zalman)
CPU: AMD Athlon 64 @ 2,2 GHZ, kyld med Zalman CNPS9500
Minne: 2048 PC3200
Diskar: 1 st 250 GB Samsung Spinpoint, 1 st 250 GB WesternDigital
Garffe: ATI Radeon X800GT 256 MB
Ljudkort: Creative SB X-Fi
Skärm: LG Flatron 19"

Besök albumet: Nya fläktar nätagg och låda av FindusVBG

Permalänk
Medlem

fult som stryk men det funkar

Visa signatur
Permalänk

hehe biltema utomhus temometer FTW!!!
har själv gjort så funkar prima kom bara ihåg att när du mäter luften runt flänsen lägg på ca 10-15*c för att komma någorlunda nära tempen som flänsen håller (mätte tempen på flänsen med en sånn biltema laster temp mätare)

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det var ett jäkla råttbo du har.

Permalänk

tack, panGa!!
Den fyller ju sin funktion iaf, och jag har stängda sidor så jag slipper å se det

Visa signatur

Abit KN8 Ultra | AMD Athlon64 3700+@2.2 Ghz | 1024 MB Twinmos | ATI Radeon X800GT 256 MB |

Permalänk
Medlem

Haha, du har inte funderat på vad som kan hända om termometern med tiden åker ner på lödbanorna ? .....

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

fog

Antaglien nått obra!, typ poff pang och sen hade vi inget nätagg längre.
Men proben sitter inte exakt som den gör på bilden, den ligger åt höger!!

Hade varit tacksam om du istället för att köra med "du vet inte vad du gör"-stilen, skriva vad som kan hända istället!, för jag kanske inte vet vad jag gör!? Men du kanske inte vill vara min hjälte fog, å rädda mitt nätagg??!

Tack å hej

Visa signatur

Abit KN8 Ultra | AMD Athlon64 3700+@2.2 Ghz | 1024 MB Twinmos | ATI Radeon X800GT 256 MB |

Permalänk
Avstängd

dra kablarna bakom moderkortsplåten så kommer du få en tia av mig!

...PM:a mig om det är så att du snyggar till sladddragningarna! ;9

annars...för att inte köra "du vet inte vad du gör"-stilen så tycker jag att det såg bra ut...bara det fungerar bra och komponenterna får bra luftflöde!

checka gärna på min dators kabeldragning för exempel...eller använd din hjärnas kreativitet

här är gallerit på min dators kabeldragning!
http://www.sweclockers.com/album/?id=851

...rösta gärna!

ha det bra!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk

varför sitter din cpu fläkt så att den blåser luft upp eller ner?? varför inte bak direkt till 120 mm fläkten där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mauricio_69
varför sitter din cpu fläkt så att den blåser luft upp eller ner?? varför inte bak direkt till 120 mm fläkten där?

Den blåser väll luften till fläkten i taket på lådan??

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem

Jag kanske också ska skaffa ny fläkt till agget men undrar vart har du dragit kontakten från fläkten till moderkort alltså vart du dragit ut den från agget nånnstans.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 95anso27
Jag kanske också ska skaffa ny fläkt till agget men undrar vart har du dragit kontakten från fläkten till moderkort alltså vart du dragit ut den från agget nånnstans.

På den femte bilden uppifrån ser du hur sladden till fläkten kommer ut ur agget!

Visa signatur