Permalänk
Medlem

Enkelt.

1. Ge AIK 5 miljarder.
2. Köpa värsta lägenheten i Solna med utsikt över Råsunda.
3. Leva livet utan något bekymmer om ekonomin.

Permalänk
Medlem

1. Som Handa: Hade investerat ett par miljarder i AIK fotboll (kanske hockeyn också då det går skit )
2. Köp mig 10 hus runt om i världen bla Usa, Thailand, Spanien, Colombia osv...
3. Köpt mig en FET villa i sthlm och haft fest varje dag med FET fiberlina.
4. Köpa in mig vid varje WPT/EPT/WSOP och bara njuta.
5. Självklart skulle jag dela med mig till familj och vänner, brorsan vill så gärna ha en Audi RS6 och en sådan + valfria 10 andra bilar skulle han få^^

Permalänk

1, säga upp mig.
2, aldrig jobba igen.
3, slappa.
4, bränna alla pengar på skit.

Edit:

5, jag hade köpt rätten att namnge den nya stadion i Malmö.

Permalänk
Medlem

Skulle fixa en plats i Metallicas turnebuss och se deras konserter över hela världen.

Några veckors guidade fisketurer i de finaste laxälvarna tillsammans med min bror.

Köpa en grym full tier6 warrior på Ebay och sedan sälja boost i wailing caverns för 1G. Eller kanske inte... haha

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Med 100 miljarder... ja, vad skulle jag INTE göra!?

Självklart skulle jag skänka bort allt. NOT!

Permalänk
Medlem

Det första jag skulle gjort är ta ut pengarna från banken i mynt.

Permalänk

Jag skulle grunda ett eget land någonstans, där det är lag på att piratkopiera
Utöver det kan jag tänka mig att det gått åt en del på prylar, exempelvis en Enzo

Permalänk

Jag hade nog fan köpt några porrfilmer.
Jag menar, det är ju knappast något man slösar sin lön på.
Men han man 100 miljarder så... fan tänk vilken känsla att bara knalla in i en butik och "tja,.. jag skulle vilja ha dom här porrfilmerna... och släng in en tub glidmedel med va?"

Jääääs.

Permalänk
Medlem

Först så skulle jag sluta jobba, sen så skulle jag köpa en fin lägenhet och en fin bil och resten skulle jag spara på det sätt som är säkrast och ger bäst ränta

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

För att försöka se ur ett mer realistisk syn.

Jag skulle inte sluta jobba. Fatta vad tråkig vardag. Då måste man verkligen ha ett par (eller fler) fritidsintressen man BRINNER för, som aldrig går att trötta ut sig på. Säkert skitkul i början, tills man börjar fatta att man har på tok för mycket dötid över. Jag hade nog startat eget företag inom något, mest för skojs skull. Behöver inte vara vinstdrivande, plus minus noll duger bra.

Bygga egen villa/rusta upp äldre kåk med lyx. En stor och fin tomt, hav/sjöutsikt har jag inget emot. Jag tror jag skulle bo kvar i Sverige, men inget hindrar mig från att resa hur mycket jag vill.

Sen för att gå ner på mindre detaljer. Ny dator (:D), inreda en fet hemmabio etc etc. Byta ut diverse inventarier.

Ny bil, vilken modell vet jag inte. Förmodligen två bilar kanske. En fräsch lyxvariant, en mer varddaglig bruksbil.

Och med såna stora summor pengar skulle jag säkert skänka en liten del till välgörande ändamål, samt till familjen självklart.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Robbaz: Språklektion vore en bra investering för din del.

Ähhh skulle hyrt en person som ska prata och skriva för mig
*edit, eller som kan prata och skriva åt mig?

Eller ja...

Permalänk
Medlem

1. Jag skulle investera alla pengarna i valutatransfereringar och se USA gå på knäna, efter att jag jobbat med transfereringarna några år.
2. Sen skulle minsan resten av världen få >:D
3. Sen skulle jag avskaffa valuta, bara för att se vad som händer.
4. Sen skulle jag nog bara leka apa och knulla runt

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
1# Flyttat till L.A och våldtagigt kändisar. Get några fula killar som tror dom e nått på flabben ochså.

2# Invisterart i en egen arme av gerilla soldater och liknade.

3# Skaffat makt och ett eget land med min arme.

4# Styrt mitt land med järnhand.

5# Petat mig i näsan.

Hur gammal är du? 11?

100 miljarder är ju rena fantasisumman.. Det skulle göra dig till en av de 20-30 rikaste männen i världen. 10-20 miljoner räcker för att vara helt ekonomiskt oberoende resten av sitt liv.. och det är vadå, 0,01% av 100 miljarder. Jag skulle nog lagt iaf en 10 miljarder på AIK, de skulle kunna investera i vilka spelare som helst och etablera sig som en toppklubb i europa. Skulle utan att blinka ge ett par miljarder var till min familj och vänner.

Tror dock inte att livet skulle bli så roligt om man plötsligt fick sådana enorma tillgångar. Tror inte man skulle uppskatta något alls på samma sätt som innan. Däremot tror jag ingen skulle tacka nej till det... Jag vet inte, kanske är en bra idé att skänka bort pengarna trots allt.

edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Enkelt.

1. Ge AIK 5 miljarder.
2. Köpa värsta lägenheten i Solna med utsikt över Råsunda.
3. Leva livet utan något bekymmer om ekonomin.

1. Varför bara 5 miljarder?
2. Kul att ha utsikt över ett bostadsområde....

jag skulle köpt en fotbollsarena åt AIK!

Permalänk
Medlem

Skänt pengar och köpt aktier i Scania ofc.

Permalänk
Korsordsguru

Alternativ 1:
All in på Freedom Ship. De behöver 75 miljarder SEK på ett ungefär. Sedan lär 25 miljarder gå till oförutsedda utgifter.

Alternativ 2:

Sätta in allt banken och leva ett härligt liv på räntan. Med ett härligt liv menar jag först och främst främja min diverse hobbies, men självklart skaffa bostäder på en massa ställen. Besöka i princip vartenda vettiga land i världen. Sedan under livets gång investera i diverse saker som jag tycker verkar roligt och bra för världen. Som någon tidigare sa så t.ex. försöka främja sekulariseringen i samhället, eller starta lite skolor jag tycker saknas.

Skulle kunna tänka mig att investera i forskning för cancer, AIDS och andra dödliga sjukdomar. Men inte förns jag har mutat samtliga länder till befolkningskontroll (lär inte gå med 100 miljarder dock). Vi behöver inte fler människor på jorden. Men de som lever bör göra det bättre. Antagligen skulle jag se till att avbefolka hela afrika. Med det menar jag inte döda dem utan flytta dem till grönare områden. Afrika känns lite väl dödsdömt. Det enda som går att leva på där är väl i princip diamantgruvor och turism? Tror inte riktigt på att odla växter i afrika med "global warming" runt hörnet.

Vad jag inte skulle göra är att investera i sunkiga idrottsklubbar.

aegon: Visst är 100 miljarder rena fantasisumman men ändå ingeting om man har storslagna planer för många projekt.

Edit: Ser att Freedom Ships hemsida har i princip noll innehåll just nu tyvärr. Ska fixa upp en dokumentär till Google video...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1. Köpa en stor ö där jag kan bygga mitt paradis. Ett mansion, med den senaste tekniken, pool, överbetalt tjänstefolk osv.
2. Ge allt min flickvän, som jag tidigare inte kunnat ge henne.
3. Köpt en hus till var och en i min kärnfamilj, med tillhörande bilar och annat smått och gott. Kanske en ny motorcykel till mamma. Samt ge alla i familjen lite pengar.
4. Ge pengar och prylar till alla i släkten.
5. Investera i en bra idé eller ett företag, kanske starta något själv.
6. Starta diverse stipendier, för studenter osv.
7. Starta diverse ungdomsaktiviteter, köpa pingisbord eller vad fan som helst.
8. Skänka pengar till olika hjälporganisationer, samt verkligen åka med pengarna och se till så att barnhem och annat nyttigt verkligen blir byggt osv.
EDIT: 9. Invesera pengar i massa forskning mot diverse sjukdomar, främst Alzheimers.

Ytterliggare skulle jag nog göra som OskarOO, köpa Aftonbladet och annat strunt för att köra det i marken.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Gått till banken och frågat om de kunde växla till vår nuvarande valuta "SEK" eftersom vi slutade använda riksdaler 1873 i det här landet.

Sen så skulle jag nog donera en jävla massa till svenskundervisningen i skolorna. Så att framtidens utexaminerade elever inte stavar lika illa som majoriteten här.

Köpa upp Frölunda Indians, och gå in på isen, i sista avgörande matchen i slutspelet, och försöka avgöra.

Sen köpa så mycket aktier i Microsoft, så jag får sitta med på styrelsemöten, och köra skiten i botten.

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk
Medlem

1# Köpt en sjö.
2# Byggt om min sjö så den såg ut som havet i tropiska land, blått vatten med vit strandbotten
3# Byggt en större ö i(på?) min sjö
4# Byggt ett inte allt för stort hus, till mig.
5# Buggt ett hus till min syster, enligt hennes krav
6# -||- mor och far, enligt deras krav
7# Skickat självmordsbombare som kunde döda alla som visste om min förmögenhet. så att folk inte försöker råna/döda mig.
8# lagt undan 10Miljarder till mig, 5miljarder till mor/far och 5miljarder till syster
9# Resterande pengar efter detta skulle fördelas till swecare så de kunde köpa bostäder runt min ö och skydda mig.
10# Gett 1miljard till Oskar000 så att han skulle sätta tillbaka sin julavatar.

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Ge släkt pengar. Köpa mig en Mustang Fastback från -67/68

Trimmat Corradon

Sagt upp mig på jobbet (inte för att slöa utan för jag är trött på det) och söka något annat eller jobba halvtid.

Ja sen vet jag faktist inte :S

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Något måste man ju göra... sätter upp en massa microlån i massor utav u-länder. Skulle skaffa mig ett roligt jobb, så jag slipper bry mig om att bli pank. Köpa det jag vill ha, donera till forskning.

Permalänk

Försökt göra nåt åt överbefolkningen i världen.
För att göra nåt vettigt alltså, annars skulle jag nog mest tagit det lugnt och köpt massa saker.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dinosaurs will die

Permalänk
Medlem

1: Köpa villor till alla i min släkt ( ca 16st )
2: Köpa en bil till alla ( ca 16st, ferrari eller det får kosta max 1miljon )
3: köpa Microsoft och sparka Mr. Gates
4: Köpa Jennifer Aniston
5: Köpa Nelly Furtado
6: Njuta av pengarna
7: Köpa den bsa utbildningen man kan få för pengar

Edit: 2 extra

Permalänk
Medlem

Köpt något kul fotbolls lag. Typ BPs (?)A-lag. Sedan köpa massa roliga super spelare från europa för några miljarder och sedan satsa på att vinna champions league. "BrommaPojkarna vann över Chelsea i finalen ..." kul.

Permalänk
Medlem

Först skulle jag köpa en massa lyxprylar jag gillar såsom den snabbast tänkbara datorn med det fetaste grafikkortet i världen och låta världens bästa överklockare trimma det till max.
Sedan skulle jag uppdatera den så fort det kom ut någon komponent som var bättre än det jag har.

Denna dator skulle stå i en gigantisk luftig och ljus lyxvilla ritad av världens främsta arkiteker. Till detta skulle höra en enorm grönskande trädgård med havsutsikt.
Denna trädgård skulle skötas av en arme lättklädda sköna damer som också skulle hålla mig sällskap senare i villans jacuzzi och bastuområde.

Några trevliga ferraribilar med privatchaufför vore inte helt fel heller till detta.

Förutom detta skulle jag nog fortsätta att leva ganska mycket som jag gör nu. Är för intresserad och engagerad i mitt jobb för att bara sluta med det.
Däremot skulle jag nog känna mig mer avslappnad och jag skulle nog välja mycket mer av egen vilja vad jag skulle koncentrera mig på.

Är för snål för att ge bort så mycket, men till familj och vänner skulle jag nog bjussa en hel del.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon

1. Varför bara 5 miljarder?
2. Kul att ha utsikt över ett bostadsområde....

jag skulle köpt en fotbollsarena åt AIK!

1. Det räcker.

2. Ja, en av lägenheterna/husen som jag skulle ha!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
[B]
Några trevliga ferraribilar med privatchaufför vore inte helt fel heller till detta.

/B]

Jag hade betalat alla pengarna jag skulle ha för att få dig att inse att man inte har chaufför till en ferrari.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Jag hade betalat alla pengarna jag skulle ha för att få dig att inse att man inte har chaufför till en ferrari.

Haha, reagerade också på det. Men en butler vore inte fel, som fick agera fyllechaffis. Fast nej, aldrig att jag skulle välja den vägen. Men samtidigt hade det fan varit kul, om butlern har samma humor som i de flesta sitcoms. Då skulle jag retas med honom hela dagarna. Och när man är extra slö och har tråkigt.. slänger ett äppelskrutt över axeln ner på golvet, med en 100-kronorssedel instoppad i kärnhuset.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

hahahaha chaufför till Ferarri, den var skön!

Permalänk
Avstängd

Köpt stora lyxlägenheter runt om i världen. Eget jetplan så jag kan färdas mellan ställena. Sen extremaste datorn med allt det värsta, eller varför inte en extrem dator i varje lägenhet. Sen ska varje lägenhet ha jacuzzi (eller hur fan det stavas), bastu m.m.
Sen många fina bilar och motorcyklar. Sen så skulle jag skaffa legosoldater, som jag låter röjja lite varstans för kul skull. Alla ska klä sig i fina uniformer och vara rakade, alla ska också ha fina ak47. Kul att se vad polisen i sverige gör åt mina legosoldater som röjjer mitt i stockholm...
Sen måste jag ha helikopter också, en attackhelikopter från forna sovjet i gott skick, kan vara kul och leka lite bf ibland

Sen så skulle jag sponsra alla länder jag gillar, dock inte rika länder.
Sen så skulle jag köpa egna tunnelbanevagnar, osv. osv.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se