Permalänk
Medlem

Ja, ja, chauffören kunde ju vara en av de lättklädda damerna som också skötte trädgården...Någon gammal surgubbe vill man ju inte ha..

Vill ogärna anstränga mig med att köra, men ändå glassa omkring i en skön bil

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Den enda logiska handlingsplanen vid händelse av plötsliga 100 miljarder:
1: köpa upp området runt Ullevi
2: bygga en mycket hög kulle där.
3: döpa om kullen till tomtebacken.
4: bygga en sån här för att lägga resten av pengarna i:

5: ...
6: profit!

Permalänk
Medlem

Re: Om du vann 100 MILJARDER...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
5. Skaffa lägenhet i Sthlm med värsta hemmabio utrustning, monsterdator osv...

Du har vunnit 100 MILJARDER, och du vill bo i stockholm?!?

New York, Karibien, Sydeuropa, Sydostasien - and so on - finns inte med på kartan eller? Kanske för varmt där..

Permalänk

jag hadde byggt norrbotniabanan som inte verkar bli av tyvärr
samt startat ett eget tågbolag, där dom anstälda ska bli väldigt bra behandlade

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Köpt M$ å sett till att de gjort allt de misslyckats med hittils. Ja.... det är iallafall en början.

Permalänk
Medlem

Hmm.. köpt upp hela Stockholm och byggt om det till en enda stor grusplan kanske?

För 100 miljarder så lär jag vara ekonomiskt oberonde i hela mitt liv liksom min barnbarns barnbarn.
Skulle antagligen bli less på det mesta eftersom ingenting skulle vara någon utmaning att få.
Vill jag har något nytt så är det bara att köpa det.

Men innan det så skulle jag säkert skaffat mig ett hus eller två på lite olika ställen i världen.
Köpt allt onödigt man kan och skaffat mig en enorm bilsamling.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Så mycket fantasiskitsnack här att det inte är klokt... Finns det inga fler som vill ponera en seriös vinst?

Liksom, köpa alla folks cyklar och måla dom bruna för att sen göra ett eget tv-program om dom är inte kul. Aja, bevisar att omröstningen om swecmedlemmarnas ålder inte stämmer. 13-17 år hade vunnit i så fall.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheLayer
2: Köpa en bil till alla ( ca 16st, ferrari eller det får kosta max 1miljon )

Snåljåp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Så mycket fantasiskitsnack här att det inte är klokt... Finns det inga fler som vill ponera en seriös vinst?

Liksom, köpa alla folks cyklar och måla dom bruna för att sen göra ett eget tv-program om dom är inte kul. Aja, bevisar att omröstningen om swecmedlemmarnas ålder inte stämmer. 13-17 år hade vunnit i så fall.

Du skulle vilja ha ännu mer pengar?
Sätt in dom på banken och se dom växa med 3.6% varje år.
Inte så stor skillnad mellan 100 och 110 miljarder.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
1. Det räcker.

2. Ja, en av lägenheterna/husen som jag skulle ha!

Jag menar att Råsunda rivs snart.

Dessutom räcker 5 miljarder inte så långt. Tänk Beckhams lön t.ex. 1.7 miljarder över ett par år eller vad är det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Jag menar att Råsunda rivs snart.

Dessutom räcker 5 miljarder inte så långt. Tänk Beckhams lön t.ex. 1.7 miljarder över ett par år eller vad är det?

Jo, men Beckham är väl en av de dyraste spelarna som finns och dessutom spelar han väl i USA nu och får hur jävla mycket som helst för att spela för nåt skräplag...?

Och ja, jag vet att Råsunda rivs snart men då är det bara köpa ny lägenhet vid nya arenan.

Permalänk
Medlem

skulle nog byggt ett rymdskepp och lämnat den här förbannade stenhögen.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Haha, reagerade också på det. Men en butler vore inte fel, som fick agera fyllechaffis. Fast nej, aldrig att jag skulle välja den vägen. Men samtidigt hade det fan varit kul, om butlern har samma humor som i de flesta sitcoms. Då skulle jag retas med honom hela dagarna. Och när man är extra slö och har tråkigt.. slänger ett äppelskrutt över axeln ner på golvet, med en 100-kronorssedel instoppad i kärnhuset.

För fyllekörning så öppnar man ett taxibolag som har fullutrustade Vw Multivans så åker man gratis och kanske tjänar pengar på kuppen om det går bra

Permalänk
Medlem

Jag skulle bli deppig. Jag skulle köpa mig någon varm ö, bygga ett hus och sätta mig och deppa i.

Det är för mycket pengar, det finns liksom inga som helst gränser. Det är mycket roligare att fundera på vad man hade gjort om man fårr 10 eller 20 miljoner. Då får man ju tänka lite och inte bara "allt man vill ha".

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

100 Miljarder.. mycket pengar det... Jag hade nog:

- Köpt VIA och SiS och slagit ihop företagen. Sen hade jag pumpat in 30 miljarder i företaget.

- Byggt ett lagom stor hus med all hemelktronik jag någonsin velat ha.

- Köpt en lägenhet i Akiba

Permalänk
Medlem

Jag skulle börja med att säga upp min lägenhet och köpa en ny fin i stan. Sedan skulle jag jävlas som fan med min granne under mig och när jag blir dömd för hemfridsbrott skulle jag bara garva framför ögonen på henne och betala böterna kontant.

Sen skulle jag leva livet, ge pengar till min släkt, be alla gamla kompisar som aldrig pratar med mig dra åt helvete när dom ringer och vill bli värsta polaren igen samt skänka en rejäl slant till Cancerforskning och Rädda barnen.

Permalänk

Skulle rykt på axlarna och varit förbannad att vi inte använder riksdaler i sverige längre.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Jag skulle bygga ett fett jävla slott på ett berg. Vallgrav och hela skitet.
Sen skulle jag köpa upp Aftonbladet och döpt om tidningen till Våld&Lögn.

Linda Skugge skulle skjutas också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Skulle rykt på axlarna och varit förbannad att vi inte använder riksdaler i sverige längre.

Man kan säga riksdaler om kronor, iaf enligt svenska akademins ordbok...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Köpt Djibouti, och där skapat ett hemligt underjordiskt labb där jag klonar fram en armé av genetiskt manipulerade super människor.
Och sen massa tanks och dator styrda attack plan.

Med detta hade jag sen smått börjat ta över Afrika. För att sen fortsätta in Europa och Asien. Funderar på att låta nordamerika vara så att det pågår ett ständigt krig, då kan man styra folket bättre med hjälp av militären.

Du tittar för mycket på Smallville:P

Själv hade jag nog köpt ett fint hus på varje ställe som jag skulle kunna tänka mig resa till.
Leka lite runt i världen.
Skaffa mig några bodyguards.
Ha feta fester.
Kölpa lite specialdesignade bilar.
Väldigt stor Yacht.
Ja kommer ju egentligen inte så långt på 100 miljarder om man börjar spendera hårt. Dock skulle jag nog haft ett rätt skönt liv med paraplydrinkar och mycket flickor:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

I min vanliga gamla stil så hade jag förmodligen inte klarat av ta hand om pengarna, så de hade väl åkt nånstans, typ en massa universitet i behov av pengar, Läkare utan gränser, typ sånt....

Det där var väl "stora" ambitioner? Hehe....
Seriöst dock, mina syskon hade fått det mesta av pengarna.

Visa signatur

Jag är född 1991. Jag älskar att skratta.
Har Aspergers syndrom. (surprise surprise!)
Mannen på bilden har fått sig en släng av Cheerios... URP!

Permalänk
Medlem

Till en början skulle jag nog köpa massa saker till mig själv och släkt. Sen ge bort pengar till rymdforskning.

Tillslut skulle jag nog tröttna på att kunna få allt jag pekar på. Ingen utmaning eller nått att kämpa för kvar. Så då skulle jag köpa upp massa bolag och göra så att världsekonomin krashar. Starta ett nytt världskrig kanske skulle vara nått, ifall jag får riktigt tråkigt. (Ja, jag är allmänt evil)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Du skulle vilja ha ännu mer pengar?
Sätt in dom på banken och se dom växa med 3.6% varje år.
Inte så stor skillnad mellan 100 och 110 miljarder.

Vad fick du den idén ifrån, och citerade du verkligen rätt inlägg? Förstod inte, men nu börjar jag visserligen bli trött.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Tipps om liknande tråd om du diggar denna ;P

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=70869...

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Förutsatt att jag skulle har råd med detta så skulle jag:
- Köpt mig en egen ö i karibien (beroende på pris)
- Startat mitt företag
- Köp en fullutrustad bil, som jag kan använda i många år
- Ge 1 miljard kr till varje person i min familj (pappa, mamma och bröder... och katten?)
- Leka lite med pengarna o köpa diverse hemelektronik.
- Köpa en lägenhet i New York

Hm... annars vet jag inte... glass?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Så mycket fantasiskitsnack här att det inte är klokt... Finns det inga fler som vill ponera en seriös vinst?

Liksom, köpa alla folks cyklar och måla dom bruna för att sen göra ett eget tv-program om dom är inte kul. Aja, bevisar att omröstningen om swecmedlemmarnas ålder inte stämmer. 13-17 år hade vunnit i så fall.

Eller så är inte alla 20+ lika gubbig som du verkar vara^^.

Edit: gubbig inte gubbiga

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

för 100 miljarder skulle jag nog först köpt det jag vill ha

skaffa körkort å bil

massa roliga prylar osv

aldrig jobba

leva livet

å sen skänka pengar till forskning inom diabetes(nya medeciner)

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Köpt M$ å sett till att de gjort allt de misslyckats med hittils. Ja.... det är iallafall en början.

Du får betala bra mycket mer än 100 miljarder för microsoft.

Jag skulle bara göra vad jag kände för, ta en dag i taget och inte bry mig om så mycket annat.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Du får betala bra mycket mer än 100 miljarder för microsoft.

Jag skulle bara göra vad jag kände för, ta en dag i taget och inte bry mig om så mycket annat.

Man kan köpa upp en otroligt stor mängd aktier, via detta kan man sedan ställa stora krav på företaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Eller så är inte alla 20+ lika gubbig som du verkar vara^^.

Edit: gubbig inte gubbiga

Eller inte. Skulle säga tvärtom, här har blivit rena lunarstorm.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower