Dvd/CD läsare för Gamecube (denhär modden kommer bli TEH 5h1t!)

Permalänk

Dvd/CD läsare för Gamecube (denhär modden kommer bli TEH 5h1t!)

Hej, jag håller på med en asfet moddning (asfet=överdrift men ändå).
För att fortskrida till verket så ska jag göra mig kortfattad. Jag behöver en "vanlig dvd-läsare"/cd till min gamecube istället för att den öppnar sig uppåt. Förstår ni?

Någon som vet om det är möjligt att fixa?

OM det går, så ska jag sedan beskriva för er om min moddning

MVH

Visa signatur

Intel Q6600, XFX 780i, 2x2gb OCZ SLi, 1700GB, XFX 8800gt, Cosmos1000, cooltek600w

Permalänk
Avstängd

jadu, först måste du veta vad det är för anslutning till den nuvarande lösningen. Sen måste du hitta en adapter så du kan koppla in IDE eller SATA-gränssnitt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Har hittat att nintendo gjorde en konsoll med/åt Panasonic, kallad Panasonic Q. det var en "fancy verision" av GameCube med DVDläsare, dvs någon form av "swoop out" som jag letar efter. Jag har suttit i 3h och letat efter vad dendär dvdläsaren kan heta så man kanske kan köpa en till denhär. HITTAR INGENTING mer än att den heter nått med: "Matsushita" som även har gjort den vanliga läsaren till GameCube,,,

EDIT: Matsushita=Panasonic
"GC10" Verkas vara något slags produktnamn för Panasonic Q. Fast jag kan inte fastställa vad dvd-läsaren heter :F

Visa signatur

Intel Q6600, XFX 780i, 2x2gb OCZ SLi, 1700GB, XFX 8800gt, Cosmos1000, cooltek600w

Permalänk
Medlem

Jag har läst igenom tråden flera gånger. Fattar fortfarande inte riktigt vad du vill.

Visa signatur

roflcopter

Permalänk
Medlem

han vill stoppa in en annan cd-läsare i sin gamecube bara..

och varför vill du köpa en begagnad 3.0a för? finns ju o köpa i affärerna..
tex http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097443

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Detta är en bild på GC:ens moderkort, som du ser är vi den svarta kontakten upp till vänster. Jag tycker det ser ut att vara en sådan kontakt som bärbara datorer använder sig av med sina tunna DVD-spelare.

Det kan hända att du får bygga en liten adapter ifall du vill köra med en fet DVD-spelare som egentligen ska vara till en stationär dator.

Bilden:
http://www.oratan.com/projects/images/gcn_03.jpg

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
han vill stoppa in en annan cd-läsare i sin gamecube bara..

och varför vill du köpa en begagnad 3.0a för? finns ju o köpa i affärerna..
tex http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097443

begagnad 3.0a? vad ska jag med en mus till?:S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chaos_maniac
Detta är en bild på GC:ens moderkort, som du ser är vi den svarta kontakten upp till vänster. Jag tycker det ser ut att vara en sådan kontakt som bärbara datorer använder sig av med sina tunna DVD-spelare.

Det kan hända att du får bygga en liten adapter ifall du vill köra med en fet DVD-spelare som egentligen ska vara till en stationär dator.

Bilden:
http://www.oratan.com/projects/images/gcn_03.jpg

ja faktiskt de har du rätt i! men frågan är ju ifall läsaren man kopplar in kan läsa gamecubespelen, har för mig att dom spelar spelen tvärtom, dvs utifrån in istället för som vanliga spel, spåren=inifrån och ut.. :F

Visa signatur

Permalänk
Medlem

han menade den personen som skrev över... han har en signatur....

Permalänk

jaha där ser man

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att Gamecube spelen spelas "tvärtom" är en myt. Myten har funnits till ett flertal konsoller vad jag minns vilket tillverka troligtvis säger för att folk inte ska försöka piratkopiera spel

Låter som en intressant idé Har haxxat och lött och brännt och allt vad det är nu för att få det att fungera bättre fick in ett chip, men cuben har ju så svårt att läsa brända DVD. Vore cool att se om du fick igång det med en standardläsare...