Microsoft Sidewinder Mouse

Permalänk
Medlem

Vid närmare eftertanke liknar den lite skeppen i Star Trek eller Wing Commander, fast då en bullig variant. Den brunaaktiga färgen ser ut att vara exakt likadan som på en värdelös joypad som jag köpte för 50:- på ett stort varuhus i stan. Musen är annars grymt prisvärd. Gissar att de kommer släppa en senare version på den här så småningom och då kanske det är en annan färgställning.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Fattar verkligen inte att alla tycker den är så ful...

Dom flesta möss nu för tiden ser så otroligt plastiga och "alien-aktiga" ut.

Jag håller med till 100%, jag tycker att den är helt underbar. Min mx518 (?) mus börjar blir väldigt sliten och denna MS mus är definitivt en mus jag kan tänka mig.

Jag känner igen detta snack om storleken sedan tidigare. Gör inte ni det? När mx500 (?) kom så klagade i stort sätt Alla på att den var för stor. Men när folk testade den och började använda den så upptäckte folk att den inte var för stor. Snarare tvärt om tycker jag.

Ge musen en chans

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem

Ju mer jag tittar på den, desto mer gillar jag utseendet.

Dock så klarar jag mig med vilken mus som helst. Just nu använder jag en standard kulmus utan scroll från ~97. Den är så skön att hålla i.

Permalänk
Avstängd

Öhh? En mus för 600 med .... sladd? Jag kan förstå att en 49 kr-mus (som säkert fungerar utmärkt) har sladd, men en "högprestandamus" för 600 spänn?

Är det något jag missat eller är det något som alla andra missat?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Finns ingen trådlös teknik som är 100% fördröjningsfri MBY
Alla "gamer-möss" som "menar allvar" är sladdburna, all fördröjning är dålig fördröjning

En logitech G9 kostar 999 kr och har sladd den med

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

G9 finns för ~700 kr och är jävligt fin =D dvs G9 vs Sidewinder 2-0

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
G9 finns för ~700 kr och är jävligt fin =D dvs G9 vs Sidewinder 2-0

Sidewinder finns för ca 550 kr och är finare, 2-0
Den verkar även ha fler knappar och dessutom en makrofunktion.

Känns mer som 5-0 till Sidewinder

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Öhh? En mus för 600 med .... sladd? Jag kan förstå att en 49 kr-mus (som säkert fungerar utmärkt) har sladd, men en "högprestandamus" för 600 spänn?

Rör inte en trådlös mus av tre orsaker.

1, den måste laddas.
2, dom känns ofta inte 100% perfekta.
3, jag märker inte av sladden på något sätt på en trådmus, varför då trådlös?
4, kul om strömmen blir dålig när man inte vill.

Oj, det blev 4.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Rör inte en trådlös mus av tre orsaker.

1, den måste laddas.
2, dom känns ofta inte 100% perfekta.
3, jag märker inte av sladden på något sätt på en trådmus, varför då trådlös?
4, kul om strömmen blir dålig när man inte vill.

Oj, det blev 4.

Smaken är som baken!

Här har du en trådlös som har batteri indikation.
Driv med ett AA så det är bara att byta och köra.
Den jag har når över 10meter.
Den här känns 100% perfekt till skillnad på många med kabel.

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID...

Så min fråga till dig är. Varför vara bunden när man kan var a fri som en fågel?

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkages
Smaken är som baken!

Här har du en trådlös som har batteri indikation.
Driv med ett AA så det är bara att byta och köra.
Den jag har når över 10meter.
Den här känns 100% perfekt till skillnad på många med kabel.

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID...

Så min fråga till dig är. Varför vara bunden när man kan var a fri som en fågel?

För att citera Sgt. Stinger

"Finns ingen trådlös teknik som är 100% fördröjningsfri MBY
Alla "gamer-möss" som "menar allvar" är sladdburna, all fördröjning är dålig fördröjning"

Där har du svar på frågan. Om man sen nöjer sig med sämre så kan man ju köpa en trådlös.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

den ser fan ut att komma direkt ur star wars :/

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Avstängd

Aha, jag missade att det var en leksaksmus...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Aha, jag missade att det var en leksaksmus...

Om du menar leksaksmus = gamermus så ja; men då måste du också ha skippat att läsa testet och gått direkt till kommentarerna.

För övrigt, är det någon mer än jag som tycker att den är oväntad billig för att vara en nyhet? Nu tittar jag bara på dustinhome, men både G9 (logitechs nya gamermus) och G5 är dyrare än dennna. G9an är ju 200 kr dyrare, men den är å andra sidan kanske också 200 kronor bättre med högre DPI, utbytbart skal osv.

Permalänk
Medlem

Angående vikter i möss...

Jag tycker det var suveränt att jag själv kunde ploppa in vikter tills jag tyckte den hade en vikt som passade mig. Det blev liksom rätt tyngd i musen när jag skulle dra runt den.

För lätt och rörelserna blev fladdriga och ryckiga. För tungt och...ja, det kändes som att släpa runt musen.

MEN, sedan jag väll hittat rätt har jag inte ändrat på vikterna någongång.

Så jag ser det inte som direkt nördigt, mer som en fråga om ergonomi. Ungefär som att kunna ställa in din bilstol så du får en skön körstälning. Man gör det en gång sen är man vanligtvis klar.

Angående musen som recenserades...den ser ful ut, den saken är klar. Men den viktigaste egenskapen är om den känns skön, då kan man förlåta mycket gällande utseendet!

/SSB

Permalänk
Medlem

Urgh Hideous!

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är Otroligt snygg. sitter och funderar på om ajg ska byta ut min gammla mx518..
Det lutar nästan mot det faktist!

Permalänk
Medlem

Det är en fördröjning även om man har sladd.

Microsoft just got no taste....and i mean that the small way. Visst man kan säga att bruksprylar inte skall vara snygga men varför bryr man sig om estetiken hos någonting då?

Det där med vikter är också rubbat. Människan är fantastisk på att anpassa sig, det är lite överdådigt att tro att ens egna behov är så specifika gentemot resten av mänskligheten så man behöver specialanpassa sin mus, kom igen. När jag var gamer på min tid så var det inte snack om olika möss, man hade standardmus, gärna kula eftersom dåtidens optiska möss var fruktansvärt dåliga.

Jag var bara tvungen att klaga lite.

Visa signatur

Björn

Permalänk
Medlem

Hm, macro-programvaran borde kunna modifieras och användas till andra möss också väl?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk

Det kan du nog ta och glömma.
MS gillar inte öppen sås så det där kan du bara fantisera om, fast tekniskt sett så går det ju så klart.
Du har nog bättre tur om du kollar runt lite efter öppna projekt som är dedicerade uppgiften.
Här är en bra början:
http://sourceforge.net/search/?type_of_search=soft&words=mouse+macro

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alopex
Jahapp men vad ska man ha för mus till WoW och photoshop da? Är jag helt ute och cycklar med min Logitech G7a?

Ritbräde till det senare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag håller med, rent stilmässigt tycker jag den är mer än ok, den är riktigt nice. Det enda jag stör mig på är att de valde brunt runt scrollen o.s.v. Det är ju den hemskaste färg som finns. Men utöver det så tycker jag den är sexig

Det kanske skall se ut som träinlägg?

Citat:

Som sagt, folk är väl vana med att de trådlösa buggar på olika sätt, som kass eller seg rörelse o dylikt, jag har ingen aning om hur allvarligt det är nuförtiden dock.

Permalänk
Medlem

Hjälp! Ser ju ut som en sån där MechWarrior :O, fäller ut grejjer på sidorna med mera... Kan säkert bygga om den och ha den som MechWarrior "docka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Okay... jag forumlerar om frågan

Är det bara jag som tycker att man kan lägga vikter i sin datormus är lite.... töntigt/nördigt.

nåväl, jag nöjer mig med min nästan helt nyinköpta MX518, tror inte att jag blir en bättre spelare för jag har vikter i min datormus^^

Själv använder jag också en MX 518. Jag tycker den är nästan lite för tung som den är. Jag gillar lätta möss, ogillar trådlösa just därför att de oftast är så tunga. Att lägga in extra vikter förstår jag mig inte på. Musen glider ju sämre ju mer den väger och är dessutom jobbig att lyfta. Med 4000dpi behöver man kanske inte lyfta så ofta däremot

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Ett rymdskepp från 1982 kommer lastat! Med vadå? Bajsbruna detaljer!

Permalänk
Avstängd

ser rätt billigt ut... och hur många kommer använda displayen??

“Microsoft and Logitech really need to get their shit together, they seem to be getting too caught up in having the most features and not really making a solid gaming mouse in my opinion. It’s not like they are far off, they just are going a bit too far really I think.”

http://blog.razerzone.com/2007/08/31/the-attack-of-the-40-foo...

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
Själv använder jag också en MX 518. Jag tycker den är nästan lite för tung som den är. Jag gillar lätta möss, ogillar trådlösa just därför att de oftast är så tunga. Att lägga in extra vikter förstår jag mig inte på. Musen glider ju sämre ju mer den väger och är dessutom jobbig att lyfta. Med 4000dpi behöver man kanske inte lyfta så ofta däremot

Hey, Mr girly-man! Time to PUMP!!

Så himla jobbigt är det ju inte. Vissa inlägg får det ju att låta som att vikten är avgörande för ett köp. Själv tycker att rätt vikt kanske gör musen lite skönare om man är van vid en tyngre mus, men man anpassar sig ju.
Kort sagt: Vikt är inte av vikt

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Tycker den ser för jävlig ut tbh. IE 1.1 FTW <3

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

Tycker den ser riktigt snygg ut. Så jävla trist att alla möss ser likadana ut nuförtiden, skönt med lite nyskapande!

Man måste ju bara älska tumknapparna! Så jävla ballt gjort, ser så grymt gediget ut. Lite industri-gaming-känsla på nå sätt.

Ska känna på den och skaffa den om den ligger skönt i handen, utan tvekan!

Permalänk
Medlem

Grymt snygg mus, köper den om min mx518 går sönder.

Permalänk
Medlem

det här med dpi på musen förstår jag inte. Jag har 400, 800 och 2000dpi via snabbknappen på min G5:a. Använder jag 2000dpi så räcker det att jag blåser på musen så att markören flyger iväg. Använder jag 800dpi så är den fortfarande något för snabbt för mina behov. 400dpi är på tok för segt. Min gamla mus var en Logtech Optical som jag köpte i början av 2003 som jag tror var max 400dpi men inte fan var den så seg som 400dpi på G5:an. Viktmässigt var de lika tunga.

En annan sak är när jag ändrar mus-sensen i ett spel så får jag intrycket att om jag ökar från min nuvarande 3,0 till ex 8,0 så flyger markören skitsnabbt, ungefär som om jag ökade dpin till 2000. Jag undrar om att ändra sense i musinställningar i ett spel är detsamma som att ändra dpin on-the-fly på musen? I så fall kan man lika gärna ha en mus med 400dpi.

Jag vet att dpi står för dots per inches men jag ser ingen skillnad i upplösning på markören när jag ändrar på dpin och även om det inte ska va den upplösningen så borde högre upplösning innebära segare musmarkörröresle eftersom fler pixlar måste passeras i samma område(kvadrattum).

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Jag undrar om att ändra sense i musinställningar i ett spel är detsamma som att ändra dpin on-the-fly på musen? I så fall kan man lika gärna ha en mus med 400dpi.

Det har jag också undrat över, har ställt frågan på ett antal forum men inte kommit fram till ett ordentligt svar. På frågan om man behöver högre dpi eller inte, jag tror att det beror på vilken upplösning du befinner dig i. På min gamla monitor, 1280*1024, så räckte min MX510 med 800 dpi mer än väl, jag hade aldrig särskild hög sens i vare sig spel eller windows. Men nu när jag införskaffat mig en widesceen, 1680*1050, så har jag fått ställa upp sensen i både windows och i spel. I windows har jag näst högsta, i quakewars så har jag allra högst sens. Det är därför jag fick upp ögonen för att skaffa mig en ny mus. Och även om jag är nöjd med formen osv på min befintliga, så känns det lite tråkigt att köpa en mx518 eller en G5, som ju har precis samma form. Sidewindern (liksom G9) har startat ett nytt sätt att tänka på musform, även om sidewindern är lite mer extremare. Jag har chansat och köpt grisen i säcken, den kommer tidigast fredag nästa vecka så vi får se om man blir nöjd eller besviken