Permalänk

Nhl 08 - Ps3

Så har NHL 08 släppts

Tycker det är det bästa NHL som släppts från EA.
Skillsticksystemet funkar klockrent och alla gubbar rör sig naturligt.

Själv har man inte lärt sig alla kontroller än, så försvarsspelet blir lidande
Men målvaktsspelet är väldigt bra. Så det blir sällan tvåsiffrigt

Tänkte man kunde skapa en liga med Sweclockers medlemmar. Finns det intresse för det?

Sedan, ska man köra med NHL eller Elitserien, vad tycker ni?

Skriv upp erat PSNnamn om ni vill vara med.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Har inte skaffat NHL 08 än så jag har ett par frågor. Kan man köra online? Kör man isåfall var sitt lag eller kan man köra 5st i varje lag, så varje person styr en spelare.
Hur fungerar Skillsticksystemet, är det så att man styr klubban med höger/vänster styrspak?
Annorlunda jämfört med 07 om man bortser från vilka spelare som spelar i vilket lag osv.
Finns det inte något annat hockeyspel typ som Fifa mot Pro Evolution, är EAs hockeyspel bättre eller är det andra spelet bättre isåfall?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Finns det inte något annat hockeyspel typ som Fifa mot Pro Evolution, är EAs hockeyspel bättre eller är det andra spelet bättre isåfall?

2K Sports har en hockeyserie som heter NHL 2K(sätt in året här)... jag föredrar faktiskt den framför EA Sports lir. Vet inte riktigt varför jag gör det egentligen, men på tidigare versioner har det känts mer som riktig hockey...

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk

har faktiskt inte haft nöjet att skaffa detta spel än,men skaffa det ska jag.

nu har jag ej nån erfarenhet utav just detta,men är det möjligt att spela 7 spelare co-op?alltså 1 målvakt och resten utespelare?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jaså jag tyckte NHL 08 var skit

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Vad är det som är dåligt med spelet dÅ? Jag funderar ju att skaffa lite nya spel, har ju nhl2k07.. är nhl2008 bättre?

nhl2k8 skall tydligen ha ett nytt kontrollsystem, vilket inte fått så bra kritik på gamespot.com

Visa signatur

asus A8V, amd64 +3500 venice(CNPS9500), 1024mb ddr 3200, leaktek 6800GT 256 mb AGP(vf700-cu)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
har faktiskt inte haft nöjet att skaffa detta spel än,men skaffa det ska jag.

nu har jag ej nån erfarenhet utav just detta,men är det möjligt att spela 7 spelare co-op?alltså 1 målvakt och resten utespelare?

Nej det kan man inte. eftersom då skulle en spelare få vara i det andra laget eller dommare

Permalänk

NHLK8 är iallafall inget att vänta på, om kontrollsystemet är sämre än på 2k7 så är det bara att köpa nhl08, nhlk7 var mycket sämre än nhl 07.
Om någon undrar så har jag haft nhlk7 och lirat nhl 07 på xbox, och 08 verkar ännu bättre :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Har inte skaffat NHL 08 än så jag har ett par frågor. Kan man köra online? Kör man isåfall var sitt lag eller kan man köra 5st i varje lag, så varje person styr en spelare.
Hur fungerar Skillsticksystemet, är det så att man styr klubban med höger/vänster styrspak?
Annorlunda jämfört med 07 om man bortser från vilka spelare som spelar i vilket lag osv.
Finns det inte något annat hockeyspel typ som Fifa mot Pro Evolution, är EAs hockeyspel bättre eller är det andra spelet bättre isåfall?

Man kan skapa egna ligor, möta varandra som vanligt 1 vs 1 eller köra coop med upp till tre st i varje lag och sex spelare totalt. Har inte testat detta än dock.

Skillsticksystemet fungerar väldigt bra. Man styr spelaren med vänster och klubban med höger spak.

Annorlunda från 07 vet jag inte efter som jag aldrig spelat det.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Man kan skapa egna ligor, möta varandra som vanligt 1 vs 1 eller köra coop med upp till 6 st i varje lag. Har inte testat detta än dock.

så det går alltså?mycket intressant.
tror du man kan köra så på samma maskin eller måste man lira online?
hur många dosor kan ps3an klara av btw?hur många som helst?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

PS3an klarar 7st max på samma maskin.

Det borde ju gå att spela 7st offline med. Ser inte varför det inte skulle gå. Ska läsa lite i handboken som följde med spelet. Återkommer

EDIT:
Man kan köra upp till 3 mot 3 i multiplayer och max sju spelare offline om jag har fattat det hela rätt.

Offline, 1 - 7 spelare
Online, 2 - 6 spelare

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

nice:)
blir nog ett köp nu när lönen kommer:)
ser fram emot nya säsonger med detta spel,älskade det i 07.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
Nej det kan man inte. eftersom då skulle en spelare få vara i det andra laget eller dommare

Schysst att kunna spela som domare!
Värsta speliden, glida runt och bara dömma bort alla mål och ge folk utvisningar för att dom skjuter utanför.

Permalänk
Medlem

Ägnar ingen energi åt 07 då nhl 08 funkar grymt bra tycker jag. Haft en del sköna matcher online och att slölira några matcher offline e grymt. Speciellt då det finns så mkt sköna "moves" / dekes att lära sig.

Kolla in på youtube, denna e grym:
http://youtube.com/watch?v=opA9F0_iSC8

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

NHL 08 Regerar släng dig i väggen 2k8! inte kört så mycket än men det är det bästa hockeyspelet jag spelat någonsin

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc