Permalänk
Robot

HEPC.

Specs.
AMD 64 4000+ s.939
4x1gb Twinmos
7900gtx
300gb Maxtor Sata
Silverstone LC17B (har jag för mig)
Hiper 580w
Samsung W162C

Fungerar att spela upp 1080p i varjefall.

Besök albumet: HEPC. av [KIL]FarmoR

Permalänk
Avstängd

e detta din spel dator och så eller e det en server eller nått?

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Avstängd

e detta din spel dator och så eller e det en server eller nått?

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Avstängd

eller nu ser jag. det e din htpc va!

Visa signatur

Permalänk

snyggt bygge, funderar på ett liknande jag med!

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk

Riktigt saftig maskin du har där...!

Permalänk
Medlem

jag kan inte se vad som är så specielt med den??

Skulle det vara en Htpc så har han ju dödat lite utav tanken med den. Det ska ju vara tysta det är knappast den där.

den är mer som en liggande föråldrad speldator.
Jag tycker min är föråldrad.. Men den där bör prestera sämre än min.

Inga speciela moddar bara ett ihopp bygge 3P.

Permalänk
Medlem

Härligt, ser helt ok ut och 7900gtx är skitsnygg.

Permalänk
Avstängd

Vad andvänds den till?
Spel?
Du behöver ju inte ett 7900gtx i den, den värmer ju bara lådan.
Själv har jag ett X1300PRO i min MCE och det duger för HD uppspelning, spel kör jag ju på min statonära. Det är en heatpipe kylare instalerat orginal.
Det var nästan gratis, 300kr.

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk
Medlem

CPU-kylaren lär nog inte få tillräckligt med luft om den sitter så nära "taket" eller? Du ska ju iochförsig byta ut den så det blir nog bra ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
jag kan inte se vad som är så specielt med den??

Skulle det vara en Htpc så har han ju dödat lite utav tanken med den. Det ska ju vara tysta det är knappast den där.

den är mer som en liggande föråldrad speldator.
Jag tycker min är föråldrad.. Men den där bör prestera sämre än min.

Inga speciela moddar bara ett ihopp bygge 3P.

Är inget speciellt med den heller. Bara ett ihopbygge som sagt.
Bygget har kostat totalt 4tusen. inkl allt du ser. Så jag klagar inte över prestandan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ep_data
Vad andvänds den till?
Spel?
Du behöver ju inte ett 7900gtx i den, den värmer ju bara lådan.
Själv har jag ett X1300PRO i min MCE och det duger för HD uppspelning, spel kör jag ju på min statonära. Det är en heatpipe kylare instalerat orginal.
Det var nästan gratis, 300kr.

Mjo mitt kort kostade inte heller mycket. så. Sen värmen lär inte vara några problem ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chop'ya
CPU-kylaren lär nog inte få tillräckligt med luft om den sitter så nära "taket" eller? Du ska ju iochförsig byta ut den så det blir nog bra ändå.

Nja. Tillräckligt får den, men inte optimalt. Ska byta som sagt men den duger där så länge.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Avstängd

Vad har man en sådan dator till? du har ju inget tv kort i den.
Det har jag i min ett PVTV 2000I
Hur mycket kostade ditt graffe?

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk
Avstängd

Om du använder denna dator till htpc så fattar jag intevarför du har ett 580 w, 4 GB ram, och 7900gtx. Är det inte bättre och försöka sälja det och sedan skaffa lite sämre men ändån duger? Eller kanske du sätter inte den i din egna inte vet jag. Fattar inte varför man behöver så sjuttons bra grejer! Jag menar din htpc mot min vanliga spel,surf dator. Din vinner ju!
Htpc används väll bara till film musik bild och lite surf?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vad är det jag ser på första bilden? Ett gamalt grafikkort på bordet.

Min htpc har ett 400w nättagg och 2 gb ram, det räcker utmärkt, alla delar var nya utom chassit, egen moddat. Håla maskinen gick på typ 7000kr utav skärm och trådlöst minitangentbod.

Mitt graffe

Mitt tangentbord

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk
Avstängd

stilrent^^ såg först inte att det var ett liggande chassi som blev lite fundersam på monteringen av hdds/dvd.

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ep_data
Vad har man en sådan dator till? du har ju inget tv kort i den.
Det har jag i min ett PVTV 2000I
Hur mycket kostade ditt graffe?

Jag har burken till att spela spel och spela upp film och musik. Vet att det är lite overkill dock, men jag sålde min vanliga arbetsstation och fick ett xbox360. Så nu kan jag spela på den istället. Fast alltid kul att lira lite pc-spel.
Jag betalade 1500kr för ett grafikkortet, chassi, moderkort am2, 600w nätdel, pioneer dvd-brännare och 4st papst fläktar. Så du får själv räkna ut vad det kostade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av magic_shoot
Om du använder denna dator till htpc så fattar jag intevarför du har ett 580 w, 4 GB ram, och 7900gtx. Är det inte bättre och försöka sälja det och sedan skaffa lite sämre men ändån duger? Eller kanske du sätter inte den i din egna inte vet jag. Fattar inte varför man behöver så sjuttons bra grejer! Jag menar din htpc mot min vanliga spel,surf dator. Din vinner ju!
Htpc används väll bara till film musik bild och lite surf?

Spelar som sagt på den också, därav 7900GTX kortet. sen 4gb ram skadar ju inte direkt, hade det över så. Det är ju egentligen ingen burk jag har köpt allt på en gång och sen byggt ihop. Många delar är ju ifrån min vanliga dator. Som jag skrotade och sålde saker av.

Har stora planer på att fixa vattenkylning också.

Visa signatur

Permalänk

Vad kör du för operativsystem?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tom Brännström
Vad kör du för operativsystem?

Kör med xp pro.

Visa signatur

Permalänk