Klämma ur några extra fps ur Q2

Permalänk
Medlem

Klämma ur några extra fps ur Q2

Vad säger ni? Kan man krama ur lite mer prestanda med dessa godingarna?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

SLI ?:P

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

klart det är sli...voodoo2.. mums..

Permalänk
Avstängd

Yep, om det fungerar vilket det inte gör... måste vara av samma typ av voodoo2 kort, det ser ju en blind att dom inte är

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Yep, om det fungerar vilket det inte gör... måste vara av samma typ av voodoo2 kort, det ser ju en blind att dom inte är

Finns hackade drivisar, så no worries there. Bara minnesmängden är densamma om jag minns rätt.

Överklocka dem såklart

Permalänk
Medlem

äsch.. två pci-kort är onödigt.. bättre med två voodoo2 på samma pci-kort

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
äsch.. två pci-kort är onödigt.. bättre med två voodoo2 på samma pci-kort

Fanns det?

Jag minns den gamla goda tiden, hade två Voodoo2 i SLI! Mäktigt!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Finns inte två Voodoo2 kort i en PCI kort.

Sen överklockningen är en annan historia, orginal så har dom 95MHz eller lägre beroende på tillverkare.
MEN det absoluta max gränsen var 120 eller 125MHz sen var dom döda, vissa exemplar kunde dock klocka högre, inte mycket men något.

En bra bit efter att voodoo2 började glömmas bort kom en skit kort från PowerWR, Kyro... den skulle vara snabbare än Voodoo2, TNT2 och vara i samma klass som GF2.
Konstigt nog så var Voodoo2 fan mycket snabbare fast det var PCI mot AGP och Kyro hade 64MB, sen när man installera en spel fick man ladda ner en profil från PowerWRs sida för att få spelet att fungera nästan smärtfritt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Finns inte två Voodoo2 kort i en PCI kort.

Sen överklockningen är en annan historia, orginal så har dom 95MHz eller lägre beroende på tillverkare.
MEN det absoluta max gränsen var 120 eller 125MHz sen var dom döda, vissa exemplar kunde dock klocka högre, inte mycket men något.

En bra bit efter att voodoo2 började glömmas bort kom en skit kort från PowerWR, Kyro... den skulle vara snabbare än Voodoo2, TNT2 och vara i samma klass som GF2.
Konstigt nog så var Voodoo2 fan mycket snabbare fast det var PCI mot AGP och Kyro hade 64MB, sen när man installera en spel fick man ladda ner en profil från PowerWRs sida för att få spelet att fungera nästan smärtfritt

Då är väl det här fake:

http://www.sharkygames.com/hardware/quantum3d_x24/index.shtml