Permalänk
Robot

cold cathode skärm

hade inget o göra och har länge tyckt att min skärm sett lite tråkig ut. Så jag rotade runt bland grejerna och hittade laddare till nån sak (12 V 500 mA) ett lysrör och en lampknapp och började bygga

Besök albumet: cold cathode skärm av al0

Permalänk
Avstängd

altid kul !!frågan är bara hur bra det synns du får gärna ta en bild på hur det ser ut fördigt åxå , altså vid datorhörnan

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

nu ligger en bild uppe på hur de ser ut du var så snabb på o kolla så ja inte hann lägga upp alla ^^

Visa signatur

går det inte med våld, så går de med ännu mer våld!

Permalänk
Medlem

Coolt

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 3060 12GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 3 SSD + 2 HD, Aerocool 850W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro

Permalänk
Medlem

Hade nog blivit snyggare om du satt det under skärmen..

Permalänk
Medlem

tänkte sätta den typ i mitten så att de lös lite mer runt om. Men eftersom skärmjäveln är konformad på baksidan satt det inge bra o de såg ut som skit. Spela iofs ingen roll eftersom de inte syns framifrån men störde mig på de o satte de däruppe där de satt fast ordentligt o de ser mkt bättre ut irl än på bilden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså det är så skönt med backlight, brukar använda en vanlig bordslampa för att göra det. Mindre ansträngande när jag sitter vid datorn då när det är mörkt.

Fast detta såg mycket snyggare ut än min lampa

Permalänk
Medlem

fler bilder!! vill också fixa det där . riktigt fint

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk

disco data!

Permalänk
Medlem

coolt:)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

vad vill du ha bilder på för nåt joggaa?

Visa signatur

Permalänk

Har likdant skrivbord

dock har du en svajgrop mellan skrämen och tangentbordet? jag kan trycka hela skivan 2cmupp eller ner kan bero på att jag belastat min med
19"ctr
15" ctr tv
17" tft
sterio med cdspelare, radio, (en högtalare dubbla 10" tar upp mer än hela hyllan )
2 mindre högtalare.
4 lådor fyllda med olika kretskort till datorn mm, en låda med ca 25diskar i. o lite annat

hade något liknande. hade ett rött ccfl bakom min sterio lös fint igenom alla springor och upp mot väggen.
hade även 2 ccfl rör under bordet bakom de skivorna , lös rätt bra.

Dock jobbigt om man ska glo in i det som du gör nästan rätt bra mysfaktor annars inte

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

bästa databordet ja nånsin haft ( har haft en del )
det är inte så värst jobbigt o kolla in i ljuset för de lyser inte så jättestarkt så inget man tänker på när man sitter vi datan sen om man inte orkar me de så är de ju bara trycka på knappen så slipper man ju de

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har gjort något liknande men tyvär måste jag säga att din modd blev bättre

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

hur du gjorde allt . kopplingar .. bättre bilder !

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk
Medlem

liten beskrivning hur du gjorde , är sugen på att göra samma.

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz

Permalänk

Grymt 10p!

Visa signatur

Optoma HD70 92"

Permalänk
Medlem

Naajs :D, de e som sagt väldigt skönt att ha belysning bakom skärmen, annars kan du ju sitta o störa grannen mitt emot på ett lan

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

vart snyggare för dig jag hadde någe starkt blåt rör jag provade o sätta bakom min skärm en gong.. men det vart inte alls bra.. men hoss dig lyser det lagom och rätt

Permalänk
Medlem

HAHAHA
så där gjorde jag med för flera månader sen tycker det är as nice! jag har två st UV rör som är fästa på sidorna så att man inte stör luft intaget skärmen. *bak till altså*
det är kul att man inte är ensam med idén
ska kanske ladda upp bild på det bara för skojjs skull

Visa signatur

intel Dualcore 3.4Ghz, 2048mb ddr2 800mhz, inno3d GF 8800 GT 512mb, 1040gb hdd.

Permalänk
Medlem

Men borde det inge gå att ta strömen från skärmen direkt det skulle ju vara mindre sladdar då dock antagligen en garanti mindre med

Permalänk
Medlem

jo de går säkert o ta ström från skärmen men som sagt vill inte in o pilla där i onödan ifall nåt skulle hända ^^ funkar ju hur bra som helst såhär o så kan man sätta de nån annanstans om man känner för de behöver bara ett vanligt eluttag tyckte de va bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fy fan vad najs skulle så skjukt mycket vilja ha lika dant kan du skriva recceptet till allt som behövs ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av discokaj
Fy fan vad najs skulle så skjukt mycket vilja ha lika dant kan du skriva recceptet till allt som behövs ?

de står redan under bilderna så de är bara sätta igång o bygga om du har delar förstås

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skrivbordet är skit bra passar in lite också.

Permalänk

nice

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]