Kan man fixa tröga joysticks?

Permalänk

Kan man fixa tröga joysticks?

Tja alla på forumet.
Som rubriken säger, kan man själv fixa en seg joystick?
Min 3 månader gamla K810i har blivit seg i vänster klicken i joysticken, så jobbigt att ta i extra och den kommer nog att bli sämre med tiden.

Vad är det som gör den seg?
Sega joysticks går väl på garantin?

Permalänk
Medlem

Re: Kan man fixa tröga joysticks?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Sega joysticks går väl på garantin?

yep

Visa signatur

Maila mig

Permalänk

Men nu är mitt fall inte så "allvarligt" så jag vill inte skicka bort hela mobilen än, går det inte fixa sjäälv på något sätt?

Permalänk
Medlem

Tror det är svårt att fixa utan att öppna telefonen och då ryker garantin hur som helst.
Jag hade isär min gamla T610 som börjat glappa i uppåtläget och det fixade sig.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Jag blåser rent min med tryckluft ibland. Funkar bra men skiten hamnar säkert någon annanstans inne i mobilen hehe.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Hehe, jag använder nån luftkompressor eller va det hette på farsans jobb för att se om det skulle hjälpa Men det gjorde det inte -.-
Får väl lämna in den om det blir allvarligare...
Vill hellre ha en K770i istället, så slipper man joystick problem....

Permalänk
Medlem

blås på den lite brukar va smuts under den blir trög

Permalänk

har redan testat det, :/
Verkar inte vara det.

Permalänk

Fan, jag har samma problem med min gamla K700i. Tappade min förra K800i i vattnet så nu tvingas jag använda denna där joysticken inte fungerar alls. Igår testade jag att öppna den genom att ta bort skalet för att sedan blåsa bort allt damm och smuts. Jag trodde att det skulle bli bättre men det blev det inte, joysticken fungerar fortfarande inte i någon riktning alls. Någon som vet vad man kan göra åt saken? Kan tillägga att garantin har gått ut för längesen, så det är ingen idé att skicka in den till SE.

Permalänk

Tror inte det, K700i har mycket mycket sämre kvalité på sin joystick jämfört med k810i
Kan även säga att kamera knappen är lite seg :S

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt samma fel, dock hade min garanti gått ut så det var inte mycket med det. Jag köpte en ny, och diskuterade där lite med försäljaren just om Joystick, och det visade sig att Sony-Ericsson hade flest Joystick fel än dom övriga telefontillverkare tillsammans. (Enligt honom)

Får nog skaffa mig en FinneNokia, så att man har en telefon som håller Bastubad, fyllebad i sjön, och laviner..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tijas
Jag har upplevt samma fel, dock hade min garanti gått ut så det var inte mycket med det. Jag köpte en ny, och diskuterade där lite med försäljaren just om Joystick, och det visade sig att Sony-Ericsson hade flest Joystick fel än dom övriga telefontillverkare tillsammans. (Enligt honom)

Får nog skaffa mig en FinneNokia, så att man har en telefon som håller Bastubad, fyllebad i sjön, och laviner..

Det stämmer nog, men hur många telefoner har Nokia och Samsung med joystick, och hur många har sålts av dem...

Visa signatur

Maila mig