Dedikerad server i Sverige, torrenttracker

Permalänk
Medlem

Dedikerad server i Sverige, torrenttracker

Jag letar svensk server åt ett par engelsmän som ska fixa en BitTorrent-tracker.
Det dom behöver är i princip mycket trafik (100gb+), Linux (helst Debian), SSH, kort uppsägningstid och att man får köra en BitTorrent-tracker utan att dom bråkar på en.

Vad finns för alternativ? Jag har tittat lite på Crystone och FSdata men jag vill ha lite alternativ. Gärna i lite olika prisklasser också.

Permalänk

Jag skulle nog köra på http://www.prq.to/ om jag körde en stor Torrenttracker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Jag skulle nog köra på http://www.prq.to/ om jag körde en stor Torrenttracker.

Det var planen från början. Enda problemet är att dom bara har co-location eller delad server, och vi behöver dedikerad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johlin2
Det var planen från början. Enda problemet är att dom bara har co-location eller delad server, och vi behöver dedikerad.

Vad jag vet så går det ju hyra servrar av dom, dock måste du binda dig i 12 månader då om jag inte minns helt fel kan ju vara ett alternativ annars.

Måste det vara i Sverige? Finns ju rätt mycket billig hosting i Nederländerna, Tyskland osv.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
Vad jag vet så går det ju hyra servrar av dom, dock måste du binda dig i 12 månader då om jag inte minns helt fel kan ju vara ett alternativ annars.

Måste det vara i Sverige? Finns ju rätt mycket billig hosting i Nederländerna, Tyskland osv.

Mvh,
Viper@God

12 månaders bindningstid är lite mycket tyvärr.

Sverige känns attraktivt eftersom lagarna ser ut som dom gör. Holland känns osäkert, det var ju där som OiNK-servrarna stod (dom som blev snodda av Interpol nu i veckan).

Vi hittade en väldigt bra sida i Danmark, vet någon hur deras lagar ser ut? Är det grönt ljus för en torrenttracker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johlin2
12 månaders bindningstid är lite mycket tyvärr.

Sverige känns attraktivt eftersom lagarna ser ut som dom gör. Holland känns osäkert, det var ju där som OiNK-servrarna stod (dom som blev snodda av Interpol nu i veckan).

Vi hittade en väldigt bra sida i Danmark, vet någon hur deras lagar ser ut? Är det grönt ljus för en torrenttracker?

ja tpb servrar stod ju i sverige och blev tagna .. så holland eller sverige kvittar nog ur den synpunkten. Danmark har ju en av dom mest facistoida lagarna på området, där domstolarna tom anser att isp:ns routrar begår medhjälp till dom evuntuella brott kunder begår.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Eftersom det är underförstått att trackern ska användas för att distribuera piratkopior låser jag tråden. Även om den inte explicit bryter mot våra regler är den helt emot våra principer.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015